Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-01 19:26:43

nallen skrev:Ni skriver det ju för tusan själva i vart och vartannat inlägg; sex räcker inte för en kvinna, hon ska alltid "känna efter" om det kan bli nåt, få bekräftelse, vara förälskad eller ha ett förhållande.


Bara för att man påstår att sex inte räcker för en kvinna, så är det inte samma sak som att kvinnor inte vill ha sex. Det betyder snarare att kvinnor vill ha sex OCH bekräftelse/förälskelse/förhållande eller vad det nu kan vara.

Det verkar som att kvinnor i allmänhet i vart fall vill utbyta mer än tre meningar med en man innan hon väljer att ha sex med honom. Det kanske är en typ av sexuell preferens.

Nallen: jag har inte läst dina tidigare trådar om dina svårigheter att få ligga, men jag hoppas att du inser att det inte är lika svårt för alla män att få ligga som det (uppenbarligen) är för dig. Jag vet inte hur ofta kvinnor har sex, alternativt önskar ha sex, men det finns säkert statistik på detta. Den genomsnittliga kvinnan har säkerligen sex betydligt oftare än vad du har. Men det visste du kanske redan.
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-01 19:30:31

:-)064
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 19:44:18

rdos skrev:
Alien skrev:Killen från Långtbortistan kan inte förvänta sig att svenska kvinnor ska följa hans exotiska ritualer för att tillhopa gå; han får vackert rätta sig efter svenska seder. Annars blir han utan (el tagen av polisen).


Vad jag vet så brukar man klassa NT-människans parningsritual som en "human universal", vilket betyder att den är likadan i alla kulturer. Så det där var nog en generalisering som missade sin poäng rätt så rejält.


När det gäller uppvaktning och parbildning så är det väldigt stora skillnader. Liksom hur kvinnor förväntas bete sig. I vissa kulturer ska kvinnan vara kysk och sedesam och inte visa något intresse alls. Om hon visar det så får det inte upptäckas av någon annan än föremålet. Äktenskap andordnas av föräldrarna (i bästa fall tillfrågas dottern). Medan i vårt samhälle så förväntas kvinnan vara både snygg, sexig och social/utåtriktad och ta för sig.

I en del -stan-samhällen så blir kvinnan helt enkelt bortrövad. Vilket är ok i de fall hon kommit överens om det med mannen i förväg. Men ofta är hon inte alls med på noterna utan finner sig försatt i en omöjlig situation, övertalad även av sina föräldrar att gifta sig med mannen, eftersom ingen annan vill ha henne nu.

Så ja, det är väldigt stora kulturskillnader för uppvaktning och parbildning.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46589
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-01 19:49:53

nallen skrev: :-)064


Ser ut som du försöker förmedla något via kroppsspråk?
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-01 19:53:37

Tycker det är ett väldigt psykologiserande över nallen här.
Är nån av er utbildad psykolog kanske?

Det enda jag skulle våga påstå är att nallen vill ha mer av raka puckar. Och längre än så tycker jag inte man ska analysera.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-01 20:20:48

minni skrev:Ser ut som du försöker förmedla något via kroppsspråk?

Såvitt jag vet är jag inte en smiley.
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-01 20:23:53

Alien skrev:
Gafsan skrev:Men vad ska man skriva i den här tråden då? Är det meningen att vi kvinnor ska skriva om vad vi faktiskt vill ha ut av ett förhållande (Och med förhållande menar jag just nu allt ifrån ett ONS till ett livslångt äktenskap)? Eller ska det vara mera allmänna teorier?


Ja, allt det där. Och t ex hur man tänka sig att inleda ett kk-förhållande via nätet. För ett stadigt förhållande antar jag att det är kutym att man träffas typ på t ex ett kafé först för att se om det kan bli något. Jag har förstått att hur bra man än kommer överens via chatt etc förut, så hjälper det inte om inte den rätta kemin uppstår. Men kan en kvinna tänka sig att direkt uppsöka mannens lägenhet, vare sig det gäller förhållande el bara sexträff?


