Vad har man vänner till?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Vad har man vänner till?

Inläggav Tubrik » 2012-12-29 22:46:44

Ja har vänner som stöd och kunna prata med. Men de är inte många ja kan prata med om allt! Så ja är smått reserverad. Ibland inte ens sugen på att ha telefon framme. Å ibland funderar ja även varför ja ens har en mobiltelefon då ja sällan pratar i den!

Men de är väl tur man har vännerna som ringer ibland osv. :) Samt frågar om man vill ut eller festa nån gång.

Men ja är som ovanstående. man träffas inte bara för man ska utan att man ska kunna hitta på något tillsammans.
Tubrik

Anslöt: 2012-12-25

Vad har man vänner till?

Inläggav MrZwing » 2013-01-26 16:22:13

Jag har en del vänner ovanligt nog men jag är väldigt selektiv och det är just de vänner som är stimulerande och underhållande jag håller närmast de man kan prata om vad som helst med även ens skumma tankar utan att bli dömd. en del av dem kan jag prata udda och estetiska tankar med som film och bild ideer av morbida slaget och skratta och ha skoj med.. andra kan jag prata djupa filosofiska tankar och bolla fysiska teorier med.

jag använder dem till att växa och hitta de röda trådarna i samhället och luska ut vem jag igentligen är som människa och vad för mål jag har i livet och me det måsta man ha vänner som i vissa lägen är totala motsatsen man kanske har helt olika tankar men man kan fortfarande respektera den andras sätt att se saker även om det ibland driver en till vansinne hehe.
MrZwing

Anslöt: 2013-01-25

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in