Varför vill jag dö på natten?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav slackern » 2013-12-02 10:46:34

Ichigo skrev:
Lyysa skrev:
Ichigo skrev:Och ifall jag inte vet riktigt vad som orsakar dem? Ska jag bara hoppas på att jag någon gång av misstag kommer över dem?

Nej, jag tror att du någon gång kommer inse vad det är som får dig att känna så och när du väl insett det så kan du bearbeta det.

Jag vet att jag personligen har väldigt svårt för natten, jag kan inte somna för att jag inte kan koppla av och då blir det ofta så att jag ligger och mår dåligt. Min lösning var helt enkelt att slutade sova för mig själv eftersom jag då inte känner mig ensam, rädd och allt annat som hörde natten till.

Tror du det funkar att sova med fler hundar än vanligt ifall man inte har möjlighet att sova med någon annan?

Ursäkta om jag inflikar fastän inte frågan var ställd till mig. Jag tror att det handlar om trygghet. Så om fler hundar skänker dig trygghet. Så tycker jag definitivt att det är värt att pröva. Hundar verkar trotts allt vara en viktig del utav ditt liv.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Ichigo » 2013-12-02 10:50:00

slackern skrev:
Ichigo skrev:
Lyysa skrev:
Nej, jag tror att du någon gång kommer inse vad det är som får dig att känna så och när du väl insett det så kan du bearbeta det.

Jag vet att jag personligen har väldigt svårt för natten, jag kan inte somna för att jag inte kan koppla av och då blir det ofta så att jag ligger och mår dåligt. Min lösning var helt enkelt att slutade sova för mig själv eftersom jag då inte känner mig ensam, rädd och allt annat som hörde natten till.

Tror du det funkar att sova med fler hundar än vanligt ifall man inte har möjlighet att sova med någon annan?

Ursäkta om jag inflikar fastän inte frågan var ställd till mig. Jag tror att det handlar om trygghet. Så om fler hundar skänker dig trygghet. Så tycker jag definitivt att det är värt att pröva. Hundar verkar trotts allt vara en viktig del utav ditt liv.

Då får jag testa det och samtidigt hoppas på att de inte äter upp min stackars kanin eller sparkar ut mig ur sängen!
Ichigo

Anslöt: 2013-02-25

Inläggav slackern » 2013-12-02 11:02:07

Ichigo skrev:
slackern skrev:
Ichigo skrev:Tror du det funkar att sova med fler hundar än vanligt ifall man inte har möjlighet att sova med någon annan?

Då får jag testa det och samtidigt hoppas på att de inte äter upp min stackars kanin eller sparkar ut mig ur sängen!

Det vore ju djupt tragiskt om det skulle ske. Så det hoppas jag att dom inte får för sig att göra.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav AliceCooper » 2013-12-03 18:37:04

Jag tror mycket väl det kan hjälpa att sova med hundar. Jag bor med min katt och jag somnar inte förrens han har hoppat upp. Har med trygghet och kärlek att göra. Eftersom du har sån ångest så råder jag dej även att prata med en doktor om saken. En lugnande tablett kan hjälpa.
AliceCooper
Ny medlem

Anslöt: 2013-11-12

Inläggav Ichigo » 2013-12-03 19:34:54

AliceCooper skrev:Jag tror mycket väl det kan hjälpa att sova med hundar. Jag bor med min katt och jag somnar inte förrens han har hoppat upp. Har med trygghet och kärlek att göra. Eftersom du har sån ångest så råder jag dej även att prata med en doktor om saken. En lugnande tablett kan hjälpa.

Har lugnande tabletter men blir så sjukt trött dagen efter så det funkar inte att ta dem på vardagarna...
Ichigo

Anslöt: 2013-02-25

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in