Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?
Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?
Tänkte mig nåt i stil med Familjeliv eller liknande, där man kan länka/lägga upp bilder, filmer, skriva om sig själv osv..?
Skulle vara kul tycker jag, veta mer om dom som skriver här och få presentera sig själv osv, om man vill det.
Vad sägs?
Skulle vara kul tycker jag, veta mer om dom som skriver här och få presentera sig själv osv, om man vill det.
Vad sägs?
Re: Varje medlem får ett litet "krypin" på sin profil?
Bara om bara medlemmar kan läsa och att man kan se vilka som besökt ens krypin. Bra ide'.
Själv skulle jag inte vilja det alls. Jag tycker om att få vara anonym...
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Ja, men du behöver ju inte skriva nåt där, eller lägga upp några bilder.
Det går väl på nuvarande profilsidan.
Jag vill absolut inte att andra ska kunna se var jag varit.
HappyChic skrev:Bara om bara medlemmar kan läsa och att man kan se vilka som besökt ens krypin. Bra ide'.
Henkkalexi skrev:Själv skulle jag inte vilja det alls. Jag tycker om att få vara anonym...
Jag vill absolut inte att andra ska kunna se var jag varit.
Men om ingen kan se det då, då är det väl inget fel att ha det?
sansula skrev:Men om ingen kan se det då, då är det väl inget fel att ha det?
Du kan kanske starta en sådan tråd där man får lägga upp sådant, och sedan vara strikt med vilka inlägg som är off topic, så att tråden hålls "ren"?
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Tycker inte det blir samma sak alls, om nån skriver nåt vill jag kunna klicka på dens namn och komma dit, och sen vill jag att man ska kunna ändra och uppdatera det man skrivit om sig själv när man vill
Ingen behöver ju använda detta om dom inte vill, det skadar ju dock inte att ha chansen OM man vill det. Eller? Varför ska folk t.ex. tipsa om ställen för aspies att träffa nån (som t.ex. Aspie Affection) när man kan göra det på denna sida OM man vill..?
Senast redigerad av sansula 2011-12-11 16:09:01, redigerad totalt 1 gång.
sansula, vad är det för fel på att använda profilsidan?
member4676.html
member4676.html
Senast redigerad av Dagobert 2011-12-11 16:13:52, redigerad totalt 1 gång.
En presentationssida som man kan fylla efter tycke och smak? Alternativt inte fylla alls.
Bra idé för dem som gärna vill ge en mer komplett bild av sig själv.
Min egen pres skulle förmodligen inte bli kompletterad alls. Jag vill också vara anonym men anser att de som vill kunna lägga upp bilder, länkar, citat och annat skall kunna göra det.
Bra idé för dem som gärna vill ge en mer komplett bild av sig själv.
Min egen pres skulle förmodligen inte bli kompletterad alls. Jag vill också vara anonym men anser att de som vill kunna lägga upp bilder, länkar, citat och annat skall kunna göra det.
Dagobert:
Dels skulle jag vilja ha ett galleri på sidan, om aspergerforum inte vill hosta bilderna, kan man ju länka dom genom nån tjänst som t.ex. imageshack.
Sen skulle det vara fint med en större ruta där man kan skriva nåt. Kanske t.ex. som en "blogg": att man liksom kan skriva en dagbok om man vill.
Filmklipp från YouTube skulle jag vilja att man kan [ Youtube ]embedda[ /Youtube ] som ett litet galleri med filmer.
Skulle vara kul också om man kunde ladda upp en bakgrund, det kanske också kan ske på annan server som t.ex. imageshack? och sen bara "tile" bilderna osv.
Antar också att dessa fält som är idag är ganska begränsade, att man inte kan skriva så mkt i dom.
... Jag skulle vilja att man liksom skulle kunna skapa som "ett litet personligt hem" på sin profil. Fattar du?
Dels skulle jag vilja ha ett galleri på sidan, om aspergerforum inte vill hosta bilderna, kan man ju länka dom genom nån tjänst som t.ex. imageshack.
Sen skulle det vara fint med en större ruta där man kan skriva nåt. Kanske t.ex. som en "blogg": att man liksom kan skriva en dagbok om man vill.
