Vinter- & sommartid hos forumklockan och irl
Re: Sv: klockan?
Maggi skrev:nallen skrev:Varje gång, samma sak... *suck*
vad menar du? Är detta något man bör känna till ??
För gamla forumister är det här en historia som upprepas varje gång vi byter mellan sommar- och vintertid. Man måste ställa om det själv i sin egen kontrollpanel, det görs inte för hela forumet i sig.
Den som varit med länge kan tycka att det är tjatigt att frågan kommer upp två gånger om året och att den som undrar kan leta i gamla trådar men det är inget att bry sig om.
klockan?
Det verkar som min inställning ändrades automatiskt. Jag minns inte att jag gjorde det.Titti skrev:För gamla forumister är det här en historia som upprepas varje gång vi byter mellan sommar- och vintertid. Man måste ställa om det själv i sin egen kontrollpanel, det görs inte för hela forumet i sig.
klockan?
nescio skrev:Det verkar som min inställning ändrades automatiskt. Jag minns inte att jag gjorde det.Titti skrev:För gamla forumister är det här en historia som upprepas varje gång vi byter mellan sommar- och vintertid. Man måste ställa om det själv i sin egen kontrollpanel, det görs inte för hela forumet i sig.
Du kanske aldrig ställde om till sommartid. Det gjorde inte jag... var dock lite irriterad på att klockan gick en timme efter. Men nu har problemet löst sig av sig själv.
klockan?
Titti skrev:Den som varit med länge kan tycka att det är tjatigt att frågan kommer upp två gånger om året och att den som undrar kan leta i gamla trådar men det är inget att bry sig om.
Mmmm, typ. Jag blir bara så trött av att folk inte ens försöker fixa fel själv innan de frågar; det verkar vara något slags 'handikappifiering' - jag minns inte vad krigar'n brukar kalla det för när han skriver om AAF.
Att man inte hittar inställningen i forumets Kontrollpanel är inte på minsta sätt konstigt, den är väl gömd där. Men att man inte ens funderar på att söka innan man skapar en ny tråd om något (vilket ämne som helst, inte bara detta) är usel netikett.
Om man undrar nåt; Läs FAQ:n. Sök i forumet. Sök på nätet.
Det är inte ovanligt att du hittar svaret på kortare tid än det tar att skapa en ny tråd om det.
Det är sannolikt att det iallafall går fortare än tiden det tar innan nån orkar skriva ett svar i den femtioelfte tråden om samma sak.
I slutänden det är inte många frågor som man är ensam om.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter