Var ska vi ha Forumträffen 2010 ??

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Vart ska vi ha Forumträffen 2010 ??

Flottsbro
22
25%
Fyrishov
18
21%
Göteborg
16
18%
Värmland/Dalarna
13
15%
Skåne
12
14%
Annat (Skriv i tråden)
6
7%
 
Antal röster : 87

Inläggav Inger » 2010-02-07 10:05:07

Nu har jag sovit på saken.

Då jag inte kan sova över borta p g a mina allergier är Flottsbro det ställe som är närmast för mig. Aspekten att ha varit där förut så att man vet hur det ser ut och kan förbereda sig mentalt är definitivt ett stort plus.

De små detaljer som hade kunnat vara bättre borde vara lätt att se till att de åtgärdas i år, som helhet tycker jag det var ett trevligt ställe med fantastiskt läge och att hela träffen blev mycket lyckad.

Men blir det Fyrishov så går det nog också bra för min del.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav rdos » 2010-02-07 11:02:53

Det är möjligt att vi kommer i år. Det beror främst på om den tidpunkt som bestäms passar in (helst andra delen av juli), och om denna blir bestämd i någorlunda tid före träffen.

Angående mat så tycker jag ett förslag skulle kunna vara att man beställer maten separat för de som vill ha mat på plats utan besvär. De som då föredrar att göra egen mat eller ta med borde kunna göra detta utan att det ska bli problem.

Fyrishov har fördelen av att ha en camping, där man både kan fixa mat billigt och övernatta. Nackdelen är att de inte har några gratis P-platser (för icke-campare) vad jag minns, utan att man får betala dyrt för att stå där med bil.
Senast redigerad av rdos 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Kristofer » 2010-02-07 11:11:51

Raggsjö!
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav rdos » 2010-02-07 11:21:30

Kristofer skrev:Raggsjö!


Va int så obstinat nu Kristofer, utan inordna dig i ledet! :wink:
Senast redigerad av rdos 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Pemer » 2010-02-07 12:53:07

Håller helt med Inger om Flottsbro ur aspekten att vi känner stället och kan göra allt som inte var optimalt lite ännu bättre. För egen del kan jag ju inte klaga på avståndet heller, jag har ju faktiskt promenadavstånd dit... :)

Tycker också rdos idé att de som vill kunna ordna eget käk givetvis får göra det är perfekt, jag var inne på samma sak.

Frågan är exakt hur man löser sådana saker. Jag som var involverad i planeringen i fjol, och dessutom troligen bor närmast Flottsbro av alla på forumet, borde väl lyssna med Liebert om allt praktiskt och se om han orkar med en sväng i år också, eller om annars jag och kanske några till kan ta över planeringen. Frågan är ju om man behövde betala mycket i handpenning och behövde ligga ute med något i förhållande till inbetalda avgifter, t ex.

Självklart vill man med på en träff i Raggsjö också! :)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kristofer » 2010-02-07 14:28:16

rdos skrev:
Kristofer skrev:Raggsjö!


Va int så obstinat nu Kristofer, utan inordna dig i ledet! :wink:


Raggsjö idag:

I nuläget är det ca 20 hushåll i byn. I Raggsjö ingår även Gårdskläppen och Gårdbäck.

Vi har en fin samlingslokal, Raggsjö Byahus, där vi arrangerar kurser, middagar, gudstjänster, kalas m.m. Ungdomarna har egna utrymmen i övre plan där även ett solarium för allmänheten inryms. Lokalen går även att hyra.

Vi är en aktiv by som ni gärna får kontakta om ni undrar över något, mailadress finns på startsidan.


Vill ni hyra vår lokal ? Ring Lilith 0918-50040 eller Berit 0918-50087

Vi i Raggsjö jobbar vidare på "Torgny temat", och har byggt och satt ut de 4 mjölkbord som Torgny skriver om i en av sina böcker. Sevärdheter och vägar kommer att skyltas upp. Dessutom har ett vindskydd satts upp vid Inrelidvägen i höst, där man kan njuta av mycket fin utsikt.

Det största projektet är dock renoveringen av Torgnys så kallade "farmorsstuga" som fortskrider sakta men säkert. Den ska återställas i det skick den var då Torgny var liten och satt där på bron och drack saft.



