Vad är OK här på forumet? (Okvädningsord m m)
100 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liebert skrev:försvinnande liten minoritet av forumister som anser att det var bättre förr.
Ja försvinner gör de allt, höhö.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 22:16:12, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
nallen skrev:Liebert skrev:För mig är det fullkomligt uppenbart att förändringarna i våras har resulterat i ett bättre forum. Många fler medlemmar än tidigare bidrar till en mer diversifierad mötesplats för Aspergare där alla som vill kan bidra, utan att riskera omotiverade verbala smockor från dag ett.
Är det med andra ord ett självändamål för dig att forumet blir större? Jag håller med dig om att alla får bidra, men om man deltar i en diskussion måste man väl i all rimlighets namn räkna med att man kan bli emotsagd? Annars kan man ju alltid blogga, typ.
Att forumet blir större är ett direkt resultat av att fler Aspergare ser det som en bra mötesplats. Det är en tydlig kvittens på att ledningen och moderatorerna gör ett gott arbete. För övrigt bör man vara beredd på att bli sakligt och konstruktivt emotsagd i trådarna.
nallen skrev:Liebert skrev:Jämfört med många andra forum är det högt i tak här vad gäller möjligheterna att invända mot modereringen. Tyvärr finns det en risk att någon enstaka individ väljer att missbruka denna frihet och detta är precis vad du har gjort och verkar fortsätta att göra.
Jag anser mig ha diskuterat reglerna, inte enskilda modereringar. Diskussionerna har däremot ofta utlösts av och tagit sats i aktuella modereringar, det sista för att ha konkreta exempel att börja från. Är detta tillåtet; ja eller nej?
Det är tillåtet att diskutera både reglerna och enskilda modereringar som bekant, till och med i högre grad än vad som brukar vara tillåtet på diskussionsforum. Jag skulle önska att du uppskattade denna ordning istället för att missbruka den med ständigt meningslösa invändningar.
nallen skrev:Liebert skrev:Därför kommer du att straffa ut dig igen om din kritik inte är saklig eller måttlig. Även fortsättningsvis är det vi som står för definitionen av dessa två kriterier.
Då vore det milt sagt lämpligt att du specificerade de kriterierna här och nu, så jag har en chans att bedöma vad nåden anser acceptabelt.
Ditt postförbud var ett resultat av din oförmåga att acceptera de begränsningar som råder på Aspergerforum så börja med att analysera dina misstag i det fallet. Vi välkomnar saklig kritik men du har sällan någon sådan att komma med. I stället ifrågasätter du reglerna och modererandet i grunden vilket är helt verkningslöst och enbart påfrestande att bemöta.
Vad gör du här egentligen? Du är som en AFA-aktivist som ansluter sig till Moderaterna och försöker få upp planekonomi på agendan. Det finns forum för Aspergare där i stort sett vad som helst är tillåtet vilket bör passa dig mycket bättre.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 22:16:12, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:nallen skrev:Är det med andra ord ett självändamål för dig att forumet blir större? ...
Att forumet blir större är ett direkt resultat av att fler Aspergare ser det som en bra mötesplats. Det är en tydlig kvittens på att ledningen och moderatorerna gör ett gott arbete.
Vilket, som så ofta förr, inte var svar på den fråga jag faktiskt ställde.
Jag tror du har en framtid som politiker.
Liebert skrev:Det är tillåtet att diskutera både reglerna och enskilda modereringar som bekant, till och med i högre grad än vad som brukar vara tillåtet på diskussionsforum. Jag skulle önska att du uppskattade denna ordning istället för att missbruka den med ständigt meningslösa invändningar.
Det är tillåtet att diskutera det, men jag "missbrukar" "denna ordning" när jag faktiskt diskuterar de nya skäl för varningar och banningar som hela tiden tycks tillkomma? Hur ska du ha det?
Liebert skrev:nallen skrev:Liebert skrev:Därför kommer du att straffa ut dig igen om din kritik inte är saklig eller måttlig. Även fortsättningsvis är det vi som står för definitionen av dessa två kriterier.
Då vore det milt sagt lämpligt att du specificerade de kriterierna här och nu, så jag har en chans att bedöma vad nåden anser acceptabelt.
Ditt postförbud var ett resultat av din oförmåga att acceptera de begränsningar som råder på Aspergerforum så börja med att analysera dina misstag i det fallet.
Kan du inte bara svara på de frågor man ställer?
Det skulle bli väsentligt lättare att hålla sig till reglerna om man visste exakt var gränserna går, särskilt skulle man inte behöva fråga om anledningen till förekommande åtgärder lika ofta.
Liebert skrev:Vi välkomnar saklig kritik men du har sällan någon sådan att komma med. I stället ifrågasätter du reglerna och modererandet i grunden vilket är helt verkningslöst och enbart påfrestande att bemöta.
Det anser jag att jag gör. Varje gång är det ju som sagt nya saker som inte är tillåtna.
Liebert skrev:Vad gör du här egentligen?
Jag har bestämt för mig att jag nyligen skrev det i nån av trådarna, men det börjar flyta ihop idag. Tre veckors inläggsskörd är lite för mycket att ta sig igenom på ett bräde.
Jag brukade trivas bra här, innan åsiktsförtrycket tog fart och ja, jag trivs fortfarande hyggligt trots allt.
Jag har fortfarande tämligen många bekanta här att tjôta med.
Liebert skrev:Det finns forum för Aspergare där i stort sett vad som helst är tillåtet vilket bör passa dig mycket bättre.
Menar du Aspieforum så kan du väl säga det och menar du nåt annat så är jag idel öra. Aspieforum är än så länge alldeles för litet för att det ska ge ett stimulerande inläggsflöde, det har förutsättningar men är inte där ännu. Ett forum verkar behöva 40-50 aktiva medlemmar som skriver i snitt 3-4 inlägg i intressanta trådar varje dag för att det inte ska bli långtråkigt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 22:16:12, redigerad totalt 1 gång.
Som sagt...
nallen skrev:Är det med andra ord ett självändamål för dig att forumet blir större? ...
nallen skrev:Liebert skrev:Det är tillåtet att diskutera både reglerna och enskilda modereringar som bekant, till och med i högre grad än vad som brukar vara tillåtet på diskussionsforum. Jag skulle önska att du uppskattade denna ordning istället för att missbruka den med ständigt meningslösa invändningar.
Det är tillåtet att diskutera det, men jag "missbrukar" "denna ordning" när jag faktiskt diskuterar de nya skäl för varningar och banningar som hela tiden tycks tillkomma? Hur ska du ha det?
nallen skrev:Liebert skrev:Därför kommer du att straffa ut dig igen om din kritik inte är saklig eller måttlig. Även fortsättningsvis är det vi som står för definitionen av dessa två kriterier.
nallen skrev:Kan du inte bara svara på de frågor man ställer?
Det skulle bli väsentligt lättare att hålla sig till reglerna om man visste exakt var gränserna går, särskilt skulle man inte behöva fråga om anledningen till förekommande åtgärder lika ofta.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 22:16:12, redigerad totalt 1 gång.
Inte för att jag är Liebert, men jag skulle tro att de allra flesta forumägare vill att forumet växer. Det blir ju ett bevis på att det är ett intressant forum (med intressanta forumister). Något liknande har Liebert förresten redan skrivit.
Ett forum som inte växte, skulle ju stagnera. Kan det inte bli lite inavlat, där alla känner varann och vet vad de tycker? Vilka ska ni då brå ..., jag menar diskutera med?
Ett forum som inte växte, skulle ju stagnera. Kan det inte bli lite inavlat, där alla känner varann och vet vad de tycker? Vilka ska ni då brå ..., jag menar diskutera med?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 22:16:19, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Inger skrev:Yttrandefrihetens gräns går vid okvädningsord och kränkningar, varför är det så svårt att förstå och acceptera?
Ingen har rätt att föreskriva vad jag har rätt att tycka och uttrycka. Varför är ni så djävla kåta på att förbjuda dena absolut grundläggande frihet? Känner sig nån förfelad så får de väl försvara sig med samma mynt. Vad är problemet?
Nallen, flytta till flashback, där är taket högre än på AS-forum.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Märk jag just nu bara försöker få konkreta svar på konkreta frågor som jag ställt för länge sen utan att ha fått svar. Den första kanske inte är det viktigaste.
Vad jag tycker om flashback har beskrivits förr, bland annat här och här.
För övrigt är även flashback censurerat, fast på ett mer förutsägbart sätt än det här forument.
BMW skrev:Nallen, flytta till flashback, där är taket högre än på AS-forum.
Vad jag tycker om flashback har beskrivits förr, bland annat här och här.
För övrigt är även flashback censurerat, fast på ett mer förutsägbart sätt än det här forument.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Radikale Tor. De som man inte delar åsikter med ska stängas av.
Häpnadsväckande att kunna fortsätta lura sig själv till att tro att man är martyr för sina åsikter, när dussintals medlemmer i flera år försökt förklara att det är ditt sätt att tjafsa sönder allt du tar i som är det huvudsakliga problemet. Sen att du har ytterst märkliga och ibland obehagliga åsikter gör inte saken bättre precis, men det som är värst är att du faktiskt förstör precis vartenda försök att ha en seriös diskussion genom att inte kunna läsa innantill och ständigt pådyvla individer, grupper och organisationer åsikter och egenskaper som de ofta inte alls har, och som de då måste gå i svaromål mot.
På andra forum kallas det trollning, på detta forum är det tydligen helt acceptabelt. Istället för att gnälla borde du gratulera dig själv till att du fortsätter komma undan med detta destruktiva beteende det år efter år utan att bli avstängd.
Admin
Du får gärna ha synpunkter på ämnet för tråden men undvik den här typen av angrepp på andra forumister.
Detta är en tillsägelse.
Detta och följande inlägg är flyttade från en annan tråd.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Vad intressant att det här ovan modererades sådär... Jag hade nämligen ställt mig bakom Ingers inlägg helt och hållet. Det visar med all önskvärd tydlighet att min ribba och moderatorernas ligger på helt olika nivåer eller vår uppfattning om saker diffar totalt. Oj då.
Än en gång är jag olycklig över att inte kunna avsluta kontot (vilket jag aldrig någonsin sett på nåt annat nätställe. Borde läst det finstilta bättre.)
Än en gång är jag olycklig över att inte kunna avsluta kontot (vilket jag aldrig någonsin sett på nåt annat nätställe. Borde läst det finstilta bättre.)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Håller också med Inger och är lika förvånad som alfapetsmamman.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Tycker att det är ett tecken på att Admin har blivit mer neutral, är också förvånad, men "från andra hållet" (Och nej, jag håller inte med Rdos i alla hans åsikter och tror inte ett dugg på hans teorier)
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Liljencroowna skrev:Håller också med Inger och är lika förvånad som alfapetsmamman.
Dito.
Men naturligtvis vore det mera lyckat att ta en sådan diskussion på en principiell nivå. Jag anser och kommer att fortsätta anse att forumet behöver det, även om det är omöjligt.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Dra inte ner det här till personlig vendettanivå du nu då. Det här är säkert såpass komplicerat att det borde diskuteras i separat tråd, om det ens vore möjligt att diskutera. Men vad det handlar om är vad forumet ska vara till och hur och i vilkas intressen det ska avväga tolerans för olika saker (som beteenden) mot varandra.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Admin
Jag noterar att Inger framför en annan uppfattning när det gäller andras övertramp än hennes egna:
Inlägget i original
Jag noterar att Inger framför en annan uppfattning när det gäller andras övertramp än hennes egna:
Inger skrev:Yttrandefrihetens gräns går vid okvädningsord och kränkningar, varför är det så svårt att förstå och acceptera?
Tycker det var helt rätt med avstängning ett tag.
Sanna, om du verkligen undrar ifall det är ok att fräsa tillbaka med samma mynt när nån går över gränsen så är det inte ok. Man anmäler och låter moderatorerna ta hand om ärendet. Som nu.
Inlägget i original
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Underligt att alla impopulära åsikter är trollning och destruktivt beteende medan populära åsikter alltid är ok, oavsett hur de uttrycks.
När jag drar ett skämt kring KS, serpentin och OA så är det tydligen hånfullhel och trollning. När vadloink skriver kränkande saker, och tillskriver mig åsikter jag inte har, så är detta tydligen helt ok.
När jag drar ett skämt kring KS, serpentin och OA så är det tydligen hånfullhel och trollning. När vadloink skriver kränkande saker, och tillskriver mig åsikter jag inte har, så är detta tydligen helt ok.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Nej, det vadloink skrev är inte ok, även om jag förstår att han tappade tålamodet. Förutom att lätta på trycket riktigt ordentligt ville han också spegla ditt sätt att kalla vissa folkgrupper för kränkande saker vilket inte heller är ok: det var ju detta diskussionen handlade om. Det kan du bara inte ta in va?
Måste dock säga att jag är förvånad att utfallet inte ledde till någon åtgärd alls eftersom sådant inte är tillåtet ens i katarktiskt eller pedagogiskt syfte. Kanske tyckte forumledningen att du uttryckt dig så rasistiskt och kränkande mot andra tidigare att du 'had it coming', vad vet jag?
Edit: jaha nu kom Mats' inlägg emellan, tydligen gissade jag inte helt fel i alla fall.
När det gäller ditt 'oskyldiga' skämt i OA Skåne-tråden finns det förstås en mikroskopisk chans att det verkligen bara var oskyldig humor, men med tanke på hur ettrigt du fortsatt att attackera OA vid varje tänkbart tillfälle ända sedan du förhastat lämnade föreningen och tydligen inte kan komma över att den fortsätter växa utan att du får bestämma vad den ska ägna sig åt, så var det ett mycket illa valt skämt i så fall. Särskilt när det efterföljdes av denna deklaration:
För det första är du ju ändå inte bjuden, så varför deklarera detta som om någon försökte tvinga dig? Följt av ett helt omotiverat angrepp på ledningen. I det sammanhanget framstår ditt lilla 'skämt' faktiskt som ett antingen omedvetet och korkat eller högst medvetet och illvilligt sabotageförsök.
Varför kan du inte bara låta OA vara och köra ditt eget race? Uppenbarligen är du är sur på OA för att OA händelsevis vill råkar vilja driva andra frågor än bara sådana som gynnar just dig och din familj. Kanske är du sur på dig själv också för att du impulsivt lämnade OA efter att ha skrämt iväg flera medlemmar med ditt tjafs. Men har du inte förstört nog nu?
Måste dock säga att jag är förvånad att utfallet inte ledde till någon åtgärd alls eftersom sådant inte är tillåtet ens i katarktiskt eller pedagogiskt syfte. Kanske tyckte forumledningen att du uttryckt dig så rasistiskt och kränkande mot andra tidigare att du 'had it coming', vad vet jag?
Edit: jaha nu kom Mats' inlägg emellan, tydligen gissade jag inte helt fel i alla fall.
När det gäller ditt 'oskyldiga' skämt i OA Skåne-tråden finns det förstås en mikroskopisk chans att det verkligen bara var oskyldig humor, men med tanke på hur ettrigt du fortsatt att attackera OA vid varje tänkbart tillfälle ända sedan du förhastat lämnade föreningen och tydligen inte kan komma över att den fortsätter växa utan att du får bestämma vad den ska ägna sig åt, så var det ett mycket illa valt skämt i så fall. Särskilt när det efterföljdes av denna deklaration:
rdos skrev:Själv har jag nog ungefär noll intresse för OA-Skåne. Speciellt med sådana extrema ledare.
För det första är du ju ändå inte bjuden, så varför deklarera detta som om någon försökte tvinga dig? Följt av ett helt omotiverat angrepp på ledningen. I det sammanhanget framstår ditt lilla 'skämt' faktiskt som ett antingen omedvetet och korkat eller högst medvetet och illvilligt sabotageförsök.
Varför kan du inte bara låta OA vara och köra ditt eget race? Uppenbarligen är du är sur på OA för att OA händelsevis vill råkar vilja driva andra frågor än bara sådana som gynnar just dig och din familj. Kanske är du sur på dig själv också för att du impulsivt lämnade OA efter att ha skrämt iväg flera medlemmar med ditt tjafs. Men har du inte förstört nog nu?
Han är lustig, Sturmbahnführer Gåsapågen...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Men KrigarSjäl... kan du inte fatta vad som gäller här på forumet, om vad man som medlem får och inte får skriva här? Admin och moderatorerna har ju förklarat i fullständig tydlighet om det, eller hur?
En snäll men bestämmd undran...
av geocache
En snäll men bestämmd undran...
av geocache
KrigarSjäl skrev:Jaha, ytterligare en "obekväm" röst som måste kuschas...
När blir ni egentligen nöjda?
Ska man inte få diskutera moderering alls längre?
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 22:16:21, redigerad totalt 1 gång.
Nu blev det lite tokigt i den här tråden när den slogs ihop med OT-inlägg från Lieberts tråd. Mitt inlägg 2010-02-07 10:52:32 var en kommentar till rdos' kommentar till Tor. Antingen måste de inläggen följa med eller så måste ett eller två citat klistras in i mitt inlägg, vilket jag härmed ger tillåtelse till moddarna att göra. Annars ser det ut som om jag kommenterar nallen, vilket inte alls är fallet.
Alien
Har lagt in det citat från rdos som du svarade på i ditt inlägg.
Alien
Har lagt in det citat från rdos som du svarade på i ditt inlägg.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter