Windows 7 - höjden av användareovänlighet?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Windows 7 - höjden av användareovänlighet?
Har försökt få igång ett oskyddat trådlöst nätverk i Windows 7. Windows 7 kan mycket riktigt identifiera att det finns ett oskyddat nätverk, men när man försöker ansluta dit så blir man tillfrågad om en SSID (vilket inte finns), och oavsett vad man skriver in så misslyckas inloggningen. Om man försöker att korrigera problemet så tuggar 7:an igenom en mängd faser (som t.ex. "löser problem"), men slutresultatet blir ändå att 7:an säger sig inte kunna lösa problemet.
Mycket fluff och lite verkstad mao. Får väl nedgradera sonens bärbara till XP istället.
Mycket fluff och lite verkstad mao. Får väl nedgradera sonens bärbara till XP istället.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 23:23:01, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker att nergradering låter förnuftigast, men har aldrig, och kommer förhoppningsvis, aldrig använda windows 7.
How to manually connect to Wireless network not broadcasting SSID ...
#2: http://www.sevenforums.com/network-shar ... -wifi.html
How to manually connect to Wireless network not broadcasting SSID ...
#2: http://www.sevenforums.com/network-shar ... -wifi.html
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 23:23:01, redigerad totalt 1 gång.
Nåväl, jag hittade SSID-inställningen i brandväggen (den var "default") och då fungerade detta.
Då uppkommer nästa problem. Windows 7 har tydligen hittat på något eget skit som man kallar "hemnätverk". Föga förvånande iofs eftersom nya nätverk nästan undantagslöst följer med varenda "uppgradering" + då att det inte är uppenbart hur man ansluter till befintliga nätverk.
Hur i h-l-v-te ställer man in ett "vanligt" Windows-nätverk med arbetsgrupp med detta nya elände??
Då uppkommer nästa problem. Windows 7 har tydligen hittat på något eget skit som man kallar "hemnätverk". Föga förvånande iofs eftersom nya nätverk nästan undantagslöst följer med varenda "uppgradering" + då att det inte är uppenbart hur man ansluter till befintliga nätverk.
Hur i h-l-v-te ställer man in ett "vanligt" Windows-nätverk med arbetsgrupp med detta nya elände??
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 23:23:01, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:
På Controlpanelen, System, Computer name. VÄl där tror jag det är uppenbart.
Stör mig på att MS gör om nätverkshanteringen i varje version av Windows och ibland även mellan service packarna. Blir dessutom fler och fler guider varav en del av alternativen är helt obegripliga och som jag kan slå vad om att dom ALDRIG används av nån.