Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Azo85 » 2013-04-16 19:49:24

Alien skrev:Det brukar kallas att kompromissa, något som efterfrågas i sexuella relationer och i alla andra relationer också förresten. Hade inte människosläktet kunnat det, hade vi väl dött ut redan. Alltså istf "jag, mig och mitt" gäller "vi, oss och vårt" (vi = paret, sedan familjen).

Men för ONS/KK kan mannen alltså vara helt sig själv, och behöver inte tänka på att behaga el kompromissa?

Jag är tvungen att kompromissa en del. Vill man ha kvar en KK så är man tvungen att ha sex ibland även om man inte vill, eller det blir så i långvariga relationer. Aldrig påstått att jag är en lämplig partner och kommer aldrig att göra. En bristande vilja att anpassa mitt liv efter någon annan är en av flera orsaker. Sexuella relationer som består i ett par sms ibland är väl ungefär det jag klarar av.

Varför skulle jag inte få vara mig själv och varför skulle jag bry mig om att behaga? Tycker den andra personen inte om mig som jag är så sticker väl den. Anser den andra personen att jag inte kan behaga den så sticker väl denne? Om någon sticker så får jag hitta en ny, det råder inte direkt brist på kvinnor. Gör jag något så gör jag det enbart för att jag vill det.

Jag är den jag är och gör det jag gör passar det inte andra kan de sticka närhelst de vill.
Azo85

Anslöt: 2011-09-01

Inläggav Alien » 2013-04-17 0:04:36

Jamen, du måste väl iaf prata med dem först innan ni ägnar er åt sex. Då måste du väl behaga, el anser du att du är s a s naturligt charmig och trevlig, så du inte behöver anstränga dig?

Eller du kanske inte ens behöver ragga, utan låter dig raggas upp?

Det är ju just den första kontakten som brukar vara svår för många aspergerkillar, men tydligen inte för dig. Så dela med dig av dina tips.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Azo85 » 2013-04-17 2:06:21

Alien skrev:Jamen, du måste väl iaf prata med dem först innan ni ägnar er åt sex. Då måste du väl behaga, el anser du att du är s a s naturligt charmig och trevlig, så du inte behöver anstränga dig?

Eller du kanske inte ens behöver ragga, utan låter dig raggas upp?

Det är ju just den första kontakten som brukar vara svår för många aspergerkillar, men tydligen inte för dig. Så dela med dig av dina tips.

Tveksam på om jag raggat upp någon på det sättet. Första gången jag hade sex var det en tjej som frågade mig "Vill du knulla?" vilket hon fick säga två gånger då min hjärna inte hade kapacitet att processa de orden. Anledningen till att vi träffades var att hon behövde hjälp med mattematiken. Så har det väl varit. Värdelös på att ragga upp. Vanligtvis är det någon som gått i samma skola, träffat via jobbet eller någon kompis kompis som man inte nödvändigtvis behöver ha pratat med så mycket som tar kontakt.

Det kan vara någon som vill ha hjälp i skolan som man träffar utanför skolan och så har man sex. Man kan ha varit med en kompis och hans flickvän med några av hennes kompisar på något ställe och så går man hem och någon skall åt samma håll och så har man sex. Fungerar det bra har man sex fler gånger fungerar det dåligt har man inte det.

Jag skulle inte påstå att jag anstränger mig, mycket slump. Man delar taxi med någon som bor i närheten och när man går ur blir man uppbjuden på te var hur jag träffade en.

Tror inte att jag raggar på kvinnor då det är mycket vanligt att de antar att jag är bög. Snarare tvärtom att jag verkar så fullständigt ointresserad att de kvinnor som förväntar sig att andra män skall vara intresserade söker min uppmärksamhet. Stämmer väl antagligen inte men jag är inget pojkvännsmaterial och det är inte något jag döljer.
Azo85

Inläggav lejonungen » 2013-04-17 13:09:50

Azo85 skrev:Tror inte att jag raggar på kvinnor då det är mycket vanligt att de antar att jag är bög. Snarare tvärtom att jag verkar så fullständigt ointresserad att de kvinnor som förväntar sig att andra män skall vara intresserade söker min uppmärksamhet. Stämmer väl antagligen inte men jag är inget pojkvännsmaterial och det är inte något jag döljer.

Har samma erfarenhet: att kvinnor tror att jag är bög, ofta i kombination med att de påstår att jag är "vacker". Det verkar intressera många och det kan man undra vad det beror på. Minns en dam på mitt stamställe som stötte på mig och sade:
- Men du e bög va? Alla vackra killar är bögar.
- Vi kan väl åka hem t dej o ta reda på hur mkt bög jag är?
- Ok!

En annan tjej visade sig kolla på gayporr regelbundet(!) och kunde be manliga bekanta att hångla med varandra för att hetsa upp henne.

En del kvinnor vill ha bögar helt enkelt.
lejonungen

Anslöt: 2013-01-25

Inläggav nallen » 2013-04-17 20:13:41

Azo85 skrev:Tveksam på om jag raggat upp någon på det sättet. Första gången jag hade sex var det en tjej som frågade mig "Vill du knulla?"
[...]
Vanligtvis är det någon som gått i samma skola, träffat via jobbet eller någon kompis kompis som man inte nödvändigtvis behöver ha pratat med så mycket som tar kontakt. [...]

:shock:
:-)004
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav ragnevi » 2013-04-17 23:27:31

Flia skrev:
ragnevi skrev:Jag brukar säga att du bör ha en av tre följande:

1. Vara fysiskt attraktiv. Det kan vara att du är snygg, vältränad eller dylikt.
2. Du har en fantastisk och charmig personlighet.
3. Du har en fet plånbok...

Har du inte något av dessa, ja det kan låta hårt, jobba på att skaffa något av ovanstående eller lev singel.

Fysiskt attraktiv är subjektivt. De flesta kvinnor känner sig attraherade av män som liknar deras fäder (män attraheras av kvinnor som liknar deras mödrar).
Charm finns även hos de fulaste, och kommer automatiskt när man mår bra. Mår man dåligt är man osexig.
Feta plånböcker attraherar en viss sorts kvinnor, men långt ifrån alla.

Visst, skönhet ligger i betraktarens öga, men det finns vissa generella saker som uppfattas som attraktivt. Det är ju inte så att fotomodeller rekryteras utifrån deras fantastiska personlighet. Visst finns det dem med ett mer unikt utseende, men dussinmodellerna ser faktiskt i det närmaste likadana ut och det beror till stor del att de flesta av oss bär på samma ideal.

Att vara charmig eller ha en fantastisk personlighet skrev jag eftersom det kan kompensera en hel del. Människor som är "easy going" uppfattas nästan alltid som attraktiva. Jag möter många människor som mår psykiskt dåligt och har mött en hel del personer som varit väldigt charmiga, de flesta har ju faktiskt också vissa bättre dagar och du blir ju inte fullkomligt personlighetsförändrad bara för att du blir deprimerad.

Vad vill du helst göra på en dejt, äta på Riche eller på en pizzeria i förorten? Vad vill du bli bjuden på när du kommer hem till personen, en caffe latte gjord på riktig espresso eller pulverkaffe. När du ska hem, blir du helst skjutsad i en Mercedes eller tar du morgonbussen?

Visst detta är generaliseringar och undantag finns alltid.

När det kommer till hur välhängd en kille är så skulle ni bara veta hur många gånger jag hört neurotypiska tjejer säga; han är inte alls min typ, men han är så bra i sängen att jag fortsatte att träffa honom…
ragnevi

Anslöt: 2007-05-31

Inläggav ragnevi » 2013-04-17 23:33:34

lejonungen skrev:En annan tjej visade sig kolla på gayporr regelbundet(!) och kunde be manliga bekanta att hångla med varandra för att hetsa upp henne.

En del kvinnor vill ha bögar helt enkelt.
Det finns iofs en del lesbisk porr i porrfilmer för män…
ragnevi

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-18 1:21:57

ragnevi skrev:
Vad vill du helst göra på en dejt, äta på Riche eller på en pizzeria i förorten? Vad vill du bli bjuden på när du kommer hem till personen, en caffe latte gjord på riktig espresso eller pulverkaffe. När du ska hem, blir du helst skjutsad i en Mercedes eller tar du morgonbussen?

Visst detta är generaliseringar och undantag finns alltid.
Kände mig manad att besvara detta i enkätform bara för att jag är kvinna :P .

Aldrig hört talas om Riche, men får jag kolla menyn före och se om jag har råd blir det troligen det stället, låter som de har riktig mat.

Bjuder han på dåligt kaffe tar jag med mig te om det blir fler dejter.

Kör egen bil. Buss är egentligen under min värdighet men fine, måste jag ta en buss av någon outgrundlig anledning blir nog bekantskapen kortvarig. Han kunde gott pröjsa en taxi åt mig om han exempelvis supit mig full men inte vill ha kvar mig fram till eftermiddagen.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav ragnevi » 2013-04-18 1:53:59

Riche är ett klassiskt flådigt ställe på Birger Jarlsgatan, självklart får han stå för notan…

(Jag har gjort bort mig där en gång när jag bad dem steka på min Carpaccio, men kyparen hanterade det utmärkt och tillrättavisade mig inte utan ordnade detta. Det är service.)

Det var en forumist som föreslog att du kunde blanda pulverkaffe med varmt vatten. Seriöst, jag hade tagit det som en personlig förolämpning om någon bjudit mig på det…

Ni har ju tagit taxi hem eftersom ingen av er kunde köra…
Men visst taxi fungerar också, men betalar du inte den själv? Jag hade känt mig som en prostituerad om jag tog mot pengar till taxi dagen efter, but guess I'm not a woman…
ragnevi

Inläggav Trollmor » 2013-04-18 4:42:53

Nu ska jag stöka till i den här tråden, och berätta om hur jag själv tänkte och gjorde när jag faktiskt VAR ute och raggade:

"Vad vill jag att min tillkommande har för egenskaper? Mina blivande barns far, det är ju jätteviktigt! Ja, inte ska han tillbringa tiden med att sitta på krogen, han ska vara nykter och jobba för sitt levebröd!"

Alltså letade jag inte på krogen, utan bland mina arbetskamrater och andra som jag träffade i deras yrkesutövning. Föga anade jag att jag borde ha tagit en noggrann titt på dem som arbetade på stadens krogar. Det fick jag veta när den jag verkligen skulle ha velat ha redan var gift. Att han, under den perioden då jag letade överallt utom på krogen, arbetade där ... :P
Trollmor

Anslöt: 2010-08-01

Inläggav Azo85 » 2013-04-18 9:57:13

lejonungen skrev:Har samma erfarenhet: att kvinnor tror att jag är bög, ofta i kombination med att de påstår att jag är "vacker". Det verkar intressera många och det kan man undra vad det beror på.

Vet inte om det beror så mycket på utseende i mitt fall åtminstone. Säger som Seinfeld "I'm not gay however I'm thin, single and neat".
Azo85

Inläggav Flia » 2013-04-18 12:46:26

Att vara bra i sängen har absolut ingenting med storleken att göra. FATTA !!

Den bästa älskaren är en HSP-man som vet att utnyttja sin känslighet för kvinnans olika lust-stadier.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav slackern » 2013-04-18 12:54:52

Flia skrev:Att vara bra i sängen har absolut ingenting med storleken att göra. FATTA !!

Den bästa älskaren är en HSP-man som vet att utnyttja sin känslighet för kvinnans olika lust-stadier.

