Vanligt debattämne: bara vara vänner?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
En vänskap som inkluderar en sexuell attraktion behöver inte vara försvagar relation, tvärtom! Den blir nog annorlunda, men det behöver inte betyda att det blir försämrat eller försummat.
Jag ser inget problem med att det finns en sexuell attraktion i vänskap, inte förrän det finns en dynamik som orsakar den ena eller båda otrygghet.
Jag ser inget problem med att det finns en sexuell attraktion i vänskap, inte förrän det finns en dynamik som orsakar den ena eller båda otrygghet.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Jag ser inget problem med att det finns en sexuell attraktion i vänskap, inte förrän det finns en dynamik som orsakar den ena eller båda otrygghet.
Det kan eventuellt bli problem om den ena begär kärlek medan den andra kanske bara kan erbjuda vänskap.Tiden gör ju även sitt till man utvecklas och omvärderar saker konstant.
Men jo det är möjligt för män och kvinnor att vara enbart vänner, men jag tror att det är lättare för tjejer/kvinnor att skaffa vänner av motsatta könet medan killar/män kanske inte riktigt vet vart gränsen går.
Detta är inte menat som en attack på det manliga könet, tro inte det.
Jag känner många tjejer som tänker så här, därmed inte sagt att de representerar hela kvinnosläktet. Vill bara poängtera detta, så det inte blir missförstånd.
- AustenAnnie
- Anslöt: 2013-12-30