BO PÅ LANTGÅRD!

Detta timmerhus har vi renoverat för uthyrning till Bo på Lantgård-gäster och Rum och Frukost. Huset har en storstuga med modernt kök, men även mysig vedspis. Elvärme, kyl, frys, diskmaskin. Bäddsoffa i storstugan och sängar i kammar´n. TV och radio. Toa med dusch.

Du kan hyra hela stugan för självhushåll, eller välja Rum och Frukost!

VÄLKOMNA ATT RINGA FÖR MER INFORMATION!

Berit och Ivar Johansson 0918-50087


http://www2.norsjo.net/raggsjobyaforening/
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav rdos » 2010-02-07 14:44:08

Raggsjö verkar ligga i höjd med Skellefteå. Det blir nog svårt att anordna en träff där, men om du bjuder in något lokalt spelmanslag så kommer vi. :wink:
Senast redigerad av rdos 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Danne » 2010-02-07 15:22:24

Bra att många har röstat.
Ställningen än så länge är denna:

Flottsbro 29% [ 11 ]

Fyrishov 18% [ 7 ]

Göteborg 24% [ 9 ]

Värmland/Dalarna 10% [ 4 ]

Skåne 5% [ 2 ]

Annat (Skriv i tråden) 10% [ 4 ]

Totalt antal röster : 37


Flottsbro, Göteborg & Fyrishov verkar vara favoriter än så länge.
Så vi får väl se om respektive tråd för de olika alternativen tar fart.

Vore ju t.ex. intressant om någon av alla dom som röstat på Göteborg också kunde skriva ner lite mer konkreta idéer i den tråden.
Det spelar ju ingen större roll om många vill, om det inte finns någon som vet HUR, och/eller vill planera något.
Så sluta drömma och börja planera/spåna på lite idéer nu. :D
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav tvilling99 » 2010-02-08 17:40:53

Danne skrev:
Truly skrev:Hur många var det på förra årets forumträff?

Ca: 50 stycken var det förra gången.

Jag uppskattar (grovt) att det kommer 30-70 st detta år, beroende på plats och arrangemang.

Jag tror det finns grillmöjligheter i Flottsbro, det verkar ju vara en rätt så komplett anläggning. Frågan är om det verkligen finns ett "behov" av det när man väl är där.
I fjol så blev det ingen minigolf t.ex., just för att folk fastnade i umgänget i stället, och mörkret kom.
Det fanns många idéer på aktiviteter man kunde göra tillsammans, men faktum är att dom flesta mest minglade, och tog lite promenader i olika stora formationer.

Vad gäller kylskåp så var det iallafall vissa träffdeltagare som hyrt stugor där, så jag gissar att kylskåpsmöjligheter finns.

Fyrishov och Göteborg tycker jag kan vara vettiga alternativ, men vet för lite om hur det skulle ordnas, kosta, se ut, roddas m.m.

Jag tror att en anledning till att ingen gjorde några aktiviteter var tidsfaktorn,många kom inte tillbaka på söndagen och på lördagen ville de flesta bara snacka.
Jag som kommer långväga vill ha en träff som är längre för att hinna med mer.
Börja tidigare på lördagen och sluta senare på söndagen.
Jag vet att många nu kommer skriva att de blir så trötta av långa träffar men man kan ju gå ifrån en stund när man känner sig trött och återkomma sen när man vilat en stund.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8489
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav Danne » 2010-02-08 20:15:35

tvilling99 skrev:
Danne skrev:Jag tror det finns grillmöjligheter i Flottsbro, det verkar ju vara en rätt så komplett anläggning. Frågan är om det verkligen finns ett "behov" av det när man väl är där.
I fjol så blev det ingen minigolf t.ex., just för att folk fastnade i umgänget i stället, och mörkret kom.
Det fanns många idéer på aktiviteter man kunde göra tillsammans, men faktum är att dom flesta mest minglade, och tog lite promenader i olika stora formationer.

Jag tror att en anledning till att ingen gjorde några aktiviteter var tidsfaktorn,många kom inte tillbaka på söndagen och på lördagen ville de flesta bara snacka.
Jag som kommer långväga vill ha en träff som är längre för att hinna med mer.
Börja tidigare på lördagen och sluta senare på söndagen.
Jag vet att många nu kommer skriva att de blir så trötta av långa träffar men man kan ju gå ifrån en stund när man känner sig trött och återkomma sen när man vilat en stund.

