Vilken typ av hund vill ni ha?
Vill ha en stor arbetande hund. Bruksschäfer eller husky.
- Glasäpplen
- Ny medlem
- Anslöt: 2017-05-02
Nu är jag ju tyvärr allergisk och dessutom skulle jag inte orka med att rent praktiskt ta hand om en hund - med allt vad det innebär - men fantisera kan man ju alltid göra. Och då tror jag att jag skulle välja en foxterrier som livskamrat.
För det första är jag själv envis som just en terrier, och för det andra växte jag upp med ett par sådana, något som jag tydligen tyckte mycket om:
Och de tyckte tydligen mycket om även mig och sina västar (hattarna vet jag inget om och inte heller om min egen förbaskade sjalett), så tro nu inte att mamma här plågade sina dyrgripar.
För det första är jag själv envis som just en terrier, och för det andra växte jag upp med ett par sådana, något som jag tydligen tyckte mycket om:
Och de tyckte tydligen mycket om även mig och sina västar (hattarna vet jag inget om och inte heller om min egen förbaskade sjalett), så tro nu inte att mamma här plågade sina dyrgripar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag tycker om hundar, men vill inte äga någon själv.
Här är en fin hund:
Här är en fin hund:
nescio skrev:Jag tycker om hundar, men vill inte äga någon själv.
Här är en fin hund:
Ja, jättefin. Jag skulle inte heller själv äga nån. Jag vill resa en del och allergier har vi också.
Bali skrev:Nu är jag ju tyvärr allergisk och dessutom skulle jag inte orka med att rent praktiskt ta hand om en hund - med allt vad det innebär - men fantisera kan man ju alltid göra. Och då tror jag att jag skulle välja en foxterrier som livskamrat.
Jättefint foto!
Skulle gärna ha en långhårig collie. Men det är inte så hög prio på det direkt. Tänker mig att man är ute en vinterdag i januari med folk man gillar och har hunden med sig och varm choklad och bara njuter av tillvaron. Men som sagt, inte så hög prio.
- december16
- Anslöt: 2016-12-17
Det som sticker ut från det vanliga är intressant.
Koreansk mastiff,
Koreansk mastiff,
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Puli. Ser ju ut som en golvmopp med tunga.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Ja huskies är fina.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Det som sticker ut från det vanliga är intressant.
Koreansk mastiff,
Usch, vad ful! Då föredrar jag verkligen den tibetanska.
Toblerone skrev:KrigarSjäl skrev:Det som sticker ut från det vanliga är intressant.
Koreansk mastiff,
Nå, vad tycker du om golvmoppen?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Toblerone skrev:KrigarSjäl skrev:Det som sticker ut från det vanliga är intressant.
Koreansk mastiff,
Nå, vad tycker du om golvmoppen?
Ja, jag googlade på den tidigare när du skrev Puli. Den är gullig. Min första pojkvän hade en Old english sheepdog. Där ser man inte heller ögonen. Den tyckte jag var gullig. De är ju ganska vänliga och lekfulla hundar också.
jag brukar klappa alla hundar jag möter utomhus de flesta är glada och trevliga.
KrigarSjäl skrev:Puli. Ser ju ut som en golvmopp med tunga
Skrattretande.
Toblerone skrev:Det blev fel..... Varför fick jag inte dit bilderna? Det stod nåt felmeddelande om att det var osäkert hur stora bilderna är? Eftersom jag först tog dem rakt från google med söka efter bilder, provade jag sedan att gå vidare, gå in på själva sidan. Men där gick det inte så bra heller. Det skulle ha varit en Pomeranian och Westland White Terrier.
(Jag brukar ladda ner bilderna på min dator först.)
Jag tycker dvärgspetsar (som jag fortfarande kallar dem) är jättesöta. Men vad dyrt det verkar vara att köpa hund idag:
https://dognews.se/2007/07/31/486910/Dognews skrev:En Pomeranian valp kostar idag runt 25 – 30.000 sek, KÖP INTE en billig Pomeranian valp på Blocket!
Till köpesumman kommer veterinärbesök så som vaccinationer och att dra ut mjölktänder, som sällan lossnar av sig själv på denna ras. Dra ut mjölktänder görs vid ca 6 månaders ålder och kostar upp till 7000 kr beroende på klinik (fråga uppfödaren om råd).
"Min" gamla hund var en pom. Jättesmart och rolig hund. Skulle jag orka skulle jag vilja ha en Husky. Buhund är oxo fin! Men jag är rätt bekväm av mig, så förmodligen en mindre typ av spaniel. Som inte är sådär vargsmart och inte så aktiv heller.
https://www.dogbreedinfo.com/images22/C ... Cocker.jpg
Skulle gärna ha en Cavalier om det inte vore för att rasen inte är frisk längre, så en blandis med Cavalier skulle vara trevligt.
https://www.dogbreedinfo.com/images22/C ... Cocker.jpg
Skulle gärna ha en Cavalier om det inte vore för att rasen inte är frisk längre, så en blandis med Cavalier skulle vara trevligt.
Alien skrev:Toblerone skrev:Det blev fel..... Varför fick jag inte dit bilderna? Det stod nåt felmeddelande om att det var osäkert hur stora bilderna är? Eftersom jag först tog dem rakt från google med söka efter bilder, provade jag sedan att gå vidare, gå in på själva sidan. Men där gick det inte så bra heller. Det skulle ha varit en Pomeranian och Westland White Terrier.
(Jag brukar ladda ner bilderna på min dator först.)
Jag tycker dvärgspetsar (som jag fortfarande kallar dem) är jättesöta. Men vad dyrt det verkar vara att köpa hund idag:https://dognews.se/2007/07/31/486910/Dognews skrev:En Pomeranian valp kostar idag runt 25 – 30.000 sek, KÖP INTE en billig Pomeranian valp på Blocket!
Till köpesumman kommer veterinärbesök så som vaccinationer och att dra ut mjölktänder, som sällan lossnar av sig själv på denna ras. Dra ut mjölktänder görs vid ca 6 månaders ålder och kostar upp till 7000 kr beroende på klinik (fråga uppfödaren om råd).
Där har vi ju en! Vad fin hen var! Nä, jag skulle inte lägga ned pengarna för det heller. De går åt ändå. Jag försökte också lägga bilderna på min dator. Men hur klistrar man in dem sedan. Om man bara kopierar bilden, verkar det inte bli något? Och bildadress är ju ingen ide när den ligger på datorn.
Just småhundar är nog väldigt värt att köpa från kennel. Sedan småhundsboomen korsas vadsomhelst som är smått och säljs på Blocket. Pom mixat med chihuahua, chihuahua med tibbe osv. Bara för att det är en liten hund passar den inte alltid att korsas med en annan liten. Behövs lite tanke bakom med.
kiddie skrev:https://www.dogbreedinfo.com/images22/C ... Cocker.jpg
Ja, cavalier är ju ökända för sina hälsoproblem. En följd av att de var alltför populära? Men söta är de.
Cavalier och cockerspaniel är ju iaf närbesläktade raser, även om jag ogillar blandrasuppfödning rent principiellt. https://www.facebook.com/Vi-som-gillar- ... 110424905/
Återgå till Intressanta intressen