Nu tror jag att du har fått det hela om bakfoten. Storleken handlar om atraktionskraft och lust. Med lust menar jag då känslan utav att se en stor pennis och bara bli uppfylld utav den. En för stor pennis eller grov pennis kan också skrämma iväg en eventuell partner. Bra i sängen kan vem som helst vara liten som stor. Det du pratar om är passion och har absolut inget med storleken att göra. Lär dej skilja på olika saker och begrepp.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-18 13:44:31

ragnevi skrev:Riche är ett klassiskt flådigt ställe på Birger Jarlsgatan, självklart får han stå för notan…

Ok så han ska betala maten?

ragnevi skrev:Ni har ju tagit taxi hem eftersom ingen av er kunde köra…
Men visst taxi fungerar också, men betalar du inte den själv? Jag hade känt mig som en prostituerad om jag tog mot pengar till taxi dagen efter, but guess I'm not a woman…
Men inte taxin för då är jag prostituerad?

Jag förstår inte resonemanget här. Är jag inte lika horig om jag tar emot gratis mat?
sugrövmanövern

Inläggav kullan » 2013-04-18 13:52:36

Jag har blivit bjuden på Korv med pommes frites och en magnumglass av pojkvännen. Jag är inte kräsen så det smakade fint.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav lejonungen » 2013-04-18 16:01:46

sugrövmanövern skrev:
ragnevi skrev:Riche är ett klassiskt flådigt ställe på Birger Jarlsgatan, självklart får han stå för notan…

Ok så han ska betala maten?

ragnevi skrev:Ni har ju tagit taxi hem eftersom ingen av er kunde köra…
Men inte taxin för då är jag prostituerad?

Jag förstår inte resonemanget här. Är jag inte lika horig om jag tar emot gratis mat?

Det finns en form av prostitution som går till så att turisten/killen hänger m o försörjer tjejen under tiden han är på samma ort som henne. När han åkt gör hon sammalunda m ny turist/kille.

Min fd var närmast sådan. Hela tiden förväntade hon sig att jag betalade, tills jag faktiskt upptäckte att hon hade en inkomst som hon först inte berättat om. Då vidtog jag mått och steg för att se till att hon betalade notan ungefär varannan g samt förlorade den extra inkomsten (som inte hade ngt med prostitution att göra, n.b.).

Men det här är nog inte ett exempel på vad kvinnor vill ha...

Hihi
Senast redigerad av lejonungen 2013-04-18 16:07:51, redigerad totalt 1 gång.
lejonungen

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-18 16:06:41

Mkay, ja jag skulle bli ledsen om jag kallades hora för att någon bjöd mig på någonting så jag är ganska snabb upp med mitt eget visa-kort om jag umgås med män. Försöker se till att man betalar fifty fifty eller att jag bjuder, får panik annars.

Så någon som försörjer mig vill jag inte ha iom det troligen slår tillbaka på en när förhållandet tar slut.
sugrövmanövern

Inläggav lejonungen » 2013-04-18 16:10:18

sugrövmanövern skrev:Så någon som försörjer mig vill jag inte ha iom det troligen slår tillbaka på en när förhållandet tar slut.

Damn right, som Isaac Hayes brukade säga.
lejonungen

Inläggav Flawed » 2013-04-18 16:19:19

lar66 skrev:jaha, då kanske man ska gömma sina relativt små händer i handskarna (shit, sommar snart) och sätta på sig sandalerna, storlek 45 (joggingskor 46).

Finns forskning som tyder på ett samband med fötter/händer/kroppslängd/"storlek"? Eller är det bara en myt, med viss (låg) korrelation?

Penis är ju mer som ett blodkärl och består inte av skelett eller muskulatur såsom händer och fötter.
Jag gissar på att sambandet inte är så starkt som folk tror.
Flawed
Inaktiv

Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Azo85 » 2013-04-18 16:47:18

Flia skrev:Att vara bra i sängen har absolut ingenting med storleken att göra. FATTA !!