Just detta har jag skrivit i Flottsbro-tråden, men det är naturligtvis tillämpligt på alla platserna. 8)
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav svempus » 2010-02-10 3:33:43

varför är alla ställen så lång bort för blir för mig att åka en 20 mil för att ta mig till flottsbro tycker att ånaboda utan för örebro skulle passa (i alla fall för mig har ca 4 km dit) :lol: var tvungen att googla på flottsbro för att ta reda på var det låg och det är för långt för mig att åka..
Senast redigerad av svempus 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
svempus
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2009-11-15
Ort: Örebro....

Inläggav Miche » 2010-02-10 12:04:56

Kan du tänka dig att samåka?

Själv bor jag utanför Köping, om du tar dig hit så kan du åka resten av vägen med mig!

Berätta gärna med om Ånaboda, vad som finns där, övernattningsmöjligheter, möjligheter till mat osv så kan det kanske bli ett av alternativen!
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav svempus » 2010-02-10 14:01:29

så här skriver dom på ånabodas hemsida kopierar dår i från så slipper jag skriva så mycket...blir det till att åka så åker jag i egen bil och den vill jag inte ha stående utan uppsyn....

En av Europas sista vildmarker finns nära dig. Mitt i Sverige, bara två mil väster om Örebro och inte långt från Stockholm, Göteborg och Oslo, ligger Kilsbergen med sin storslagna och spännande natur. Hit har örebroarna sökt sig i årtionden för att vandra, bada, träna och inte minst åka skidor på längden och utför.

Huvudanläggningen heter Kilsbergen konferens & lodge. Här finns konferensanläggning, stugor, restaurang och campingplats. Vintertid slalombacke och spår för längdskidåkning. På sommaren badsjöar och fiskemöjligheter.

Många idrottsklubbar har upptäckt anläggningens fantastiska träningsmöjligheter. På vintern är det skidklubbarnas paradis. Under barkmarksperioden uppskattar fotbollsklubbar, cyklister och orienterare de goda tävlings- och träningsförhållandena.

Turister från våra grannländer och från övriga Europa har hittat till Kilsbergen. Danskar, tyskar, holländare, belgare och italienare har upptäckt och njutit av den enastående naturen, den rena luften, tystnaden och det vilda djurlivet alldeles inpå knuten.

och så här står det om restaurangen

Café Kilsbergen och receptionen är öppet lördagar och söndagar mellan 10.00-16.00 Restaurangen håller öppet tisdag-fredag mellan 12-14 och erbjuder dagens lunch för 79:-.

Lördag och söndag mellan 12-15 dukar vi upp vår härliga salladsbuffe och en mustig soppa med gott bröd till det kan du välja mellan två olika varmrätter och självklart kan vi ordna ett vegetariskt alternativ. Drycken vi serverar är självklart Kilsbergens egna källvatten. Allt detta för endast 149 kr

Affärslunch finns att få alla dagar men bord måste bokas.

För er som hellre vill vill njuta av rykande färskt hembakat fikabröd och gott kaffe finns vårt café!

Välkommen till oss!
Senast redigerad av svempus 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
svempus
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2009-11-15
Ort: Örebro....

Inläggav tvilling99 » 2010-02-10 14:06:42

KrigarSjäl skrev:Flottsbro. Tror att det bli enklast för alla om man kör på ett och samma ställe. Det minimerar det praktiska arrangerandet runtomkring.
Fast personligen har jag iofs ingenting emot en träff längre söderut.

I år kommer jag definitivt!

Detta har man hört tidigare :wink:
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8489
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav Danne » 2010-02-10 15:03:32

svempus skrev:varför är alla ställen så lång bort för blir för mig att åka en 20 mil för att ta mig till flottsbro tycker att ånaboda utan för örebro skulle passa (i alla fall för mig har ca 4 km dit) :lol: var tvungen att googla på flottsbro för att ta reda på var det låg och det är för långt för mig att åka..

