Väldigt förenklad matlagning
Kevlarsoul skrev:Ägg- och baconmuffins
Sätt ugnen på 200°C
Ta bacon och lägg det längs kanten i en muffinsform (jag har i detta fallet använt hjärtformade muffnsformar i silikon men det är inget måste), knäck i ett ägg.
In i ugnen i ca 10 min.
Klart.
Jag hade dock i mina lite för länge men jaja, de blev goda ändå.
2 ingredienser, enklare kan det knappt bli.
Tips för tipset! Det där måste provas i mitt kök!
Moggy skrev:Kevlarsoul skrev:Ägg- och baconmuffins
Sätt ugnen på 200°C
Ta bacon och lägg det längs kanten i en muffinsform (jag har i detta fallet använt hjärtformade muffnsformar i silikon men det är inget måste), knäck i ett ägg.
In i ugnen i ca 10 min.
Klart.
Jag hade dock i mina lite för länge men jaja, de blev goda ändå.
2 ingredienser, enklare kan det knappt bli.
Tips för tipset! Det där måste provas i mitt kök!
Jo jag tycker det samma. Vet att sonen kommer att älska det typ.
Grillade mackor. Bred 2 bitar ljust bröd och smöra, ha på ost (och eventuellt lite chilisås men inte mycket). Stek i lite smör i stekpanna tills brödet är lite ljusbrunt och osten har smält.
Alternativt, gör dem med ost och lite hackad feferoni. Styrka efter smak.
Alternativt, gör dem med ost och lite hackad feferoni. Styrka efter smak.
en burk vita bönor+en burk krossade tomater+fryst hackad spenat+kryddor och frön.
In i en kastrull och värm.
Ersätt gärna de vita bönorna med kidneybönor, de innehåller ämnen som är bra för huden. Vi gör numera chili con carne med kidneybönor och det smakar minst lika gott.Parvlon skrev:en burk vita bönor+en burk krossade tomater+fryst hackad spenat+kryddor och frön.
Miche skrev:Ersätt gärna de vita bönorna med kidneybönor, de innehåller ämnen som är bra för huden. Vi gör numera chili con carne med kidneybönor och det smakar minst lika gott.Parvlon skrev:en burk vita bönor+en burk krossade tomater+fryst hackad spenat+kryddor och frön.
Kidneybönor i chili är fett gott. Brukar ni köpa burkar eller torrvaror? Förut köpte jag ofta torrabönor och kokade dom själv. Fast nu har jag blivit lat och köpt på burk. Men har faktiskt köpt hem storavitabönor torra som jag ska koka själv.
Det finns bönor i pappersförpackning (samma typ av förpackning som krossade tomater brukar vara förpackade i). De kan ätas som de är eller användas i soppor och grytor. Jag brukar ha i kidneybönor när jag kokar snabbnudlar.
Färdiga kikärtor finns också i pappersförpackning. Men när det gäller kikärtor så köper jag oftast torra som jag blötlägger och kokar.
Färdiga kikärtor finns också i pappersförpackning. Men när det gäller kikärtor så köper jag oftast torra som jag blötlägger och kokar.
Geastrum skrev:Det finns bönor i pappersförpackning (samma typ av förpackning som krossade tomater brukar vara förpackade i). De kan ätas som de är eller användas i soppor och grytor. Jag brukar ha i kidneybönor när jag kokar snabbnudlar.
Jo jag har köpt dom ekologiska kidneybönorna på tetra.
antonius skrev:Man får ju fisa så förbaskat av bönor, rena gengasaggregatet
Man bör nog ha en tändanordning baktill som tänder på och värmer upp stugan.
Har inte orkat leta i butiken efter torrvaran...slackern skrev:Kidneybönor i chili är fett gott. Brukar ni köpa burkar eller torrvaror?
Inget fel med vita bönor och de innehåller garanterat mer bra ämnen än de som är bra för huden.Miche skrev:Ersätt gärna de vita bönorna med kidneybönor, de innehåller ämnen som är bra för huden. Vi gör numera chili con carne med kidneybönor och det smakar minst lika gott.
