AS = asexuell och singel resten av livet?
33 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
AS = asexuell och singel resten av livet?
I somras fick jag diagnosen Aspergers & ADHD och ska vara ärlig och erkänna att jag inte vet mer om AS än det jag läst på Wikipedia och det läkarna försökte förklara på sjukhuset. En av mina närmaste vänner har också AS och i många aspekter är vi väldigt lika medan i andra är vi raka motsatser.
Jag är 33 år gammal och har aldrig varit tillsammans med nån. För mig känns det inte konstigt, har så mycket annat för mig att jag inte ens kan tänka mig att kunna ha tid och fokus till att vara i ett förhållande såvida personen (tjejen, jag är gay) inte delar nåt av mina passioner och därigenom har tillgång till en större del av mig och mina intressen. Har starka sexuella drifter tänker mycket på sex, men har knappt nåt behov av att faktiskt engagera mig i fysiska sexuella aktiviteter med en annan människa. Brukar säga att jag är världens sämsta ragg, jag vill bara hångla, mysa och klämma på henne tills jag fått det ur systemet (är helt galen i bröst tex hahaha), och sen kan jag gå och kolla på teve eller liknande. Kvar har jag en stenkåt tjej som inte fattar vad det är för fel på mig som tydligen inte alls blir kåt utan bara nöjer sig med massa utdraget förspel och sen är nöjd.
Vet inte riktigt vilken min frågeställning är, men jag antar att jag bara vill ta reda på om det är någon som känner igen sig i det jag beskriver och om någon vet hur vanligt det är att folk med AS är som jag, eller om det inte alls har med AS att göra och jag bara är konstig helt av mig själv utan diagnoser att skylla på.
Jag är 33 år gammal och har aldrig varit tillsammans med nån. För mig känns det inte konstigt, har så mycket annat för mig att jag inte ens kan tänka mig att kunna ha tid och fokus till att vara i ett förhållande såvida personen (tjejen, jag är gay) inte delar nåt av mina passioner och därigenom har tillgång till en större del av mig och mina intressen. Har starka sexuella drifter tänker mycket på sex, men har knappt nåt behov av att faktiskt engagera mig i fysiska sexuella aktiviteter med en annan människa. Brukar säga att jag är världens sämsta ragg, jag vill bara hångla, mysa och klämma på henne tills jag fått det ur systemet (är helt galen i bröst tex hahaha), och sen kan jag gå och kolla på teve eller liknande. Kvar har jag en stenkåt tjej som inte fattar vad det är för fel på mig som tydligen inte alls blir kåt utan bara nöjer sig med massa utdraget förspel och sen är nöjd.
Vet inte riktigt vilken min frågeställning är, men jag antar att jag bara vill ta reda på om det är någon som känner igen sig i det jag beskriver och om någon vet hur vanligt det är att folk med AS är som jag, eller om det inte alls har med AS att göra och jag bara är konstig helt av mig själv utan diagnoser att skylla på.
Re: AS = asexuell och singel resten av livet?
Jag är varken asexuell eller singel. Är förlovad med Fenren.
Det finns tjejer som mer blir uttråkade av förspel och helst vill "bli tagen" på en gång. Det kanske skulle fungera bättre om du hittar någon som fungerar på det sättet?, eller att det får bli mer ge och ta. Kanske vore något att kika där de med likartade intressen finns?
Aspies sexuallitet varierar minst lika stort som samhället i stort.
Aspies sexuallitet varierar minst lika stort som samhället i stort.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Är du reggad på QX? Finns ju massor av klubbar där för alla möjliga och omöjliga sätt att vilja ha sitt sexliv på.
Klubbar för asexuella och aspergare finns, bland annat.
Klubbar för asexuella och aspergare finns, bland annat.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Vixxon, välkommen hit!
Låter som machohjärna i kvinnlig kropp, typ.
Förstår dig dock. (Om jag vore kille skulle jag med största sannolikhet vara just en sån som jag stör mig på som kvinna.)
Men det går inte att göra några generaliseringar om just AS, alla aspergare är olika. Man får anpassa sig till hur man funkar och försöka hitta en livsstil som passar.
Gör det? Klubb för asexuella låter lite som forum för schizoida.
Låter som machohjärna i kvinnlig kropp, typ.

Förstår dig dock. (Om jag vore kille skulle jag med största sannolikhet vara just en sån som jag stör mig på som kvinna.)
Men det går inte att göra några generaliseringar om just AS, alla aspergare är olika. Man får anpassa sig till hur man funkar och försöka hitta en livsstil som passar.
Henkkalexi skrev:Klubbar för asexuella och aspergare finns, bland annat.

Iridia skrev:Henkkalexi skrev:Klubbar för asexuella och aspergare finns, bland annat.
Klubbarna på QX är flera tusen till antalet och jag kan ge några exempel här nedan:
"Kakmonstrets Fanclub"
"Vi som dricker te"
"Vi passiva killar"
"Fem myror är fler än fyra elefanter"
"Rederiet"
"Sluta våldta svenska språket"

- Henkkalexi
- Inaktiv
Det är som jag misstänkte då med andra ord, jag kan inte skylla mitt speciella sätt att vara, på AS

Jodå har funnits på QX sen starten för en jävla massa år sen men hittar inget som passar mig där, inte för att jag själv ens vet vad det skulle vara för nåt. Ingen vettig tjej med självkänsla skulle medvetet utsätta sig för en självisk knasboll som jag. Fullt förståeligt.

Jodå har funnits på QX sen starten för en jävla massa år sen men hittar inget som passar mig där, inte för att jag själv ens vet vad det skulle vara för nåt. Ingen vettig tjej med självkänsla skulle medvetet utsätta sig för en självisk knasboll som jag. Fullt förståeligt.
Jag känner precis likadant. Är tjej, gillar tjejer men är ointresserad av att ha sex. Vill bara titta på tjejerna och hur vackra och fina de är....
Finns även killar jag tycker är söta, men attraktion finns icke. Jag vill bara gosa, prata, pussas, sjunga och hålla handen.
Jag var med i QX förut, men träffade jag någon tjej var jag antingen inte intresserad, eller så hittade hon någon annan innan vi ens hann träffas IRL.
Har haft ett riktigt förhållande (med en pojke), men det funkade inte, fastän han är världens raraste person. Attraktionen dog på nolltid för mig.
Finns även killar jag tycker är söta, men attraktion finns icke. Jag vill bara gosa, prata, pussas, sjunga och hålla handen.
Jag var med i QX förut, men träffade jag någon tjej var jag antingen inte intresserad, eller så hittade hon någon annan innan vi ens hann träffas IRL.
Har haft ett riktigt förhållande (med en pojke), men det funkade inte, fastän han är världens raraste person. Attraktionen dog på nolltid för mig.
Känner du bara att du vill titta på dom eller blir du sugen på att röra dom ibland?
För mig räcker det inte att bara titta alla gånger, men jag har inget intresse eller behov av "könsumgänge" så att säga, och helst ska dom inte lägga sig i för mycket eller säga nåt, ja vad hemskt det låter, men det är bara kroppen jag är intresserad av i såna lägen. Inte personen.
Kan däremot bli fullkomligt betuttad i någon (hänt 2-4 ggr i olika grader) och vill bara vara med henne hela tiden, men inte på ett sexuellt vis. Blir som en drog liksom, nåt som inte känns hälsosamt alls så jag försöker undvika vistas bland tjejer där det finns risk att jag kan falla för någon på det viset.
För mig räcker det inte att bara titta alla gånger, men jag har inget intresse eller behov av "könsumgänge" så att säga, och helst ska dom inte lägga sig i för mycket eller säga nåt, ja vad hemskt det låter, men det är bara kroppen jag är intresserad av i såna lägen. Inte personen.
Kan däremot bli fullkomligt betuttad i någon (hänt 2-4 ggr i olika grader) och vill bara vara med henne hela tiden, men inte på ett sexuellt vis. Blir som en drog liksom, nåt som inte känns hälsosamt alls så jag försöker undvika vistas bland tjejer där det finns risk att jag kan falla för någon på det viset.
Vixxon och Kahlokatt, ni kan väl träffas och beundra varandra? Vore ju det optimala.
Fast jag vet, det är inte alltid det funkar även om det låter bra "på pappret".
Vixxon skrev:Känner du bara att du vill titta på dom eller blir du sugen på att röra dom ibland?
Känner igen mig. Jo, visst vill jag "klämma" lite, höhö. Nej, ärligt talat, visst vill jag smekas och kramas, men inget mer. Tror jag. Jag har aldrig varit intim med en kvinna, så, eh...

*Borttaget*
Håller med weasley att ni låter som om ni skulle passa bra ihop. Eventuellt.
Håller med weasley att ni låter som om ni skulle passa bra ihop. Eventuellt.
Måste kännas extra tungt för er homosexuella som har AS: ni har ju en mindre "marknad" att arbeta med så att säga.
Och jag som tyckte det var jobbigt att vara en hetero man
Och jag som tyckte det var jobbigt att vara en hetero man

- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
weasley skrev:Vixxon och Kahlokatt, ni kan väl träffas och beundra varandra? Vore ju det optimala.
Tänkte på det innan jag ens hann scrolla ner till ditt inlägg!
Två asexuella AS-flator här på forumet som båda vill ha mys och närhet, men slippa sex - seriöst, börja dejta och se om det kan bli något!

- Henkkalexi
- Inaktiv
Det hade ju varit klockrent om det inte var så att jag är semi-hebefil. Har verkligen lyckats hamna i ett så litet fack det bara går med så små förutsättningar som möjligt för att nånsin kunna hitta nån att dela tillvaron med.

Haha shit ja det var ett litet fack må jag säga. Så hur gamla tjejer intresserar dig på ett ungefär? Tycker ändå att du och Kahlokatt borde träffas, ni kanske kan bli polare om inte annat!Vixxon skrev:Det hade ju varit klockrent om det inte var så att jag är semi-hebefil. Har verkligen lyckats hamna i ett så litet fack det bara går med så små förutsättningar som möjligt för att nånsin kunna hitta nån att dela tillvaron med.![]()
![]()
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Vixxon skrev:Det hade ju varit klockrent om det inte var så att jag är semi-hebefil. Har verkligen lyckats hamna i ett så litet fack det bara går med så små förutsättningar som möjligt för att nånsin kunna hitta nån att dela tillvaron med.![]()
![]()
Om du kan förmå Kissekatten att gå klädd i skolflicksuniformer och råttsvansar, då?

- Henkkalexi
- Inaktiv
Jag är snart 33, så speciellt ung är jag väl inte. Jag ser rätt "flatig" ut också, med kort hår.
16-19 vanligtvis men kan variera åt båda hållen. Feminina tjejiga som inte ser typiskt gay ut.
Så att ja finns det nån därute som passar in på det och har tappat allt vad gott omdöme heter är du välkommen att kontakta mig.

Så att ja finns det nån därute som passar in på det och har tappat allt vad gott omdöme heter är du välkommen att kontakta mig.

Kahlokatt i sommarkjol och små flätor i håret ser ut att vara runt 22. Funkar det?
Aja, nu ska jag inte vara internethallick här men ni verkar ju ha en del gemensamt.
Aja, nu ska jag inte vara internethallick här men ni verkar ju ha en del gemensamt.
Vixxon skrev:16-19 vanligtvis men kan variera åt båda hållen. Feminina tjejiga som inte ser typiskt gay ut.
Så att ja finns det nån därute som passar in på det och har tappat allt vad gott omdöme heter är du välkommen att kontakta mig.![]()
weasley skrev:Kahlokatt i sommarkjol och små flätor i håret ser ut att vara runt 22. Funkar det?
Om jag inte varit en upptagen, monogam bög så hade jag blivit kär i er två nu!

- Henkkalexi
- Inaktiv

Glömde nämna att jag har tre stycken hundar av variant muskelpaket utav vilka minst en är en potentiell kattmördare (viljan finns), så med tanke på Kahlokatts kattinnehav tror jag verkligen gudarna är emot denna förening på alla sätt och vis.
Återgå till Att leva som Aspergare