:D

Man kanske skulle vara riktigt aspig och försöka räkna ut var alla bor, och hur lång den totala resesträckan/kostnaden skulle bli för de olika alternativen. :wink:

Jag gissar att Stockholm skulle visa sig vara den plats som skulle hamna på lägst siffra.
Men det får någon med större intresse av matematik försöka räkna ut, hehe.


Nu tycker jag det vore tråkigt om vi hade forumträffen på samma ställe VARJE år, och kan mycket väl tänka mig att testa en träff i t.ex. Göteborg istället nån gång.
Men just nu, detta andra år, så tycker jag definitivt vi ska försöka utnyttja erfarenheterna och kunskapen från förra årets träff, för att försöka få lite "rutin" på roddandet.
Så kanske vi kan testa andra platser nästa eller nästnästa år, när vi är varma i kläderna och vet vad som funkar bra och vad som funkar mindre bra.

Det är lite som en felsökning (t.ex. på en bil), man byter EN sak i taget.
Byter man många saker på samma gång, så vet man inte vilken sak som var avgörande för att det skulle bli bättre.

Och nyckeln till succé för forumträffen tror jag är att bättra på ett redan fungerande koncept, hellre än att försöka uppfinna hjulet på nytt och hoppas man får allt nytt rätt på första försöket.
Viktigaste är ju att forumträffen blir av överhuvudtaget, och att den blir lyckad, anser jag.

Men som som sagt, vi får väl se vad de olika alternativen lyckas åstakomma i form av konkreta idéer.
Jag är lite besviken på att 21% (9st) har röstat på Göteborg, men ingen har brytt sig om att föreslå något i Göteborgs-tråden.
Hoppas det blir en ändring på det snart, och även att folk engagerar sig även i de andra trådarna.
Annars så förlorar ju dom alternativen på ren walk over, och det vore ju trist.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav carl » 2010-02-10 15:06:47

Danne skrev:
svempus skrev:varför är alla ställen så lång bort för blir för mig att åka en 20 mil för att ta mig till flottsbro tycker att ånaboda utan för örebro skulle passa (i alla fall för mig har ca 4 km dit) :lol: var tvungen att googla på flottsbro för att ta reda på var det låg och det är för långt för mig att åka..

:D

Man kanske skulle vara riktigt aspig och försöka räkna ut var alla bor, och hur lång den totala resesträckan/kostnaden skulle bli för de olika alternativen. :wink:

Jag gissar att Stockholm skulle visa sig vara den plats som skulle hamna på lägst siffra.
Men det får någon med större intresse av matematik försöka räkna ut, hehe.


Problemet med stockholm är att lokaltrafiken där går nästan på lika mycket som färdmedlet dit.. (om jag ska överdriva lite) :roll:
Jag brukade alltid promenera i stockholm när jag for dit.. såg ingen mening med att åka tunnelbana ett kvarter..
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Inger » 2010-02-10 15:10:51

Danne skrev:Nu tycker jag det vore tråkigt om vi hade forumträffen på samma ställe VARJE år, och kan mycket väl tänka mig att testa en träff i t.ex. Göteborg istället nån gång.
Men just nu, detta andra år, så tycker jag definitivt vi ska försöka utnyttja erfarenheterna och kunskapen från förra årets träff, för att försöka få lite "rutin" på roddandet.
Så kanske vi kan testa andra platser nästa eller nästnästa år, när vi är varma i kläderna och vet vad som funkar bra och vad som funkar mindre bra.

Håller helt med, mycket vettig synpunkt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Miche » 2010-02-10 15:30:59

svempus skrev:blir det till att åka så åker jag i egen bil och den vill jag inte ha stående utan uppsyn....

Om du samåker med mig till Stockholm kan du göra en avstickare på ca 2 mil till mig, parkera på min uppfart ute på landet där min familj håller koll på den och sen åka med mig!
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav shibedibato » 2010-02-10 19:14:45

Hrm, harklar mig lite för att få fram rösten. Varför inte göra en skön norrlandstripp. Här uppe finns allt som önskas - natur, frihet och plats att röra sig på. Jag känner till ett par platser som går att sova på, sedan går det att få tillgång till kök och vardagsrum i varje korridor(Ett elevhem på ett naturbruksgymnasium som står tomt under somrarna). Det är inte dyrare att åka till Umeå än många andra ställen - dessutom finns det massor med aktiviteter, djur och natur. Tillgång till grillringar och fantastisk mat. Det är enkelt att ta sig hit och det går lokaltrafik överallt i Umeå. Jag skulle lätt kunna ta på mig att kolla upp alla priser och möjligheter, göra programblad och skaffa information så allt skulle vara tydligt inför träffen. För de som ändå kanske skulle virra bort sig så skulle jag kunna ordna ett par bilar till de som har körkort.

