Minnet och Mandela /deja vu
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag vet inte om det var Corona som gjorde att man fått massa blackouts för jag kommer knappt ihåg vissa saker som hände då, världen stod ju still. Så det är inte konstigt egentligen men brukar man ha dålig tidsuppfattning när man har en diagnos? Eller ska man skylla på åldern? Nä men det är lite intressant och läskigt tycker jag.
Personer med NPF har ofta dålig tidsuppfattning. Man kan träna upp den, och/eller använda tidshjälpmedel.
Men jag tror inte att minnesluckor beror på dålig tidsuppfattning. Snarare stress eller utmattning. Det är vanligt med minnesluckor när man har utmattningssyndrom.
Men jag tror inte att minnesluckor beror på dålig tidsuppfattning. Snarare stress eller utmattning. Det är vanligt med minnesluckor när man har utmattningssyndrom.
Solblomma skrev:Personer med NPF har ofta dålig tidsuppfattning. Man kan träna upp den, och/eller använda tidshjälpmedel.
Jag misstänkte att de hade med diagnoserna att göra men jag har också hört att det är för att man ser så mycket från alla håll , dvs att sociala medier påverkar.
Återgå till Att leva som Aspergare