Huruvida man är känslig eller inte har väl inte med det att göra. Man behöver varken vara känslig eller raketforskare för att lära sig vart olika nervtrådar sitter och vad de är mottagliga för. Att storleken inte har en nämnvärd betydelse för den egentliga förmågan att få orgasm håller jag med om. Skulle inte förvåna mig om det är lika många kvinnor som inte vill penetreras som "måste" penetreras.

Men det ger ett visuellt intryck som kan påverka den mentala inställningen till sexet precis som en vaginas utseende kan. Sedan finns det de med så liten penis att penetrerande samlag inte knappt är möjligt vilket jag tror har betydelse.

Att storlek och form inte har betydelse för de kvinnor som vill eller "måste" penetreras tror jag inte på. Antagligen samma sak som hur tajt en vagina är spelar roll för hur skönt en man skall tycka att det är.

Edit: Vissa nervtrådar aktiveras mest om kvinnan kniper och då är det skillnad på om man kniper mot något litet eller stort.
Azo85

Inläggav Flia » 2013-04-18 16:57:08

Azo85 skrev:

Huruvida man är känslig eller inte har väl inte med det att göra. Man behöver varken vara känslig eller raketforskare för att lära sig vart olika nervtrådar sitter och vad de är mottagliga för.

Det handlar inte om det, utan om att känna av hur man reagerar mentalt. De olika nervställena fungerar inte lika hos alla.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav lejonungen » 2013-04-18 17:31:29

Flia skrev:
Azo85 skrev:

Huruvida man är känslig eller inte har väl inte med det att göra. Man behöver varken vara känslig eller raketforskare för att lära sig vart olika nervtrådar sitter och vad de är mottagliga för.

Det handlar inte om det, utan om att känna av hur man reagerar mentalt. De olika nervställena fungerar inte lika hos alla.

Ytterligt märklig diskussion: en man talar om för en kvinna att storleken har betydelse. Inte tvärtom...

Personligen har jag skäl att tro att storleken är viktig och det är väl vackert så.
lejonungen

Inläggav Azo85 » 2013-04-18 18:00:48

Flia skrev:Det handlar inte om det, utan om att känna av hur man reagerar mentalt. De olika nervställena fungerar inte lika hos alla.

Om syftet med en relation är sexuell stimulans så har det mindre betydelse vilken mental uppfattning man har av den andra. Det som är väsentligt är om den andra kan knulla eller inte. Egentligen handlar det inte om hur bra man är på att ha sex utan hur synkade man är i sitt sexuella intresse.

Sex som baseras på känslor eller där känslor är en viktig del är det givetvis en helt annan sak. Vanligt med missförstånd då många (kanske de flesta?) kopplar känslor till sex medan jag anser att det är helt olika saker.

Att människor är olika är jag medveten om. Har blivit "dumpad" för att jag har ansetts dålig på att ha sex och jag har "dumpat" människor som jag har ansett vara dåliga. Vanligtvis tar det bara 3-4 gånger för båda att bestämma sig för om det fungerar eller inte.
Azo85

Inläggav tahlia » 2013-04-18 18:08:41

Azo85 skrev:Sex som baseras på känslor eller där känslor är en viktig del är det givetvis en helt annan sak. Vanligt med missförstånd då många (kanske de flesta?) kopplar känslor till sex medan jag anser att det är helt olika saker.

Det där är något som ivrigt dryftats tidigare här på forumet. Det känns som om det är lite 50/50 där. Vissa är helt ok med hela "sex utan känslor"-grejen medan andra inte alls kan tänka sig att ha sex med någon de inte har varmare/starkare känslor för.
Vet inte riktigt om jag skulle säga att de flesta kopplade ihop känslor och sex som en och samma sak, så att säga. Folk här tycks vara tämligen nyanserade. Det finns ju även gruppen som ser båda sidor, som kan ägna sig åt sex utan känslor men som även uppskattar relationer och sex där känslor är involverade.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in