Här i Umeå är det fantastiskt på sommaren och lagomt stort. Det enda kravet på elevhemmet skulle isåfall vara att inte sabotera något. Skulle någon vilja haka på?
Senast redigerad av shibedibato 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
shibedibato
 
Inlägg: 473
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Borta?

Inläggav Danne » 2010-02-18 17:11:52

Ok, nu har denna omröstning/undersökning pågått i ganska precis 2 veckor.
Antalet röstande verkar ha stagnerat, och man ser tydligt lite resultat genom att att jämföra omröstningen och aktiviteten i de olika alternativens planeringstrådar.
Nu tycker jag det är dags för att gå vidare till nästa omgång. :idea:


Som jag ser det så verkar det stå mellan TVÅ alternativ: Flottsbro, eller Fyrishov.
(Göteborg har visserligen lika många röster som Fyrishov, men planeringsinitiativen för det alternativet ser ut att vara obefintligt. Det finns ingen anledning att hoppas på en träff som ingen vill planera eller rodda ihop.)

44st har röstat till dags datum, varav hälften röstat på de två favoriter som dessutom har lite konkreta planeringsförslag också.
Därför vore det bra att kolla hur dom andra 22 rösterna skulle hamna, om man begränsade antalet alternativ till enbart de två favoriterna.

Nu tycker säkert någon att jag går händelserna i förväg, eller att jag pushar lite för vad jag vill. Men jag vill bara att vi ska komma framåt i planeringen, och bestämma oss för ETT alternativ, så man kan börja kolla deltagarintresse, och boka lokaler m.m.
Det är inte för att trampa på något av de "mindre" förslagen, men jag tror det är bättre att vi sparar dom alternativen till nästkommande år, när arrangemanget är mer stabilt, och intresset och initiativförmågan för dom platserna är större.

Därför tänkte jag ikväll lägga ut en NY omröstning, där endast alternativen Flottsbro och Fyrishov finns.
En andra röstningsomgång alltså, så vi snart kan urskilja ETT förslag att arbeta mot.
Jag inväntar lite protester innan jag skapar den andra röstningsomgången, så jag inte missar något, men hör jag inga vettiga motargument så tänkte jag lägga upp den ikväll.
Och förhoppningsvis kan vi om någon vecka eller två ha ett förslag på plats som vi kan spika.

Hur låter detta :?:


PS. Denna tråd tänkte jag förslå låsas, och låta diskussionen fortsätta i den nya omröstningstråden, frågan är bara om denna tråds inlägg ska flyttas över, eller om vi ska köra en ny fräsh diskussion istället. (?)
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav sommar » 2010-02-18 19:01:27

Ja, man är rik som ett troll så man kan resa långt.. :x icon (ironi)
Senast redigerad av sommar 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Heliora » 2010-02-18 19:17:17

sommar skrev:Ja, man är rik som ett troll så man kan resa långt.. :x icon (ironi)


Hade du tagit ordentliga initiativ till en forumträff i Skåne så hade du sluppit det. En forumträff är beroende av folk som tar initiativ, förstår du. :roll:

Jag applåderar Dannes initiativ i den här tråden, att det hela styrs upp lite grann! Mycket bra!
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Kristofer » 2010-02-18 23:28:41

sommar:

Heliora har rätt. det som är avgörande för var forumträffen kommer äga rum är just åsikten hos personerna som kommer arrangera träffen. Den plats som de kan och vill arrangera träffen på blir det.

Exempel:
Är arrangörerna skåningar kommer träffen förmodligen arrangeras i skåne. Är arrangörerna sthlm:are kommer...
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-05 0:21:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav KrigarSjäl » 2010-02-19 0:03:41

Det är naturligt att de som står för det praktiska arrangemanget har mer att säga till om.
Stockholm blir dessutom en bra kompromiss både för oss som bor i syd och för de som bor i norr.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:21:08, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Träffar



Logga in