Vad äter du absolut inte?
Oliver
Skaldjur
Bläckfisk
Kapris
Muskot
Räkor
Ostron
Mat som smakar bitter
Jag är vegan.
Skaldjur
Bläckfisk
Kapris
Muskot
Räkor
Ostron
Mat som smakar bitter
Jag är vegan.
Testade Sobrassada de Mallorca för några dagar sen. Bland det äckligaste jag ätit.
Kanske var det paprikan som gav den en så konstig smak.
Kanske var det paprikan som gav den en så konstig smak.
Brysselkål är bland det äckligaste som finns. Blir illamående bara jag tänker på det.
Med någon trevlig sås att doppa i är de väldigt goda. Passar alla möjliga maträtter. Nom nom.Ericus skrev:Brysselkål är bland det äckligaste som finns. Blir illamående bara jag tänker på det.
Jag är inte så svår när det kommer till mat, äter det mesta, men det är en sak jag vägrar äta. Jag hittar inget svenskt ord för det, det heter "pultost" i Norge. Det är världens mest illaluktande ost. Den får dig att gråta.
https://no.wikipedia.org/wiki/Pultost
Kebab. I Oslo finns kebabhak på varje hörn och jag är ganska säker på att den konstiga köttklumpen de alla har bakom disken är gammalt kattkött som smugglats in från Sverige. Det är en av de äckligaste rätterna jag sett och smakat.
Är man i Oslo skall man stanna på Brobekkveien och köpa en kebab i pita, exakt vad den innehåller vet jag inte men det smakar gott Stället drivs av pakistanier och är både nergånget, smutsigt och fult men än har jag inte fått någon sjukdom.Skogkatt skrev:Kebab. I Oslo finns kebabhak på varje hörn och jag är ganska säker på att den konstiga köttklumpen de alla har bakom disken är gammalt kattkött som smugglats in från Sverige. Det är en av de äckligaste rätterna jag sett och smakat.
Huggorm skrev:Är man i Oslo skall man stanna på Brobekkveien och köpa en kebab i pita, exakt vad den innehåller vet jag inte men det smakar gott Stället drivs av pakistanier och är både nergånget, smutsigt och fult men än har jag inte fått någon sjukdom.
Jag känner faktiskt Brobekkveien väl, där har jag kört många gånger.
Varit mycket i det området. Men jag kommer aldrig att köpa kebab från en pakistanier i ett smutsigt kebabhak. Jag har sett för mycket för att göra det.
Skogkatt skrev:Jag är inte så svår när det kommer till mat, äter det mesta, men det är en sak jag vägrar äta. Jag hittar inget svenskt ord för det, det heter "pultost" i Norge. Det är världens mest illaluktande ost. Den får dig att gråta.
Men den är klimatvänlig - avger ingen CO2 står det
Dagobert skrev:Skogkatt skrev:Jag är inte så svår när det kommer till mat, äter det mesta, men det är en sak jag vägrar äta. Jag hittar inget svenskt ord för det, det heter "pultost" i Norge. Det är världens mest illaluktande ost. Den får dig att gråta.
Men den är klimatvänlig - avger ingen CO2 står det
Det är kanske bra, men när du går in i ett kök och det finns pultost på bordet så vill du bara gråta och springa ut. Det är svårt att beskriva med ord hur illa det luktar.
Fram till för ca 3 år sedan var jag en stark motståndare till att äta escargot. Men Pinghis Khan övertygade mig om deras ätbarhet.
Asperger?
Huggorm skrev:Är man i Oslo skall man stanna på Brobekkveien och köpa en kebab i pita, exakt vad den innehåller vet jag inte men det smakar gott Stället drivs av pakistanier och är både nergånget, smutsigt och fult men än har jag inte fått någon sjukdom.
Asperger?
Ärtsoppa.
Ärtsoppan i skolan när jag var barn såg ut och luktade som om nån kräkts.
Ärtsoppan i skolan när jag var barn såg ut och luktade som om nån kräkts.
Brosk. Jag äter det mesta, men jag verkligen hatar när jag äter kött och plötsligt biter i en broskbit. Helt jäkla omöjligt att få ner.
@melly
Oh,nu sa du nåt. Samma här, känslig mot just brosk i kött och så...haha
Oh,nu sa du nåt. Samma här, känslig mot just brosk i kött och så...haha
Återgå till Att leva som Aspergare