Vad händer nu? Aktivitetsstöd/sjukpenning
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag hade för drygt 2 månader sen varit sjukskriven maximal tid, dvs jag blev utförsäkrad. Hamnade istället på arbetsförmedlingen med aktivitetsstöd i tre månader för att invänta att kunna bli sjukskriven igen. Jag skulle få gå något slags anpassat söka jobb program, men då krävdes att man hade minst 6 månader sjukpenning kvar. Jag har alltså min anställning kvar men mitt jobb anses inte passa mig (själv tror jag inte att jag kommer klara mer nån annanstans).
Men nu förstår jag inte riktigt. När jag nu har rätt till sjukpenning igen, kommer jag då att FÅ sjukpenning eller kommer jag att fortsätta få aktivitetsstöd under det här söka jobb programmet? Och varför ska man då isf ha minst 6 månaders sjukpenning kvar?
Någon som vet? min handläggare på arbetsförmedlingen snackar så mycket strunt och bryter kraftigt så jag förstår inte alltid vad hon menar. Vill inte behöva fråga henne.
Men nu förstår jag inte riktigt. När jag nu har rätt till sjukpenning igen, kommer jag då att FÅ sjukpenning eller kommer jag att fortsätta få aktivitetsstöd under det här söka jobb programmet? Och varför ska man då isf ha minst 6 månaders sjukpenning kvar?
Någon som vet? min handläggare på arbetsförmedlingen snackar så mycket strunt och bryter kraftigt så jag förstår inte alltid vad hon menar. Vill inte behöva fråga henne.
Du kanske kan fråga Försäkringskassan?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jo absolut. Jag är bara lite otålig och eftersom FK:s kundtjänst har stängt för dagen så ville jag testa här iaf. Hade varit bättre om jag hade haft en personlig handläggare på FK som jag kunde fråga, men jag får kolla i morgon.
Återgå till Aspergare och vården