Vi har nu två forumtekniker

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vi har nu två forumtekniker

Inläggav ab2487_1 » 2024-04-13 18:34:55

Hej, om forumet skulle ligga nere under och det inte är övergående(t.ex om någonting händer med servern vilket vi vet kommer att ta mycket tid att återställa) så kommer vi att se till att vi får upp en landningssida där detta framgår då jag har tillgång till hosting som en sådan går att lägga upp på.

Vi har inga planer på att lägga ner från teknikernas håll men vi har en väldigt lång backlog med saker som måste uppdateras och uppgraderas för at hålla systemet säkert.

(Om någon är nyfiken på vad som gjorts så kommer jag lägga ut någon form av uppdatering av detta men då efter att saker har blivit åtgäradade.) och https:// är på väg men då det är många andra saker som är viktigare ur säkerhetssynpunkt som behöver prioriteras så är det nog en realistisk uppskattning att det tar ända fram till slutet på maj innan det är ordnat).
ab2487_1
Tekniker
 
Inlägg: 380
Anslöt: 2021-10-10

Vi har nu två forumtekniker

Inläggav HGJ » 2024-04-13 18:41:20

Skogkatt skrev:
Alien skrev: Eller att ingen längre vill betala räkningen.


Jag är säker på att flera folk här gärna skulle ha velat donera en tiokronorsmynt eller en femtiolapp eller två om det var kris och räkningen inte kunde betalas. :-)Happy

Donationer har förekommit tidigare, och det finns också minst en tråd om saken:

http://www.aspergerforum.se/vem-kan-bidra-med-en-skarv-t25682.html
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5444
Anslöt: 2007-06-02

Vi har nu två forumtekniker

Inläggav Skogkatt » 2024-04-13 19:24:11

ab2487_1 skrev:Vi har inga planer på att lägga ner från teknikernas håll men vi har en väldigt lång backlog med saker som måste uppdateras och uppgraderas för at hålla systemet säkert.


Jag har undrat lite om det här forum-typ börjar bli lite gammalt och svårt att hålla reda på. Och jag märkte att när man trycker på "visa fler smilies" så det lilla fönstret dyker upp, står den här texten längst ner: "Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010"

2010, det börjar bli ett tag sedan. När copyright-året inte uppdateras tenderar det att betyda att saker och ting börjar bli gamla. :-)063 Men det var inget viktigt med det, jag bara lade märke till att det står 2010.
Skogkatt
 
Inlägg: 6503
Anslöt: 2021-10-02

Vi har nu två forumtekniker

Inläggav nescio » 2024-04-14 0:02:10

ab2487_1 skrev:(Om någon är nyfiken på vad som gjorts så kommer jag lägga ut någon form av uppdatering av detta men då efter att saker har blivit åtgäradade.)
Ja vi är nyfikna.
nescio
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in