En viktig sak som redan diskuterats i tråden är ju att kvinnor är mera obenägna att ta risker. Att inte vilja riskera en graviditet med "fel" barnafar är nog en prioritet som sitter rätt så väl inprogrammerad i vårt instinktiva beteende skulle jag tro. (utom räckhåll för insikter om moderna påfund som preventivmedel).

Dessutom är män oftast större och starkare än kvinnor, och rent biologiskt dessutom kapabla att ha sex med oss även utan vårt medgivande. Ur evolutionsperspektiv finns det inga stora nackdelar med våldtäkt ur manlig synvinkel och mycket riktigt är ju faktiskt våldtäkt någonting som förekommer inte alltför sällan. Det gör att det, utöver risken för en oönskad graviditet, även finns en risk att vi ska komma till skada rent fysiskt eller i varje fall tvingas till saker som vi inte vill.

Visst kan kvinnor vara dumma mot män också men rent fysiskt har vi ett underläge. Ur evolutionssynvinkel antar jag att det också vore kontraproduktivt att envisas med att ha sex med en hane som inte vill. Risken är ju uppenbar att han är "defekt" (eftersom det är så fördelaktigt att ha sex med många kvinnor) att vi skulle riskera att få barn med mindre bra gener.

Sammantaget är det alltså troligt att det är fördelaktigt för kvinnor att vara mera nogräknade med sitt partnerval (oavsett om det handlar om ONS eller långvariga relationer).

Därför tror jag att vi kvinnor ställer högre krav på dem som vi har sex med. Om man frågade kvinnor hur stor andel av männen de skulle kunna tänka sig att ha sex med så gissar jag att man skulle få en distinkt lägre siffra än om man frågade män hur stor del av den kvinnliga populationen i fertil ålder som de skulle kunna tänka sig att ha sex med.

Om det inte är så noga vem man hoppar i säng med så räcker kanske den information som man får ut av ett foto och en kortare konversation för att man ska veta att man kan tänka sig att ha sex med personen ifråga. Om man däremot är mera nogräknad så behöver man mer information. Då kan det vara bra att lära känna den andra lite bättre, se hur hen rör sig, känna hur hen luktar osv osv.

Själv kan jag säga att jag så gott som aldrig tycker att en kille är attraktiv om jag inte har träffat honom IRL. Jag har helt enkelt ingen uppfattning i frågan innan dess. Utifrån det perspektivet vore det ju jättedumt att bestämma en sexdejt med någon okänd för jag kan verkligen inte veta om det är någon jag skulle vara attraherad av IRL, oavsett hur snygg personen är på bild. Plus att det alltså verkar onödigt farligt.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-01 20:40:52

nallen skrev:Såvitt jag vet är jag inte en smiley.


Du skrev tidigare i tråden att kroppsspråk är helt odugligt för kommunikation, det var det jag syftade på när jag undrade om du försökte förmedla något via kroppsspråk. Du är såklart ingen smiley, men en smiley används ju ställföreträdande för kroppsspråk. Jag tänker mig att en smiley därför förmedlar samma sak som det kroppsspråk den är ämnad att ersätta.
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-02 0:17:48

Gafsan skrev:
nallen skrev:Varför är det så viktigt att aldrig ge klara och raka besked?


Om jag ska vara ärlig så tror jag att exakt den kommunikationen som du efterlyser faktiskt förekommer - men inte med ord. Man har en ordlös kommunikation som faktiskt säger ungefär det du skriver: "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".


Ja, hur många gånger har man inte sett det på film. Mannen och kvinnan sitter och pratar, det kanske inte är en dejt ens, men de skrattar och skojar och har glimten i ögat, så man vet "det här slutar i sängen". Och det gör det, iaf på film. Även om minst en egentligen är ihop med en annan. Vet inte om det är lika tydligt i verkligheten.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46589
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-02 0:35:55

nallen skrev:Och Alien målar fan på väggen, som vanligt.

Vad syftar du på här?

nallen skrev:
Alien skrev:Det kanske finns kvinnor (förutom prostituerade) som kan tänka sig att ha sex med någon som egentligen ogillar deras personlighet och inte bryr sig om deras känslor, men det kan inte finnas många.

Det om att jag inte skulle bry mig om deras känslor, har du fortfarande fått om bakfoten - jag har rättat dig så många gånger att jag nu uppfattar det som en högst medveten smutskastningskampanj :-)056


Ingen smutskastar dig utom du själv.

Tjejer vill inte ha sex, de vill bara att man ska smöra för dem.
--
Men; jag uppskattar att gott och väl hälften av tjejer och kvinnor mellan 15 och 65 skulle duga alldeles utmärkt. Medan i nästan inga av dem duger att prata med någon längre stund (låt oss säga tre meningar).
--
Och överhuvud taget att man förväntas snacka en massa om fullständigt ointressanta och ovidkommande ämnen. Och framför allt att man förväntas göra det utan att veta att man får nåt för sina ansträngningar.
--
Det imbecilla är ämnesvalen och, om det mot förmodan diskuteras något intressant, den låga kunskapsnivån och en total oförmåga att hålla sig till ämnet.
--
Den här handlar inte så mycket om "relationer" som om sex.
Hur man säkert får sex och det utan att jobba ihjäl sig i synnerhet.
--
Och hur kul är det i längden att klämma på samma tuttar och nosa på samma mus varenda gång?
--
Grattis, du har igen visat på att tjejer egentligen inte gillar sex, det skall alltid vara nåt mer för att det ska vara intressant


Det enda slutsats jag kan dra är att du 1) inte bryr dig tjejer som personer, bara som sexobjekt och 2) attt du dessutom föraktar deras intressen och tycker de är dumma. Eftersom du inte är intresserade av dem som personer så bryr du dig inte om deras känslor heller, och jag talar här om livet utanför sängen.

I övrigt, sluta larva er! Personlighet och slikt har inte ett skit med sex och sexuella preferenser att göra.

Jo.

Längre svar: Utstrålning har det, och sådan framkommer även i samtal.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46589
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-02 5:50:24

Alien skrev:
nallen skrev:Och Alien målar fan på väggen, som vanligt.

Vad syftar du på här?

Ditt eviga tjatande om risken att någon våldför sig på en.

Alien skrev:Det enda slutsats jag kan dra är att du 1) inte bryr dig tjejer som personer, bara som sexobjekt och 2) attt du dessutom föraktar deras intressen och tycker de är dumma.

För det första är det inte bara tjejer som inte har några roliga intressen och dåliga kunskaper. Det gäller de allra flesta, både män och kvinnor. Det är dock bara tjejer och kvinnor som är tänkbara sexobjekt för mig.
För det andra är det just sex vi diskuterar här.

Alien skrev:Eftersom du inte är intresserade av dem som personer så bryr du dig inte om deras känslor heller, och jag talar här om livet utanför sängen.

Jag antar att du med "livet utanför sängen" menar övriga aspekter av livet. Jag vill hålla skillnad mellan det ena och det andra för att inte krångla till tillvaron i onödan. Det är inte mycket förutom sex som det är värt besväret att krångla med andra människor för.
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav higgspartikel » 2013-04-02 8:17:42

nallen skrev:
ninegirl skrev:Du kan ju alltid köpa en uppblåsbara Barbara!

Det är också redan avhandlat.

Kanske i en annan tråd, men inte i denna.
higgspartikel
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2012-10-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2013-04-02 10:14:45

Ursäkta sent svar (tråden går ju så fort och jag har annat att tänka på som ses av svaret).
nallen skrev:jag vill ha sex ett par gånger i veckan utan att behöva ägna all ledig tid åt att ordna det.

Jag har sex ett antal gånger varje vecka och ägnar min lediga tid åt annat än att ordna det.

nallen skrev:[...] hur kul är det i längden att klämma på samma tuttar och nosa på samma mus varenda gång? Och så all det där andra, att aldrig få vara ifred och så vidare :?

Hur kul som helst, det är inga problem och jag stormtrivs med samma tuttar och mus varenda gång, men med din inställning så är det klart att det är ett helvete att få sex (att vi även älskar varandra gör inte saken sämre, tvärtom).

Hur ofta vill du byta partner egentligen (eller nöjer du dig med att växla mellan några få och har du då tänkt på vad de tjejerna tycker om dig)?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-02 10:46:15

higgspartikel skrev:Kanske i en annan tråd, men inte i denna.

Jag har länkat till den.
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav higgspartikel » 2013-04-02 13:03:26

nallen skrev:
higgspartikel skrev:Kanske i en annan tråd, men inte i denna.

Jag har länkat till den.

Och svaret där var?
higgspartikel
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2012-10-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-02 20:58:14

Vad trött jag blir. Tråden har rubriken "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha?". INTE vad vill nallen egentligen ha. Försåvitt inte nallen är en tjej så tycker jag att vi lämnar hens önskemål därhän och går OnT. (no offense, nallen!)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-02 21:01:51

@higgspartikel: du får väl läsa den tråden.

@Gafsan: trådrubriken är satt tämligen godtyckligt av den moderator som bestämde sig för att hacka loss den från kontakttråden.
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-04-02 21:05:06

Gafsan skrev:Vad trött jag blir. Tråden har rubriken "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha?". INTE vad vill nallen egentligen ha. Försåvitt inte nallen är en tjej så tycker jag att vi lämnar hens önskemål därhän och går OnT. (no offense, nallen!)


:lol: Nallen kanske ser ut såhär?

Bild
slackern
 
Inlägg: 43909
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-02 21:06:29

nallen skrev:@Gafsan: trådrubriken är satt tämligen godtyckligt av den moderator som bestämde sig för att hacka loss den från kontakttråden.


OK, det kan jag förstå.

Jag kan också förstå varför det som står här inte hör hemma i kontakttråden. Jag tycker att det verkar som om du har väldigt specifika problem som inte delas av det manliga AS-kollektivet, så jag tycker ändå att det verkar vettigt att samla dina åsikter/problem i en enda tråd istf att sprida dem över forumet.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-02 21:07:10

slackern skrev:
Gafsan skrev:Vad trött jag blir. Tråden har rubriken "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha?". INTE vad vill nallen egentligen ha. Försåvitt inte nallen är en tjej så tycker jag att vi lämnar hens önskemål därhän och går OnT. (no offense, nallen!)


:lol: Nallen kanske ser ut såhär?

Bild


Nääää.... nu är du elak ;)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-02 21:10:50

Ja visst vore det bekvämt att gömma undan den på vinden så ni slipper se den :-)004
Det har försökts förut :evil:

Jag skrev ursprungsinläggen för den här tråden i kontakttråden för att jag anser att de hör hemma där. Ingen ska behöva hoppas på att det ska ge nåt vettigt att annonsera där.
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-02 21:25:01

nallen skrev:Ja visst vore det bekvämt att gömma undan den på vinden så ni slipper se den :-)004
Det har försökts förut :evil:

Jag skrev ursprungsinläggen för den här tråden i kontakttråden för att jag anser att de hör hemma där. Ingen ska behöva hoppas på att det ska ge nåt vettigt att annonsera där.


Om du vill använda tråden för att hitta en partner, så tror jag att det är bättre om du låter bli att skriva om hur omöjligt det är! (och om du inte vill det, så tycker jag inte att du ska skriva i den utan lämna den åt dem som faktiskt är seriösa)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-02 21:35:23

Jag har annonserat i kontakttråden. Det har inte gett minsta tillstymmelse till resultat. Vilket jag tycker är en väsentlig sak att tala om för andra som kanske funderar på att annonsera där. Spara din möda, typ.
nallen
 
Inlägg: 19549
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-02 21:41:03

nallen skrev:Jag har annonserat i kontakttråden. Det har inte gett minsta tillstymmelse till resultat. Vilket jag tycker är en väsentlig sak att tala om för andra som kanske funderar på att annonsera där. Spara din möda, typ.


OK. Men har du intresserat dig för hur det gått för andra som annonserat? Ibland kan ju annonsens utformning ha en betydelse för hur mycket respons man får. (eller hur man framstår på forumet öht också, iofs).
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in