Vem vinner fotbolls-VM (2010)?
62 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vem vinner fotbolls-VM (2010)?
Vem tror ni vinner fotbolls-vm?
Många experter tror på Spanien och om de skulle vinna så händer något historiskt för ett europeiskt lag har aldrig vunnit ett vm som spelats utanför Europa.
Jag tror att Brasilien eller Argentina vinner.
Många experter tror på Spanien och om de skulle vinna så händer något historiskt för ett europeiskt lag har aldrig vunnit ett vm som spelats utanför Europa.
Jag tror att Brasilien eller Argentina vinner.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Jag trodde ursprungligen på Spanien, men efter deras match mot Schweiz igår så tvekar jag. Spanien har ju en förmåga att vika ner sig i stora mästerskap, guldet i EM 2008 kanske bara var en tillfällighet.
Just nu tror jag mest på Tysklnad, följt av Argentina, då dessa lag har imponerat mest hittills.
Men Italien brukar ju växa under turneringens gång, så dem ska nog inte räknas ut.
Men det skulle ju vara kul med en skrällvinnare i år.
Just nu tror jag mest på Tysklnad, följt av Argentina, då dessa lag har imponerat mest hittills.
Men Italien brukar ju växa under turneringens gång, så dem ska nog inte räknas ut.
Men det skulle ju vara kul med en skrällvinnare i år.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
*suckar helt off topic åt att dagens barnprogram varken har AIR som signatur eller Strindberg i bakgrunden*
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Pemer skrev:Ja, det var tider, det... och det spelades inte fotboll under vuvuzela-konserter...
Men det VAR fotboll med frankensteins monster i den där videosnutten - mot slutet!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Ser ut som om man måste införa målkamera eller fler domare efter tabben med det missade engelska målet.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Ja, det är verkligen sanslöst. Och att idrottsmän inte har högre moral än att som tyska målvakten genast i ryggmärgen reagera "oj, det är möjligt att ingen domare såg att bollen var inne, snabbt nu, nu ska inte jag låtsas om något heller... tre miljarder TV-tittare som sett och kommer att se att jag väljer att fuska kan jag stå ut med..."
Snuskigt.
Är det verkligen en grundläggande mänsklig instinkt att vara funtad så, snarare än att vara ärlig?
Snuskigt.
Är det verkligen en grundläggande mänsklig instinkt att vara funtad så, snarare än att vara ärlig?
Pemer skrev:Ja, det är verkligen sanslöst. Och att idrottsmän inte har högre moral än att som tyska målvakten genast i ryggmärgen reagera "oj, det är möjligt att ingen domare såg att bollen var inne, snabbt nu, nu ska inte jag låtsas om något heller... tre miljarder TV-tittare som sett och kommer att se att jag väljer att fuska kan jag stå ut med..."
Snuskigt.
Fast hade han varit ärlig i det läget så hade han nog samtidigt inte ansetts vara lojal mot egna laget misstänker jag. Sådan tycks fotbollskulturen vara. Och man resonerar nog som så att det inte är mål förrens domaren anser att det är mål, oavsett var bollen befinner sig. Fotboll är ju lite av en bedömningssport trots allt, där det inte sällan är domarnas godtycke som påverkar matchutgången. Kanske inte lätt under dom omständigheterna att vara helt ärlig när det står mycket på spel.
Återgå till Intressanta intressen