Ska vi packa amerikakistan och kasta den i Hjälmaren?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kidzi » 2024-11-10 5:21:00

Vi finns knappt som forum. Det beror på flera saker. Vi är nära critical point = utdöende. Vad kan ni tänka er att ändra för att dra fler medlemmar? Behöver forumet göras om för att passa yngre och modernare?

Att det heter aspergerforum är ju ett problem i sig fast räddad av den nya undertexten som google läser.

Jag vet att det finns vilja att ha sådana forum.

Hur får vi hit folk? Kanske kan man göra en minifolder och lägga på sin stads hab.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Inläggav Richard » 2024-11-10 6:30:11

Döpa om det till exempelvis "Autismforum" kanske?

Vad jag hört är vanliga webbsidor ganska utdöende, nu är det appar och sociala medier som gäller för de unga. Jag var o föreläste inför en gymnasieklass nyligen, o efteråt frågade en elev om vilken app det var, eller om det var via Safari (alltså via webbläsaren)? Det är typ Discord, Kik o andra appar som används för diskussioner numera. Jag är ganska gammaldags o använder för det mesta en dator när jag skriver, så jag tänker inte på att det rör sig om en webbsida...

Det har jag hört gäller fler sidor, mindre unga använder Flashback också, då webbforum är passé.
Richard

Anslöt: 2005-10-12

Inläggav nescio » 2024-11-10 16:25:00

Kidzi skrev: Ska vi packa amerikakistan och kasta den i Hjälmaren?
Vad menar du med det namnet på tråden?
nescio

Anslöt: 2009-03-12

Inläggav antonius » 2024-11-10 17:12:27

jag har en amerikakista, så man kan packa och kasta, otymplig sak i bedrövligt skick
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav Guppy » 2024-11-11 20:35:29

kanske de bakom forumet kan ta in en eller flera exjobbare för detta problem? Då får den göra en studie om att återuppliva forumet. Så kan den intervjua lite folk från hab och autism sverige och attention, andra forum kanske, göra en analys av hemsidan och eventuellt även programmera lite beroende på inriktning. Så kan studenten dra slutsatser om vad som krävs för att återuppliva forumet. Jättebra, gratis arbetskraft också :D
Guppy
Ny medlem

Anslöt: 2024-09-03

Inläggav Viskare » 2024-11-11 20:45:08

Att byta forumstil till mobilanpassat tar kanske en kvart för en administratör, men kanske man måste lägga in loggan igen. Prosilver borde finnas som val om nu inte detta forum har uppgraderats på årtionden. Det är en enkel åtgärd för att få fler besökare. De flesta surfar med mobil. Så antalet besökare kommer att fördubblas direkt.
Viskare
Ny medlem

Anslöt: 2024-10-28

Inläggav Skogkatt » 2024-11-11 21:52:11

Viskare skrev:Att byta forumstil till mobilanpassat tar kanske en kvart för en administratör, men kanske man måste lägga in loggan igen. Prosilver borde finnas som val om nu inte detta forum har uppgraderats på årtionden. Det är en enkel åtgärd för att få fler besökare. De flesta surfar med mobil. Så antalet besökare kommer att fördubblas direkt.

thumb.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skogkatt

Anslöt: 2021-10-02

Inläggav Kidzi » 2024-11-20 20:47:56

Jag tror på ett mobilanpassat forum. Det är det eller långsam död. Inte många inlägg på väldigt lång tid.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Inläggav nescio » 2024-11-20 21:11:53

Kidzi skrev:Jag tror på ett mobilanpassat forum
Jag använder alltid dator.
nescio

Anslöt: 2009-03-12

Inläggav Viskare » 2024-11-20 22:59:27

Mer än hälften surfar med mobil idag och PC är på nedgång. Richard driver ett liknande phpBB3 forum och klarar säkert att byta style. Det finns info hur man gör:
https://www.fastcomet.com/tutorials/php ... age-styles
https://www.phpbb.com/styles/installing/
Om inte prosilver finns kan man installera den, men det krävs en style som passar just den version av phpBB3 som används.
Viskare
Ny medlem

Anslöt: 2024-10-28

Inläggav antonius » 2024-11-21 7:45:35

snart nockar putinskallen ut mobilnäten, och vi får ingen gratis satellit av musk grabben, som ukrainarna, för att vi sabbar hans Tesla anställningar, så börja lära er morse och träna brevduvor
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in