Webshop
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Webshop
Jag söker en webshopslösning (färdig) som fungerar som en vanlig webshop, men skillnaden att det inte ska räknas ut några slutpriser som kunden direkt kan betala. En beställning ska skickar till mig som manuellt återkommer med fraktkostnad/totalpris som kunden sedan betalar.
De flesta shoppar har ju färdiga fraktpriser o.s.v. men jag har inga avtal och vill inte sätta för höga schablonpriser, skrymmande i onödan o.s.v. Jag har sett två shoppar som fungerade så här, men tyvärr har ena lagt ned försäljning och andra skaffade avtal och bytte till normal webbshop så jag vet inte vad det var för shop hon hade.
Kan ni något om detta?
De flesta shoppar har ju färdiga fraktpriser o.s.v. men jag har inga avtal och vill inte sätta för höga schablonpriser, skrymmande i onödan o.s.v. Jag har sett två shoppar som fungerade så här, men tyvärr har ena lagt ned försäljning och andra skaffade avtal och bytte till normal webbshop så jag vet inte vad det var för shop hon hade.
Kan ni något om detta?
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Webshop
Webbshop i sig är ganska enkelt. Det som är komplicerat är betalningslösningen med avtal hos transfereringsföretag.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Webshop
Jag vet en trevlig prick som heter Andreas, som hör ihop med:
http://www.ehl.nu
Jag överlåter åt andra att kolla länken.
http://www.ehl.nu
Jag överlåter åt andra att kolla länken.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Webshop
Tänkte mer på gratistjänster. Jag är alltså ute efter att INTE behöva göra annat än ladda upp bilder och info, likt hur det funkar på Blocket och Tradera, och så ska kunden inte kunna betala vid utcheck, utan då går info till mig som återkommer manuellt med totalpris.
- Bror Duktig
Webshop
Bror Duktig skrev:Tänkte mer på gratistjänster. Jag är alltså ute efter att INTE behöva göra annat än ladda upp bilder och info, likt hur det funkar på Blocket och Tradera, och så ska kunden inte kunna betala vid utcheck, utan då går info till mig som återkommer manuellt med totalpris.
du kan ju ha som en hemsida på Wordpress,com och skaffa en epost endast för det ändamålet. du utformar sidan som du vill ha den men su slipper avtal med någon. Wordpress är gratis.
Webshop
Jag hittar en hel del gratis webshopsscript på mitt webbhotell, men jag behöver alltså tips om vilken webbshop som kan hantera att kunden skickar beställning utan att betala förrän jag skickat info om betalning.
Jag vet att det finns gratisshoppar också, på samma sätt som bloggar, så jag letar väl främst efter det så jag slipper så mycket jobb som möjligt.
OsCommerce verkar kunna hantera manuell betalning. Hur är det med OpenCart?
Jag vet att det finns gratisshoppar också, på samma sätt som bloggar, så jag letar väl främst efter det så jag slipper så mycket jobb som möjligt.
OsCommerce verkar kunna hantera manuell betalning. Hur är det med OpenCart?
- Bror Duktig