Vem älskar insekter och vill ha dem i sitt liv?
78 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Ja, jeg er nøye på å hjelpe humler som har forvillet seg inn ut. Det klarer jeg fint med et glass og et ark. Så, fly fly snille humle.
Mens veps tar jeg ingen sjanser med, og smocker dem med en slik elektrisk tennisracket før de får anledning til å angripe og stikke meg.
Eneste kan være hvis de er i vinduet, og at jeg bare åpner det.
Mens veps tar jeg ingen sjanser med, og smocker dem med en slik elektrisk tennisracket før de får anledning til å angripe og stikke meg.
Eneste kan være hvis de er i vinduet, og at jeg bare åpner det.
River skrev:Surkatt skrev:Ja edderkopp/spindel har ju åtta ben, så den får inte räknas som insekt. Men kul att du gillar dem. De flesta vill ju bara mosa dem.
Har du sett getingspindel/veps edderkopp någon gång?
http://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/djur/insekterochspindeldjur/spindeldjur/getingspindel.5209.html
Nei, den har jeg ikke sett, for så hadde jeg husket det.
En gang så jeg at en sommerfugl ble fanget og spist av en edderkopp. Ja, jeg holdt øye med en sommerfugl som koste seg på en blomst, og så plutselig ser jeg noe lite og hvitt som farer under vingene på sommerfuglen. Det var en edderkopp som gjemte seg under kronbladene på blomsten, og spant lynfort en tråd over beina til sommerfuglen. Ja, jeg forstod det ikke med en gang, men at det måtte ha foregått slik, for sommerfuglen begynte å flakse, men kom seg ikke løs fra blomsten liksom. Og så gikk det noen sekunder, og så kom edderkoppen til syne igjen og begynte å spise sommerfuglen.
Ja, men det er vel slik naturen må være.
Oj, det låter väldigt dramatiskt. Något sådant har jag aldrig sett. Min bästa spindelupplevelse är när jag hade en husspindel i badrummet som sen fick ungar. Jag fick alltså följa den (väldigt stora) familjen.
Här räddade jag en humla med sockervatten. Jag la ut lite sockervatten, humlan drack och efter cirka 10 minuter flög den iväg.
De behöver ju energi dels för att flyga, dels för att kyla ner sig. När den druckit lite kunde den kyla ner sig (genom att pumpa kroppsvätska till den svalare bakkroppen. Sen kunde den lägga energi på att flyga.
Jag försökte rädda en annan humla också, men den var för illa däran.
De behöver ju energi dels för att flyga, dels för att kyla ner sig. När den druckit lite kunde den kyla ner sig (genom att pumpa kroppsvätska till den svalare bakkroppen. Sen kunde den lägga energi på att flyga.
Jag försökte rädda en annan humla också, men den var för illa däran.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det har hendt at jeg har kommet over biller som ligger på ryggen, og da kan de ikke klare å snu seg rundt igjen da, og så blir de spist av maur og slikt vet jeg.
Ihvertfall tre biller har jeg reddet som jeg vet om, mot bare én gang som jeg har kommet for sent.
Ihvertfall tre biller har jeg reddet som jeg vet om, mot bare én gang som jeg har kommet for sent.
Insekterna får gärna existera. Men jag vill inte ha dom i mitt liv. I hemmet, på kroppen eller i kläderna.
- Xtrail3344
- Anslöt: 2015-09-11
Återgå till Intressanta intressen