Vilken typ av dator har du? Mac eller PC?
26 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vilken typ av dator har du? Mac eller PC?
Själv har jag en Mac. Har haft PC innan men ångrar inte bytet till Mac, som jag tycker är enklare att använda.
- silent_wings
- Anslöt: 2010-01-20
Samma som MsTibbs. Kommer att sälja det gamla PC-skrället..
Senast redigerad av barracuber 2010-07-22 9:56:27, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Man kan ju faktiskt använda en PC till något bra, som att installera något roligt OS som GNU/Linux eller någon charmig BSD. Jag har också en trevlig alfaserver ds20 med dubbla cpu:er och 2 gig ram snurrandes dygnet runt hemma
Älskade Mac förrut och tror de har fattat vad man vill ha i en dator, tyvärr har de gått helt mot instängning på samma sätt som Microsoft en gång gjorde, dvs proprietära format osv. Jag kan inte med gott samvete stöda en sådan riktning. Så min main desktop förblir mitt älskade Linux
Älskade Mac förrut och tror de har fattat vad man vill ha i en dator, tyvärr har de gått helt mot instängning på samma sätt som Microsoft en gång gjorde, dvs proprietära format osv. Jag kan inte med gott samvete stöda en sådan riktning. Så min main desktop förblir mitt älskade Linux
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Tobias skrev:nallen skrev:SPARCststion:er
Vilka modeller?
10, 20, IPX, Classic, Ultra 5 och Enterprise 3500
Tobias skrev:nallen skrev: och en del annat...
Vad?
Diverse Alphor, ett par PA-RISC-maskiner, VAX, en ARM-baserad stationär burk (som inte är Acorn) och ett antal kortdatorer (med varierande arkitekturer) och förstås Amiga.
Åh, hårdvara!
Måste nog rösta på PC, då Apple's priser (och mac-användares blocket-diton) inte känns befogade.
Så: oräkneliga PC's, dessvärre bara en Apple laptop...modell 25MHz, typ.
Ett gäng Sun burkar (varav en stor), Digital Alpha (XP1000), en SGI O2.
Rolig hårdvara är en ständig "TODO"-punkt.
Vi kanske skulle lägga upp en bytes-tråd?
Måste nog rösta på PC, då Apple's priser (och mac-användares blocket-diton) inte känns befogade.
Så: oräkneliga PC's, dessvärre bara en Apple laptop...modell 25MHz, typ.
Ett gäng Sun burkar (varav en stor), Digital Alpha (XP1000), en SGI O2.
Rolig hårdvara är en ständig "TODO"-punkt.
Vi kanske skulle lägga upp en bytes-tråd?
Miche skrev:Här är det PC för hela slanten(?) av olika skäl, dels kostnaden (Mac är inte billigt), dels för att Mac-världen begränsas väldigt mycket av ett företag, dels av envishet (men visst är Mac trevlig att använda, men problemfri, knappast...)
Nej, vem har sagt annat. Jag väntar fortfarande på den dator som kan förena anständigt pris, kvalitet och hanterlighet för den vanliga användaren som prylen är ett medel, inte ett mål, för, så som man väntar sig av vardagsprylar som har funnits längre. (Sedan tiden innan konsumentmakt blev ett fult ord och då man ännu insåg att fri konkurrens förutsätter ett aktivt ingripande samhälle?)
Så länge jag kan göra det jag vill och förstår vad det är jag gör, samt att jag kan göra det som behövs om något problem uppstår så är jag nöjd med vad jag än använder.
Trogen och lojal, dock; PC.
En gammal nyhet, btw:
http://www.e24.se/business/internet-och ... 082013.e24
Trogen och lojal, dock; PC.
En gammal nyhet, btw:
http://www.e24.se/business/internet-och ... 082013.e24
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11