Viljan att vara annorlunda
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Vilja att vara annorlunda
Jag ser ingen som helst vits med att försöka efterlikna det "normala", det normala är för mig medelmåttigt, banalt, trist, färglöst, neutralt, inställsamt och fullständigt ointressant.
Det extrema är alltid mer intressant och det är extrema människor som gjort avtryck i världshistorien snarare än herr och fru Svensson som bara apar efter.
NPF:are är kryddan i köttgrytan.
Odla era talanger, specialintressen och er excentricitet istället för att förkväva er själva, det är vad jag tycker.
Det extrema är alltid mer intressant och det är extrema människor som gjort avtryck i världshistorien snarare än herr och fru Svensson som bara apar efter.
Odla era talanger, specialintressen och er excentricitet istället för att förkväva er själva, det är vad jag tycker.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Jag ser ingen som helst vits med att försöka efterlikna det "normala", det normala är för mig medelmåttigt, banalt, trist, färglöst, neutralt, inställsamt och fullständigt ointressant.
+1 (plus 100 men man får väl bara skriva plus ett... eller jag vet hehe)
KrigarSjäl skrev:Jag ser ingen som helst vits med att försöka efterlikna det "normala", det normala är för mig medelmåttigt, banalt, trist, färglöst, neutralt, inställsamt och fullständigt ointressant.
För mig handlar försöken att vara normal mer på att jag vill känna gemenskap och att jag hör hemma någonstans, något jag ännu inte hittat.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Återgå till Att leva som Aspergare