Ytterligare en mobbningshistoria med det vanliga resultatet
11 inlägg
• Sida 1 av 1
VF: Rektor jämför mobbning med Paradise HotelJulia, 13, mobbades så svårt att läraren inte vågade släppa ut henne på rast. Rektorn svarade - det är så tjejer beter sig och hänvisade till Paradise Hotel. Nu tvingas hon byta skola.
Samma bekanta histora, elev mobbas hårt och skolan låtsas som inget hänt. När påtagligt hot om grov misshandel uppdagas så tar mamman sin dotter ur skolan utan pardon. Den mobbade tvingas byta skola. Kanske en galen idé att skolan var till för att lära sig..
Som bonus så missar eleven 3 veckors undervisning som hon skall ta igen på egen hand.
Som krydda kan man utöva lite fördomar om byhålor i värmlands skogar som dessutom har en historia som nazistfäste.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Såg inget i texten om att skolan skulle varit ett nazistfäste och att hon därigenom blivit mobbad, missade jag något
Värmland är ett historiskt fäste för nazism. (vad jag minns)
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Värmland är ett historiskt fäste för nazism. (vad jag minns)
Vad har det med skolan och mobbingen att göra?
Större förekomst av trångsynt tänkande.
- plåtmonster
Det förekommer troligen i 99% av skolorna.plåtmonster skrev:Större förekomst av trångsynt tänkande.
Jag blir inte förvånad men lika förbannad varje gång jag hör om sånt här.
-När ska skolfolket börja fatta och ta det ansvar som medföljer yrket?
Svenska skolan ser jag som en sjuk organisationskultur.
Alla handlingsplaner till trots är det Flugornas herre det handlar om och det pågår hela tiden med skolfolkets goda minne.
-När ska skolfolket börja fatta och ta det ansvar som medföljer yrket?
Svenska skolan ser jag som en sjuk organisationskultur.
Alla handlingsplaner till trots är det Flugornas herre det handlar om och det pågår hela tiden med skolfolkets goda minne.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2014-12-16 17:02:53, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Vissa landsdelar verkar dock oftast mer drabbade
När det svider tillräckligt mycket att inte ta itu med det. Kanske någon som går bärsärkagång hjälper?
En annan möjlighet är en skolminister som är bestämd och tar itu med saken.
KrigarSjäl skrev:-När ska skolfolket börja fatta och ta det ansvar som medföljer yrket?
När det svider tillräckligt mycket att inte ta itu med det. Kanske någon som går bärsärkagång hjälper?
En annan möjlighet är en skolminister som är bestämd och tar itu med saken.
- plåtmonster
-Bärsärkagång, mnja, sånt slår alltid tillbaka på enskild bärsärk som sen får bära hela skulden.
Vi lever i Feghetens förlovade land, det är feghetens normer som gäller - kanske särskilt i skolans värld.
Vi lever i Feghetens förlovade land, det är feghetens normer som gäller - kanske särskilt i skolans värld.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:-Bärsärkagång, mnja, sånt slår alltid tillbaka på enskild bärsärk som sen får bära hela skulden.
Fast på det stora hela så verkar det fungera att en viss liten andel har kort stubin och att ingen vet vem det är för att hela samhällen skall akta sig för att gå för hårt fram.
Fast jag är uppriktigt sagt rätt nyfiken på vad som faktiskt skulle få till att man tog tag i mobbningen.
- plåtmonster