Filmklipp från YouTube skulle jag vilja att man kan [ Youtube ]embedda[ /Youtube ] som ett litet galleri med filmer.
Skulle vara kul också om man kunde ladda upp en bakgrund, det kanske också kan ske på annan server som t.ex. imageshack? och sen bara "tile" bilderna osv.
Antar också att dessa fält som är idag är ganska begränsade, att man inte kan skriva så mkt i dom.
... Jag skulle vilja att man liksom skulle kunna skapa som "ett litet personligt hem" på sin profil. Fattar du?
Ja, jag fattar. Låter för mig som att en länk till din blogg skulle räcka.
att du redan har både familjeliv och även en annan liten sida som du säkert hört talas om som kallas facebook.sansula skrev:Vad sägs?
använd dem för den typ av aktivitet du vill ha.
det här är många av medlemmarnas lilla krypin, relativt avskiljt och skyddat från omvärlden. många vill kunna vara väldigt anonyma och inte få sina aktiviteter spårade och kartlagda av alla.
Dago:
Men jag har ingen blogg
Fenren:
Har varken Familjeliv eller Facebook, och det är just aspisar jag vill träffa. Ni som vill vara anonyma kan ju fortsatt vara det, det ska ju knappast vara några krav på att skriva om sig själv, lägga upp bilder etc.
Men jag har ingen blogg
Fenren:
Har varken Familjeliv eller Facebook, och det är just aspisar jag vill träffa. Ni som vill vara anonyma kan ju fortsatt vara det, det ska ju knappast vara några krav på att skriva om sig själv, lägga upp bilder etc.
sansula skrev:Har varken Familjeliv eller Facebook, och det är just aspisar jag vill träffa. Ni som vill vara anonyma kan ju fortsatt vara det, det ska ju knappast vara några krav på att skriva om sig själv, lägga upp bilder etc.
Du har en massa trådar för att träffa folk och det finns en chatt.
på vilket sätt skulle det bli bättre av att du kan lägga upp en massa sådant i din presentation istället för att länka till den informationen?
allt sådant blir inte frivilligt om majoriteten börjar använda det. då blir man mer eller mindre tvingad att börja.
Och sen vill man ha gästbok i sitt krypin, och så sitter folk där och snackar istf i forumet...
men då måste vi döpa om forumet till aspiebokenDagobert skrev:Och sen vill man ha gästbok i sitt krypin, och så sitter folk där och snackar istf i forumet...
Jag tycker det låter ganska bra, men det borde finnas inställningar över vem som kan se ens bilder och sådant då. t.ex antingen vänner, alla medlemmar eller bara en själv.
Kan väll vara rätt bra om någon vill visa målningar, foton och sådant där.
Själv hade jag inte vågat lägga upp bilder, vill ha min anonymitet.
Kan väll vara rätt bra om någon vill visa målningar, foton och sådant där.
Själv hade jag inte vågat lägga upp bilder, vill ha min anonymitet.
Jag tycker att det vore trevligt för de som vill kunna göra det. Stödjer förslaget.
Det är så det var på AspergerKontakt. Förutom att skriva brev (pm) kunde man också skriva i varandras gästböcker. Tror det var större aktivitet där (som senare ledde till msn-kontakt) än i diskussionstrådarna. Dessutom hade varje medlem också en bildmapp och en dagbok. Det var ju en community, så endast inloggade medlemmar kunde se detta men å andra sidan alla inloggade medlemmar.
AspergerKontakt finns fortfarande kvar men administratören verkar ha övergivit den, det är därför jag skriver om den i förfluten tid.
AspergerKontakt finns fortfarande kvar men administratören verkar ha övergivit den, det är därför jag skriver om den i förfluten tid.
Ska jag vara ärlig så fattar jag inte ett skit om vad TS snackar om. Skulle min profilsida funka som MSN eller vadå? Jag anser att det är bra som det är på den punkten. Inga förändringar alls vore önskvärt.
Skulle gärna också vilja ha en mer personlig egen sida, men att den då ska vara öppen bara för inloggade medlemmar. Som sagt, då frivilligt om man vill använda den eller ej.
Bra förslag tycker jag!
Bra förslag tycker jag!
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter