Vad äter du absolut inte?
Sniglar skulle jag aldrig någonsin röra.
Jag är inte rädd för några djur men äckligast av alla kända livsformer är utan tvekan sniglar.
Levande slem som rör sig.
Sniglar med vitlökssmör måtte vara Djävulens påfund.
Värre kan det knappast bli.
Jag är inte rädd för några djur men äckligast av alla kända livsformer är utan tvekan sniglar.
Levande slem som rör sig.
Sniglar med vitlökssmör måtte vara Djävulens påfund.
Värre kan det knappast bli.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Helst ingen inälvsmat för mig men med rätt tillagning skulle det kunna fungera. Jag vill inte ha mina lungor "rare" tack, de skal stekas till det inte syns vad det är.
Annars äter jag gärna det mesta som varit uppe i tråden, sill, vitlök, sniglar, orm och så vidare. Utan sill blir det ingen jul
Annars äter jag gärna det mesta som varit uppe i tråden, sill, vitlök, sniglar, orm och så vidare. Utan sill blir det ingen jul
Är det bara jag som gillar bläckfisk här? Calamares är sååå gott!
- ingetbranamn
- Inaktiv
- Anslöt: 2013-10-12
Jag äter inte:
Gurka (stinker värre än avlopp och är en sanitär olägenhet)
Tomater (klarar inte av konsistens/smak, undantag kryddig, slät tomatsås).
Rödbetor och rödbetssallad (spysmiley)
Sallad (utom ruccola och färsk spenat som jag tycker är gott)
Paprika (luktar och smakar skit)
Pulver- och burkmat
Gillar däremot det mesta andra tagit upp som äckelmat.
Gurka (stinker värre än avlopp och är en sanitär olägenhet)
Tomater (klarar inte av konsistens/smak, undantag kryddig, slät tomatsås).
Rödbetor och rödbetssallad (spysmiley)
Sallad (utom ruccola och färsk spenat som jag tycker är gott)
Paprika (luktar och smakar skit)
Pulver- och burkmat
Gillar däremot det mesta andra tagit upp som äckelmat.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Lättstekt nötkött och spegelägg med saltad gula är något av det godaste som finns.
Hel äggula på pizza, helst med köttfärs, är gudomligt gott och väcker minnen från barndomen till liv.
Hel äggula på pizza, helst med köttfärs, är gudomligt gott och väcker minnen från barndomen till liv.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Vitlök är också gudomligt gott.
Förstår dock Krigarns aversion mot den eftersom den liknar så mycket min aversion mot gurka.
Förstår dock Krigarns aversion mot den eftersom den liknar så mycket min aversion mot gurka.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Jag är rätt petig när det gäller grönsaker och rotfrukter, tyvärr, men har blivit bättre på att äta det. Men sallad (grönsaken, alltså) GÅR bara inte. Bläh.
Svamp äter jag inte heller, det är f-n inte människoföda. Urk.
Sniglar skulle jag inte heller äta.
Svamp äter jag inte heller, det är f-n inte människoföda. Urk.
Sniglar skulle jag inte heller äta.
Åååh svamp som är så gott!!
Kantareller, champinjoner, stensopp....nu blev jag nästan hungrig....
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
ingetbranamn skrev:Är det bara jag som gillar bläckfisk här? Calamares är sååå gott!
Nej, jag beställer alltid bläckfisk om jag äter thaimat.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Kostymhippie skrev:Åååh svamp som är så gott!!
Kantareller ja!
Stekta kantareller med ett uns salt och peppar.
Äter dom som en solitärrätt.
Tycker de försvinner om man har ner dom i stuvningar och röror.
Så nära råvaran som möjligt ska det vara.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Men godast av alla är väl röksvampen som smakar tydligt annorlunda än de vanliga matsvamparna
Stora feta korvar har jag svårt för. Frukostkorv med sån där vit sås, det var bland det värsta man kunde få i "matan" i skolan. Jag fick redan då...eh...falliska tankar av den.
Jag älskar lasagnette, men tycker inte så mycket om lasagne, helt enkelt för att den täcks med bechamelsås. JA, jag har svårt för vita såser. Dessutom satt folk i skolmatsalen och sade "uhh, fosterhinnor...", vilket inte precis gjorde saken bättre.
Jag älskar lasagnette, men tycker inte så mycket om lasagne, helt enkelt för att den täcks med bechamelsås. JA, jag har svårt för vita såser. Dessutom satt folk i skolmatsalen och sade "uhh, fosterhinnor...", vilket inte precis gjorde saken bättre.
Och vem f-n kom på kombon LINGON OCH KÅL?!
Det är som i Fem Myror när Brasse skall göra sockerkaka och stoppar i korv, kola och syrliga karameller, eftersom alltihop är gott, så då måste det ju vara en oslagbar kombination...
Lingon är gott och kål är gott, men inte tillsammans!
Det är som i Fem Myror när Brasse skall göra sockerkaka och stoppar i korv, kola och syrliga karameller, eftersom alltihop är gott, så då måste det ju vara en oslagbar kombination...
Lingon är gott och kål är gott, men inte tillsammans!
En sista post före läggdags...
På kemin i högstadiet bjöd läraren oss på karbamid. Efter att vi unisont hade sagt "uuhh, jätteäckligt", avslöjade han att vi just hade ätit urinämne.
På kemin i högstadiet bjöd läraren oss på karbamid. Efter att vi unisont hade sagt "uuhh, jätteäckligt", avslöjade han att vi just hade ätit urinämne.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det finns (förresten) en sorts grönsak jag inte klarar av att äta; broccoli. Nästan redan tanken på den där "knottriga" ytan mot gommen eller mot tungan ger mig faktiskt en sorts panikångestreaktion, irrationellt nog. Tanken på dillkronor får samma effekt för mig.
Falukorv undviker jag helst. Om jag ändå måste så skall den vara ordentligt stekt.
Kostymhippie skrev:Åååh svamp som är så gott!!
Jag är också svampfantast. Jag har även kollat emellanåt om det inte är nån fara med det. Nu nyligen läste jag nånstans att det skulle höja risken till nån sorts cancer.... men tja... Mina barn brukar fråga: "Hur många champinjoner har du haft i maten igen?"
Surströmming har jag inte lyckats försöka med än. Tror jag fortsätter med att misslyckas, så att säga.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Fisk, äcklig lukt, konsistens och smak.
- Dreamtrance
- Anslöt: 2016-07-04
Falukorv och hot dogs går fett bort, fick ofta problem med illamående när jag var grabb och tvingades äta skiten....usch och tvi!
Det ska vara salami, merguez, sucuk, isterband eller kabanoss i så fall.
Bratwurst, chorizo och sådant funkar också.
Testade röd pölse på Kastrup två gånger, totalt smaklöst, fattar inte grejen alls.
Hellre en riktigt stark korv med surkål, hemlagat mos och riktigt stark senap.
Det ska vara salami, merguez, sucuk, isterband eller kabanoss i så fall.
Bratwurst, chorizo och sådant funkar också.
Testade röd pölse på Kastrup två gånger, totalt smaklöst, fattar inte grejen alls.
Hellre en riktigt stark korv med surkål, hemlagat mos och riktigt stark senap.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Surströmming har jag inte lyckats försöka med än. Tror jag fortsätter med att misslyckas, så att säga.
Jag minns att jag åt surströmming en gång i mycket unga år (det bör ha varit 1970 eller 1971). Om jag hade fått ett lämpligt tillfälle hade jag nog gjort ett nytt försök, om inte annat för att få kännedom om hur det smakade, det har jag inte något minne av.
Det slemmiga på köttet. Fisk står jag inte ut med, förutom sushi av någon underlig anledning.
- IDUNS MAMMA
- Anslöt: 2017-09-01
Återgå till Att leva som Aspergare