Vad är en aspergercoach?
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Vad är en aspergercoach?
Jag har precis fått diagnosen AS och jag ska få en coach.
Men vad är det för nått? Vad gör den?
Läkaren förklarade lite men det var i slutet så jag var så trött att jag inget direkt minns.
Moderator mnordgren: Rättade stavfel i rubriken.
Men vad är det för nått? Vad gör den?
Läkaren förklarade lite men det var i slutet så jag var så trött att jag inget direkt minns.
Moderator mnordgren: Rättade stavfel i rubriken.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Re: Vad är en asperger coach?
Allt som innehåller ordet coach är en liten varningsklocka.
Somliga är bra, somliga är livsfarliga. Ta coachen på lagom mycket allvar.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Vad är en asperger coach?
Savanten Svante skrev:Allt som innehåller ordet coach är en liten varningsklocka.
Jag har fått valt personen jag ska ha själv. En PTP psykolog som är mycket trevlig, försöker förstår och lyssnar. Det är hon som har gjort testerna på mig under min utredning.
- KaosPrinsessa
Re: Vad är en aspergercoach?
Jag förstår att det är en coach som sysslar med AS, men eftersom något sådant inte erbjudits mig eller något av mina barn och jag aldrig hört talas om det har jag ingen aning. Återkom gärna när du vet mer själv, det låter som nåt jag skulle vilja ha, till mig och/eller glina!
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Prova och se. Känner du att du får ut någonting av det och att det är en bra person du har förtroende för, fine, kör på.
Om det inte funkar alls eller om hon behandlar dig nedlåtande - ge henne fingret och lämna bygget.
Om det inte funkar alls eller om hon behandlar dig nedlåtande - ge henne fingret och lämna bygget.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KS går du på någon utav behandlingsenheterna? För jag går på en och där har varje patient en behandlare som brukar vara en SSK som har det övergripande ansvaret om vilka man ska träffa inom sitt team som är psykiatriker, arbetsterapute, kurator och psykolog.
Så har hon även hand om uppföljningen utav medicinerna och hon har även stödjade samtal med mej. Hon jag har nu är toppen en ganska ung tjej runt 30 års åldern och det jag gillar hos henne är att hon är väldigt rak och tydlig.
Så har hon även hand om uppföljningen utav medicinerna och hon har även stödjade samtal med mej. Hon jag har nu är toppen en ganska ung tjej runt 30 års åldern och det jag gillar hos henne är att hon är väldigt rak och tydlig.
slackern skrev:KS går du på någon utav behandlingsenheterna? För jag går på en och där har varje patient en behandlare som brukar vara en SSK som har det övergripande ansvaret om vilka man ska träffa inom sitt team som är psykiatriker, arbetsterapute, kurator och psykolog.
Nope går via Carema Hjärnhälsa i Tyresö, det är de som har gjort utredningen med. Ska få ha den PTP-psykolog som gjorde testerna på mig som coach (fick välja henne själv), men jag fick inte riktigt in vad det var vi skulle göra.
- KaosPrinsessa
KaosPrinsessa skrev:Ska få ha den PTP-psykolog som gjorde testerna på mig som coach (fick välja henne själv), men jag fick inte riktigt in vad det var vi skulle göra.
Låter spännande, berätta hur det går!
Låter toppen!
Jag har i en annan tråd tjatat (nå, varit påstridig) om hjälp, även av annan karaktär. Det här låter intressant. Berätta gärna mer när (och eller om) det har rullat på ett tag.
Jag har i en annan tråd tjatat (nå, varit påstridig) om hjälp, även av annan karaktär. Det här låter intressant. Berätta gärna mer när (och eller om) det har rullat på ett tag.
Visst. Jag kan skriva hur det går sen när det börjar i den här tråden ^^
- KaosPrinsessa
Låter intressant för mig med
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Återgå till Aspergare och vården