Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilket är det sämsta jobbet ni har haft.?

Inläggav Fredriksam » 2024-09-19 12:17:17

Mitt sämsta jobb måste ha varit då jag jobbade på Bergkvarabuss. Jag hade en person från handikappsförvaltningen som hade fixat så att jag skulle jobba där. Personen var väldigt märklig men vi träffades inte så ofta.
Jag jobbade med att städa bussarna och arbetskompisarna var trevliga men det var så otroligt stressigt. Från klockan 08.30 då jag började och fram till 15.30 då jag slutade så skulle vi städa över 15 bussar. Det låter kanske inte så mycket men då ingick att vi skulle tömma toaletter och de flesta av bussarna hade toaletter. Ibland så hade vi 20 bussar att städa och de extra hade gått natttrafik. Ni kan säkert tänka hur de kunde se ut inuti.

Det som var positivt med jobbet var att jag fick ta hand om alla pantburkar och flaskor som fanns i bussarna eftersom ingen annan brydde sig om dem. Det blev lite extra pengar för mig. Jag följde även med till Tyskland några gånger då de anställda var på en mässa där det visades nya bussar. På vägen hem till Sverige så var det oftast bar jag och chauffören som inte var berusade. Det blev lite pinsamt i fikarummet dagen efter då de som hade druckit alkohol fick reda på hur de hade skött sig under hemresan för det hände både det ena och det andra i bland
Fredriksam
 
Inlägg: 426
Anslöt: 2006-01-24
Ort: Karlskrona

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in