Vad läser du för bok/böcker just nu?
Re: Vad läser du just nu?
Thurizas skrev:Moggy skrev:
Råkar du veta namnet på inläsaren till American Gods?
George Woodel.(Osäker på stavningen dock)
Ok. Samma version som jag har då och började lyssna på.
Riktigt trist uppläsare som gjorde att jag inte orkade fortsätta.
I, Zombie av Chris Roberson och Michael Allred och DEATH: At Death's Door av Jill Thompson.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
När det börjar bli höst på riktigt kommer jag läsa Poe, Dickens, Bram Stoker. Perfekt höstläsning.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Moggy skrev:Thurizas skrev:Moggy skrev:
Råkar du veta namnet på inläsaren till American Gods?
George Woodel.(Osäker på stavningen dock)
Ok. Samma version som jag har då och började lyssna på.
Riktigt trist uppläsare som gjorde att jag inte orkade fortsätta.
Minns jag rätt så blir han bättre allt eftersom.
Har just läst klart Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. Riktigt grymt bra bok. Handlar om en 17-årig tjej som varannan helg bor hos sin mamma i Norrköping (annars bor hon hos pappan i Sthlm), men så en helg är inte mamman där och det känns inte som att allt är som den ska. Mamman är dessutom udda, hon är socialt inkompetent, klarar sig inte utan sin kalender, har allt i en speciell ordning och är helt insnöad på psykologi.
- KaosPrinsessa
Fragile Things av Neil Gaiman. Korta noveller som passar som läsning en sömnig eftermiddag, kväll sådär.
KaosPrinsessa skrev:Har just läst klart Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. Riktigt grymt bra bok. Handlar om en 17-årig tjej som varannan helg bor hos sin mamma i Norrköping (annars bor hon hos pappan i Sthlm, men så en helg är inte mamman där och det känns inte som att allt är som den ska. Mamman är dessutom udda, hon är socialt inkompetent, klarar sig inte utan sin kalender, har allt i en speciell ordning och är helt insnöad på psykologi.
Den boken var väldigt bra, tyckte jag.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
"The private patient" av P.D. James. Samt "En kortfattad historik över nästan allting" av Bill Bryson.
Båda är bra fast tyvärr är jag lite för stirrig av min medicin så jag är inte så bra på att sitta stilla och läsa.
Båda är bra fast tyvärr är jag lite för stirrig av min medicin så jag är inte så bra på att sitta stilla och läsa.
Henkkalexi skrev:Den boken var väldigt bra, tyckte jag.
Jo den var det. Fast personligen tycker jag generellt sett att barn- och ungdomsböcker är bättre än vuxenböcker.
- KaosPrinsessa
Läser Harry Potter and the deathly hallows.. när jag är klar med den blir det The curious incident of the dog in the night-time..
- TheRockman81
- Anslöt: 2011-07-16
Just nu läser jag Japanese Schoolgirl Inferno - Tokyo Teen Fashion Subculture Handbook av Patrick Marcias och Izumi Evers.
- KaosPrinsessa
KrigarSjäl skrev:När det börjar bli höst på riktigt kommer jag läsa Poe, Dickens, Bram Stoker. Perfekt höstläsning.
Jag läser också skräck på hösten...och sedan kan jag inte sova...
Domarens hus har jag läst många gånger, den är så sjukt suggestivt läskig.
Just nu läser jag boken: "Kråkflickan" av Eriksson/Aklander/Sundquist. Väldigt obehaglig men spännande bok. Sen ska jag läsa fortsättningen. Den heter "Hungerselden"
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Bram Stokers Dracula på originalspråk.
Gammal skräck är mer stämningsfull än dagens och slutet av 1800-talet är en intressant litterär tid.
Sen läser jag hellre klassiker än nutida författare. Det som har stått sig hundra år i tiden är i regel bra.
Gammal skräck är mer stämningsfull än dagens och slutet av 1800-talet är en intressant litterär tid.
Sen läser jag hellre klassiker än nutida författare. Det som har stått sig hundra år i tiden är i regel bra.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-09-02 19:54:09, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Minimalistisk Design
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
I går läste jag Ormar och Piercing av Hitomi Kanehara. Sjukt snygg formgivning, men själva boken var mest äcklig och konstig.
Kahlokatt skrev:I går läste jag Ormar och Piercing av Hitomi Kanehara. Sjukt snygg formgivning, men själva boken var mest äcklig och konstig.
Älskar den boken. Tycker den är riktigt bra.
Själv läser jag Jacobs värld av Jodi Picoult. Typ en drama/deckare som handlar om en tonåring med AS och hans familj och så. Den är dock jobbig att läsa tycker jag, har tyvärr gett mig en del mörka tankar.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174610376 <--står mer och bättre om den där.
- KaosPrinsessa
KaosPrinsessa skrev:Själv läser jag Jacobs värld av Jodi Picoult. Typ en drama/deckare som handlar om en tonåring med AS och hans familj och så. Den är dock jobbig att läsa tycker jag, har tyvärr gett mig en del mörka tankar.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174610376 <--står mer och bättre om den där.
En riktig skitbok som försöker demonisera aspergare.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:En riktig skitbok som försöker demonisera aspergare.
Har du läst den?
Spoiler: visa
- KaosPrinsessa
KrigarSjäl skrev:KaosPrinsessa skrev:Själv läser jag Jacobs värld av Jodi Picoult. Typ en drama/deckare som handlar om en tonåring med AS och hans familj och så. Den är dock jobbig att läsa tycker jag, har tyvärr gett mig en del mörka tankar.
En riktig skitbok som försöker demonisera aspergare.
Åh nej... ännu en bok som försöker förklara brott med hjälp av autism?
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:Åh nej... ännu en bok som försöker förklara brott med hjälp av autism?
Inte vad jag hört/läst iaf.
- KaosPrinsessa
Återgå till Intressanta intressen