Jag brukade förvälla från torrt, käkade bönor nästan varje dag så det blev extremt billig basföda, men det senaste så har det inte blivit så mycket bönor. Köpt de i pappersförpackning.
Alla bönor är bra. Bönor är underskattat. Svarta, vita, borlotti, black eye, kidney...
Sedan finns det en som är bönsallad (dvs blandade bönsorter) med majs, på burk. Den och tomat på burk och en jädra massa kryddor blir en god chili. Lättlagat och gott med brutet bröd till.
Sedan finns det en som är bönsallad (dvs blandade bönsorter) med majs, på burk. Den och tomat på burk och en jädra massa kryddor blir en god chili. Lättlagat och gott med brutet bröd till.
UGNSGRILLADE FYLLDA CHAMPINJONER:
* Ugnen på 225 grader
* Smörj in champinjonerna med t.ex. rapsolja
* Ta loss foten och ha dem uppochner
* Fyll med t.ex. ost, örter, svartpeppar och hackad vitlök
* Sätt tillbaka foten ovanpå
* Grädda ca 15 minuter
* Servera gärna med någon sås
Gott, nyttigt, billigt, enkelt och snabblagat!
* Ugnen på 225 grader
* Smörj in champinjonerna med t.ex. rapsolja
* Ta loss foten och ha dem uppochner
* Fyll med t.ex. ost, örter, svartpeppar och hackad vitlök
* Sätt tillbaka foten ovanpå
* Grädda ca 15 minuter
* Servera gärna med någon sås
Gott, nyttigt, billigt, enkelt och snabblagat!
- BloodyPirate
- Anslöt: 2014-02-18
BloodyPirate skrev:UGNSGRILLADE FYLLDA CHAMPINJONER
Det ska jag pröva, men det låter mer som ett snacks eller tillbehör än en ordentlig maträtt.
Köp vita bönor, lägg dem på avgasröret på mopeden, kör hem, öppna burken, ät, skölj ner med nödraket (folköl)...
antonius skrev:Köp vita bönor, lägg dem på avgasröret på mopeden, kör hem, öppna burken, ät, skölj ner med nödraket (folköl)...
Sprängs inte burken med bönorna?
slackern skrev:antonius skrev:Köp vita bönor, lägg dem på avgasröret på mopeden, kör hem, öppna burken, ät, skölj ner med nödraket (folköl)...
Sprängs inte burken med bönorna?
De behöver bara bli pungljumna...
-Råbiff tillhör de enkla och mer stilfulla rätterna.
När jag får pengar ska jag äta råbiff på restaurang.
Baconmuffins och vitlöksfyllda burkchampinjoner...-Blaaazourk! Uääk! Urban!
När jag får pengar ska jag äta råbiff på restaurang.
Baconmuffins och vitlöksfyllda burkchampinjoner...-Blaaazourk! Uääk! Urban!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
stoppa köttfärs i en limpa, tada: köttfärslimpa, bara skära lite grönsaker till om man vill.
JWS skrev:stoppa köttfärs i en limpa, tada: köttfärslimpa, bara skära lite grönsaker till om man vill.
-Det var det dummaste jag hört!
Bokstavstolkarhumor? Hej och hå med Farbror Frej?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Köttfärssås
1,5 kg blandfärs
1 paket passerade tomater
2 msk soya, ev. mer
1 dl chilisås
2 buljongtärningar
salt, svartpeppar
Lägg allt i en gryta, koka upp under omrörning, puttra 15 minuter. Rör ner Idealmjöl till lagom konsistens. Lök behövs inte. Frys in i djupa engångstallrikar.
Mindre arbete per portion kan det knappast bli.
1,5 kg blandfärs
1 paket passerade tomater
2 msk soya, ev. mer
1 dl chilisås
2 buljongtärningar
salt, svartpeppar
Lägg allt i en gryta, koka upp under omrörning, puttra 15 minuter. Rör ner Idealmjöl till lagom konsistens. Lök behövs inte. Frys in i djupa engångstallrikar.
Mindre arbete per portion kan det knappast bli.
Senast redigerad av Dagobert 2014-10-06 22:45:33, redigerad totalt 1 gång.