Vad samlar ni på?
Fenren skrev:jag samlar på uppdruckna viner och ätna ostar... problemet är att vinerna tenderar att göra att man inte kommer ihåg vilka ostar och/eller viner man kan bocka av från listan.
men det är ju bara bra! då är det ett evighetssamlande
Haha! Känner igen det där från i måndags.
Vilken flaschka var det här nu igen?
Senast redigerad av Arkimedes 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
Jag samlar på cigarrettfimpar och gamla ICA-kassar....nä, det gör jag inte.
Jag samlar på:
Porslinsdockor (tyvärr har två av dem gått sönder, men jag tror inte att det finns någon dockklinik i Uppsala)
Låtar på udda språk
Frida Kahlo-prylar
The Phantom of the Opera-prylar
Autografer (har ingen speciellt märkvärdig...jo, jag har Lennart Nilssons, och Sarah Brightmans, fast jag har fått båda "genom anbud")
Utländska mynt och sedlar
Pastillaskar (av den typ man kan köpa i t.ex. tebutiker och finare gottbutiker och som innehåller t.ex. små aniskulor)
Och pinsammast....jag samlar på gamla Kamratposten från ca 1970-ca 1990...om någon vill bli av med sina, tar jag tacksamt emot!
Förut samlade jag på National Geographic, så nu har jag hela garderoben full. Jag vet inte vad jag skall göra med dem!
Jag samlar på:
Porslinsdockor (tyvärr har två av dem gått sönder, men jag tror inte att det finns någon dockklinik i Uppsala)
Låtar på udda språk
Frida Kahlo-prylar
The Phantom of the Opera-prylar
Autografer (har ingen speciellt märkvärdig...jo, jag har Lennart Nilssons, och Sarah Brightmans, fast jag har fått båda "genom anbud")
Utländska mynt och sedlar
Pastillaskar (av den typ man kan köpa i t.ex. tebutiker och finare gottbutiker och som innehåller t.ex. små aniskulor)
Och pinsammast....jag samlar på gamla Kamratposten från ca 1970-ca 1990...om någon vill bli av med sina, tar jag tacksamt emot!
Förut samlade jag på National Geographic, så nu har jag hela garderoben full. Jag vet inte vad jag skall göra med dem!
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 2 gånger.
Kahlokatt skrev:Porslinsdockor (tyvärr har två av dem gått sönder, men jag tror inte att det finns någon dockklinik i Uppsala)!
En dockdoktor?
Datorer bara råkar jag samla på. Gärna coola datorer, som min silicon graphics.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Kahlokatt skrev:Porslinsdockor (tyvärr har två av dem gått sönder, men jag tror inte att det finns någon dockklinik i Uppsala)!
En dockdoktor?
Ja. Ont om dem, tyvärr.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
Snusdosor har jag haft en massor av, kinderäggsleksaker, PC-virus, väggtimers (inte så många, kanske tio, men väldigt onödigt). Mitt förråd var halvfullt med kattmatsburkar i säckar för ett år sedan ungefär, hade planerat att ge tillbaka dem till affären men det blev containern istället (för dyrt att åka taxi flera mil). Nu samlar jag mest på glasflaskor av alla storlekar, bra minnen och datordelar.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
Jag vet inte, men skulle det kunna vara ficklampor?
[img]https://lh4.googleusercontent.com/_1CDi6hc6UpQ/TXYyWi5LOOI/AAAAAAAADbM/ShueasmZAQM/w11_0098-ficklampor.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/_1CDi6hc6UpQ/TXYyWi5LOOI/AAAAAAAADbM/ShueasmZAQM/w11_0098-ficklampor.jpg[/img]
Senast redigerad av Le_inimitable 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- Le_inimitable
- Anslöt: 2008-10-26
Kahlokatt skrev:
Lägg ut på Blocket eller Tradera?
En kompis sålde gamla glasspapper och tomma godisförpackningar från sjuttiotalet. Kan man sälja det borde man väl kunna sälja det gula magasinet också?
Annars ge dem till nån snäll vårdcentral? Att ha i väntrummet?
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Kahlokatt skrev:Förut samlade jag på National Geographic, så nu har jag hela garderoben full. Jag vet inte vad jag skall göra med dem!
Du menar att du inte vill ha dem kvar? Eller du vet inte om du vill ha dem kvar?
I det senare fallet kan man tänka så här: "Skulle jag skaffa dem idag?" Om inte, då ska det bort.
En annan metod jag har använt är att lägga osäkra saker i en låda som man skriver "Slängs mars 2012" på och det man inte har tagit ur lådan på ett år är uppenbarligen onödigt.
Senast redigerad av Le_inimitable 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- Le_inimitable
- Anslöt: 2008-10-26
L'inimitable skrev:En annan metod jag har använt är att lägga osäkra saker i en låda som man skriver "Slängs mars 2012" på och det man inte har tagit ur lådan på ett år är uppenbarligen onödigt.
Jag tycker dock inte att man ska slänga saker som går att använda. Bättre att skänka bort dom. Bra metod annars.
Senast redigerad av Arkimedes 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
Tuggummipaket. Började när detta läsår startade och jag är redan uppe i 54 stycken
Härligt Tibbs! Det gillas
Härligt Tibbs! Det gillas
Senast redigerad av fannywelker 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- fannywelker
- Anslöt: 2010-08-11
Musik.
Började samla LP-skivor vid 13.
När det blev omodernt - CD-skivor.
Jag har ungefär 1700 vinyler & minst 2500 CD-skivor.
Allt i bokstavsordning av någon outgrundlig anledning.
Det är mest rock - hårdrock & metal men det finns även
en hel del blues och melodiös pop/rock och ett och annat udda.
Började samla LP-skivor vid 13.
När det blev omodernt - CD-skivor.
Jag har ungefär 1700 vinyler & minst 2500 CD-skivor.
Allt i bokstavsordning av någon outgrundlig anledning.
Det är mest rock - hårdrock & metal men det finns även
en hel del blues och melodiös pop/rock och ett och annat udda.
Senast redigerad av Bigge 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
Vadå samlar
De man sakaffar blir ju altid liggande i nåt hörn, man kan ju inte bara slänga sånt man köpt. eller?
De man sakaffar blir ju altid liggande i nåt hörn, man kan ju inte bara slänga sånt man köpt. eller?
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Det mesta kan vara "bra att ha" någon gång. Har man slänt en grej kommer man på tre dar senare att man absolut behöver just en sån.
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-04 15:54:45, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Jag samlade på fyrklöver för några år sen. Nu förtiden samlar jag dammråttor..
Senast redigerad av NoteToSelf 2011-05-04 15:54:46, redigerad totalt 1 gång.
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Återgå till Intressanta intressen