Vad gör ni nere i botten ?
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vad gör ni nere i botten ?
Hej.
Skapade konto nu precis för att jag har en down period och sitter i Norge. Utan vänner, utan familj.
Jag jobbar här och kämpar med allt, speciellt mig själv..
Vet inte om jag har asperger, men något har jag. Jag får olika syner på mig själv var dag. Vet nog inte alls vem jag är. Folk ser på mig som en person som jag inte vill veta av. Får de slags vänner jag inte vill ha, får de tjejerna jag äcklas av.
Blir bemött på ett otrevligt sett, människor tycker om att trycka ner mig. Är ofta väldigt känslig som person..
Klarar inte av det sociala i sånna här down perioder. Ofta inte annars heller och det sänker mig så hårt. Känner mig så utanför, efterbliven, weirdo och allt annat som är skit.
Går och tänker på det så djupt att jag försvinner bort, blir totalt sinnesförvirrad. Tillslut sitter jag här och tänker på att jag kanske är en sån person som borde sitta inne i ett dårhus och de får mig att tappa hela livsgnistan och det är gång på gång samma visa.
Jag skulle aldrig ta mitt liv så missförstå mig inte, om jag får säga det själv är jag en riktig kämpare men skiten bara cirkulerar i huvudet på mig och har gjort så länge ja kan minnas.
Så det spelar ingen roll om jag skulle klara av alla min livsönskningar jag skulle endån må likadant. Men i detta fallet är ju min livönskning att bli kvitt med denna skiten.
Sorry, men har säkert tråkat åt alla som läst den här efterblivna text.
Men jag undrar vad gör ni i sådana här down perioder ?
Är det någon som känner igen sig på mig??? Är jag ett dårhusfall?
Tack för mig typ / förvirrad kille
Skapade konto nu precis för att jag har en down period och sitter i Norge. Utan vänner, utan familj.
Jag jobbar här och kämpar med allt, speciellt mig själv..
Vet inte om jag har asperger, men något har jag. Jag får olika syner på mig själv var dag. Vet nog inte alls vem jag är. Folk ser på mig som en person som jag inte vill veta av. Får de slags vänner jag inte vill ha, får de tjejerna jag äcklas av.
Blir bemött på ett otrevligt sett, människor tycker om att trycka ner mig. Är ofta väldigt känslig som person..
Klarar inte av det sociala i sånna här down perioder. Ofta inte annars heller och det sänker mig så hårt. Känner mig så utanför, efterbliven, weirdo och allt annat som är skit.
Går och tänker på det så djupt att jag försvinner bort, blir totalt sinnesförvirrad. Tillslut sitter jag här och tänker på att jag kanske är en sån person som borde sitta inne i ett dårhus och de får mig att tappa hela livsgnistan och det är gång på gång samma visa.
Jag skulle aldrig ta mitt liv så missförstå mig inte, om jag får säga det själv är jag en riktig kämpare men skiten bara cirkulerar i huvudet på mig och har gjort så länge ja kan minnas.
Så det spelar ingen roll om jag skulle klara av alla min livsönskningar jag skulle endån må likadant. Men i detta fallet är ju min livönskning att bli kvitt med denna skiten.
Sorry, men har säkert tråkat åt alla som läst den här efterblivna text.
Men jag undrar vad gör ni i sådana här down perioder ?
Är det någon som känner igen sig på mig??? Är jag ett dårhusfall?
Tack för mig typ / förvirrad kille
Re: Vad gör ni nere i botten ?
Du är helt klart deprimerad och kan du inte ta dig ur själv så behöver du hjälp, jag tror du kan söka sjukvård i Norge men är inte helt hundra. Någon annan kanske vet.
Jo jag är väll garanterat det, och har inte lyckats ta mig ur ännu så får väll söka upp hjälp. Men vadå tänk så skulle dom säga att jag ska på något sånt behandlingshem eller liknande ?
Jag lovar och svär att det är då jag tar mitt liv.
Eller hur funkar det pratar man med psykolog och får mediciner som inte hjälper som alla andra beskriver. Har väldigt negativ syn på de hela tror de bara skulle göra mig besviken för att dom inte kan hjälpa mig så blir de bara värre istället. Men jag hade försökt hjälpa dom att hjälpa mig, inte så att jag suttit tyst o varit negativ.. Men men hur skulle de funka i norge, har googlat på de men inte fått fram något. Så om någon vet något får dom gärna skriva här
Jag lovar och svär att det är då jag tar mitt liv.
Eller hur funkar det pratar man med psykolog och får mediciner som inte hjälper som alla andra beskriver. Har väldigt negativ syn på de hela tror de bara skulle göra mig besviken för att dom inte kan hjälpa mig så blir de bara värre istället. Men jag hade försökt hjälpa dom att hjälpa mig, inte så att jag suttit tyst o varit negativ.. Men men hur skulle de funka i norge, har googlat på de men inte fått fram något. Så om någon vet något får dom gärna skriva här
Känner igen tankesättet. Det blir som ett hamsterhjul..... runt runt runt.
Först så lyssnar du på Miche!
Du kan söka hjälp i Norge. Akut hjälp med förmodligen medicininsättning. Det tar ett tag för dessa att hjälpa men när de väl börjat arbeta kommer du att känna en märkbar förändring och DÅ är det dags för nästa steg, samtal. Som förhoppningsvis leder till något konkret.
Men, du, försök att se på dej med snälla ögon och förstå att dina signalsubstanser spelar dej ett spratt och att depression kan man bli botad från.
Snälla ögon i speglen nu.
Och mild inombordsröst.
Allt gott till dej
Först så lyssnar du på Miche!
Du kan söka hjälp i Norge. Akut hjälp med förmodligen medicininsättning. Det tar ett tag för dessa att hjälpa men när de väl börjat arbeta kommer du att känna en märkbar förändring och DÅ är det dags för nästa steg, samtal. Som förhoppningsvis leder till något konkret.
Men, du, försök att se på dej med snälla ögon och förstå att dina signalsubstanser spelar dej ett spratt och att depression kan man bli botad från.
Snälla ögon i speglen nu.
Och mild inombordsröst.
Allt gott till dej
Tack för ditt svar !
Hur ska jag göra exakt ? Om du vet.
Jag kan inte se på mig med snälla ögon, bara när alla ser ner på mig.
Jag har mycket ångest i bagaget, mycket slagsmål, bråk, tjaffs, droger Svikit alla männsikor som någonsin brytt sig om mig. känner skuld till alla varelser på hela jorden känner mig som en fjolla. Iaf tack för stöd betyder mer än något annat just nu.
Hur ska jag göra exakt ? Om du vet.
Jag kan inte se på mig med snälla ögon, bara när alla ser ner på mig.
Jag har mycket ångest i bagaget, mycket slagsmål, bråk, tjaffs, droger Svikit alla männsikor som någonsin brytt sig om mig. känner skuld till alla varelser på hela jorden känner mig som en fjolla. Iaf tack för stöd betyder mer än något annat just nu.
ElsaS skrev:Akut hjälp med förmodligen medicininsättning. Det tar ett tag för dessa att hjälpa men när de väl börjat arbeta kommer du att känna en märkbar förändring och DÅ är det dags för nästa steg, samtal. Som förhoppningsvis leder till något konkret.
Jag vill dock tillägga att jag har ätit flera anti depressiva utan att ha blivit hjälpt och är fortfarande deprimerad sedan 7+ år. Så alla blir inte botad.
hobbe skrev:ElsaS skrev:Akut hjälp med förmodligen medicininsättning. Det tar ett tag för dessa att hjälpa men när de väl börjat arbeta kommer du att känna en märkbar förändring och DÅ är det dags för nästa steg, samtal. Som förhoppningsvis leder till något konkret.
Jag vill dock tillägga att jag har ätit flera anti depressiva utan att ha blivit hjälpt och är fortfarande deprimerad sedan 7+ år. Så alla blir inte botad.
Jag har läst mycket och jag läser mest om personer som beskriver det som du säger. Men iallfall så är allt värt ett försök, men förvånar mig inte om jag joinar ert crew.
Känner din hopplöshet och håller tummarna för bättre dagar för dig. Tror också på att du bör söka samtalshjälp av ett eller annat slag. Fighto fighto!
Du får gärna "joina" oss. Att du är fel i samhällets ögon betyder inte att du är fel, det säger inget om dej som människa, person.
Så, "med snälla ögon" menar jag att antingen ser du på dej utifrån dej eller ser du på dej utifrån samhället.
Bara för att flera inte svarar på ssri-behandling, betyder inte det att inte du gör det.
På mej tog det dock ca 6mån innan allt verkligen vände. Så det krävs uthållighet, kanske enkel samtalskontakt under tiden så du slipper vara ensam med allt skräp du bär med dej.
Så, "med snälla ögon" menar jag att antingen ser du på dej utifrån dej eller ser du på dej utifrån samhället.
Bara för att flera inte svarar på ssri-behandling, betyder inte det att inte du gör det.
På mej tog det dock ca 6mån innan allt verkligen vände. Så det krävs uthållighet, kanske enkel samtalskontakt under tiden så du slipper vara ensam med allt skräp du bär med dej.
ElsaS skrev:Du får gärna "joina" oss. Att du är fel i samhällets ögon betyder inte att du är fel, det säger inget om dej som människa, person.
Ja jag vill verkligen göra något, men hur ska jag göra? Någon ide ? Ska jag ringa dit o säga något eller åka in på akut jag förstår inte ? Sugen på att skita i jobbet och fixa detta men känns bara som de kommer kännas värre att komma på måndag då..
DIProgan skrev:Känner din hopplöshet och håller tummarna för bättre dagar för dig. Tror också på att du bör söka samtalshjälp av ett eller annat slag. Fighto fighto!
Ja tack, är dags o göra något
Börja med att ringa och berätta hur du känner-tänker. Och be om tid till läkare.
Funkar inte det, ta nästa steg, åk in.
Lycka till.
Funkar inte det, ta nästa steg, åk in.
Lycka till.
lp-stiftelsen.
gott råd.
gott råd.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Jag får olika syner på mig själv var dag. Vet nog inte alls vem jag är. Folk ser på mig som en person som jag inte vill veta av. Får de slags vänner jag inte vill ha, får de tjejerna jag äcklas av.
Låt mig gissa.. du klarar inte av livet såpass att du kan hitta 'bra tjejer' på din egen nivå, samma med bra vänner, samtidigt som du är smart? Trött på att kämpa hårt för att vinna fåniga tröstpriser som borde gå till nån avsevärt sämre? Lösningen är att bli lyckad/bli normal isåfall.
Eller så ger du upp hela den där grejen med att vilja 'kunna prata med' din tjej och tar en som åtminstone inte ställer till problem, äter nån medicin som gör att du bryr dig och tänker mindre, umgås med vänner över nätet (högre odds att hitta intressanta), spelar datorspel.. börja utveckla narcissistiska drag.. osv osv
radix skrev:Jag får olika syner på mig själv var dag. Vet nog inte alls vem jag är. Folk ser på mig som en person som jag inte vill veta av. Får de slags vänner jag inte vill ha, får de tjejerna jag äcklas av.
Låt mig gissa.. du klarar inte av livet såpass att du kan hitta 'bra tjejer' på din egen nivå, samma med bra vänner, samtidigt som du är smart? Trött på att kämpa hårt för att vinna fåniga tröstpriser som borde gå till nån avsevärt sämre? Lösningen är att bli lyckad/bli normal isåfall.
Stämmer på pricken antar jag.
Ja jag är nog påväg åt det hållet och utveckla narcissistiska drag, sjukanmälde mig från jobbet idag för att spela lite typ men dock har jag ringt någon doktor här i norge och fått tid idag. Vet inte om ja kommer få medicin men vill nog ha de antar jag. Får se, har svårt att acceptera min sitovation, vill samtidigt prestera på jobb men blir fan bara fel.
Ta kontakt med en läkare på vårdcentral och säg att du vill göra en neuropsykiatrisk utredning. Du kanske blir helt slut av ditt jobb, jag vet inte, men jag tycker du ska börja dra i trådarna. Känslan av att det rör på sig kan i sig vara upplyftande. Jag tänker att funderar man på om man har AS så finns det ofta en orsak till det, man känner att man inte riktigt är så som normen föreskriver.again skrev:Vet inte om jag har asperger, men något har jag.
Issa Jesus skrev:lp-stiftelsen.
gott råd.
Och låta dem utnyttja svagheten, nej sådana råd känns ytterst farliga!
Miche skrev:Issa Jesus skrev:lp-stiftelsen.
gott råd.
Och låta dem utnyttja svagheten, nej sådana råd känns ytterst farliga!
nå vad jag vet, så är det ett behandlingshem, med kristna värderingar?
det vore nåt^^
man måste ju prova å se vad det är förnåt.?
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Hej again!
Jag har läst dina inlägg nu, och nej, du är inte något "dårhusfall". Jag har samma erfarenheter som du, både av arbetslivet och av vissa människor jag råkat på i det privata livet. När jag känt av den där pressen har jag "stängt in mig i mig själv" för att få ork och tid att "komma tillbaka på banan igen".
Detta är visserligen utanför ämnet, men vilken del av Norge är det du bor i? Jag har varit flera gånger i Norge, gillar den storslagna naturen ute vid havet. Vackraste platserna jag varit på är trakten kring sjön Rogen i Härjedalen, på gränsen mellan Sverige och Norge, och uppe vid ön Alsten i Nordland fylke där en vän till mig bor.
Jag skickar varm omtanke till dig nu.
Jag har läst dina inlägg nu, och nej, du är inte något "dårhusfall". Jag har samma erfarenheter som du, både av arbetslivet och av vissa människor jag råkat på i det privata livet. När jag känt av den där pressen har jag "stängt in mig i mig själv" för att få ork och tid att "komma tillbaka på banan igen".
Detta är visserligen utanför ämnet, men vilken del av Norge är det du bor i? Jag har varit flera gånger i Norge, gillar den storslagna naturen ute vid havet. Vackraste platserna jag varit på är trakten kring sjön Rogen i Härjedalen, på gränsen mellan Sverige och Norge, och uppe vid ön Alsten i Nordland fylke där en vän till mig bor.
Issa Jesus skrev:man måste ju prova å se vad det är förnåt.?
Nej, när man är djupt deprimerad så är det farligt att utsätta sig för experiment eftersom man är lätt påverkbar och när och om man vaknar ur sin depression och kan ta tag i andra delar av livet så kan man sitta fast i en sekt som kan orsaka djupa psykoser med en enda utväg, döden...
geocache skrev:Hej again!
Hej.
Tack de är skönt att veta. Hjärnan spårar för mycket ibland helt enkelt.
Jag är i Stavanger, ca ett halv år nu och ja här i Norge är verkligen storslagen natur
Har inte varit på de ställena du nämner men har varit på Predikstolen och (mosevattnet) tror ja de heter, predikstolen, ja överdriver nog inte om ja säger det är den finaste platsen på jorden hehe.
Iallfall så gick detta bättre än planerat att starta ett konto här och en tråd. Bättre än flashback om man säger så. Fick en spark i röven av er som svarat till mig, som jag behövde.
Idag har jag varit hos läkaren och fick medicin överdrivet lätt (Cipramil). Efteråt ströva jag runt i köpcentret som "kliniken" låg i o kände mig botad i ca en timme. Fick ett fint leende av en söt tjej, kollade litade spel och köpte mig ett nytt headset allt kändes helt enkelt gott. Hade ron i kroppen påväg hem i bussen som är sällan.
Nu när jag kom hem tog jag mitt första piller, känns inte som de kommer bli det sista heller.
Men som sagt tack för detta forum och era svar, kommer nog "hänga" här mer
/ Lite gladare kille!
Miche skrev:Issa Jesus skrev:man måste ju prova å se vad det är förnåt.?
Nej, när man är djupt deprimerad så är det farligt att utsätta sig för experiment eftersom man är lätt påverkbar och när och om man vaknar ur sin depression och kan ta tag i andra delar av livet så kan man sitta fast i en sekt som kan orsaka djupa psykoser med en enda utväg, döden...
Är öppen för det mesta men jag kan säga att jag inte hade passat in i något religöst.
Hallå igen, again! (Ursäkta min dåliga vits)!
Stavanger har jag inte varit i. Jag hade tidigare en jobbarkompis från Stavanger, och jag gillar den norska dialekten de pratar där, med de där "rullande" r-en.
Hur fungerar det med "insättning" av Cipramil? Har du tid för (fortlöpande) utvärdering av medicineringen?
/g
Stavanger har jag inte varit i. Jag hade tidigare en jobbarkompis från Stavanger, och jag gillar den norska dialekten de pratar där, med de där "rullande" r-en.
Hur fungerar det med "insättning" av Cipramil? Har du tid för (fortlöpande) utvärdering av medicineringen?
/g
Återgå till Att leva som Aspergare