Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?
62 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Det finns fem alternativ att välja på
- Aquarius80
- Inaktiv
- Anslöt: 2016-09-14
Det går inte att välja något. Alla är lika vidriga som varsitt sätt.
Ifall man måste välja något så väljer jag pedofil även om de andra alternativen också är vidriga.
Rasist då?
Och då menar inte jag de som springer runt och mördar eller skadar andra pga av de har fel utseende eller hudfärg.
Jag syftar på dem som har fördomar mot andra folkgrupper / raser.
Innerst inne så tror jag att alla människor är mer eller mindre rasistiska.
Det är väl omöjligt att tycka precis lika mycket om alla, eller?
Och då menar inte jag de som springer runt och mördar eller skadar andra pga av de har fel utseende eller hudfärg.
Jag syftar på dem som har fördomar mot andra folkgrupper / raser.
Innerst inne så tror jag att alla människor är mer eller mindre rasistiska.
Det är väl omöjligt att tycka precis lika mycket om alla, eller?
- Aquarius80
- Inaktiv
- Anslöt: 2016-09-14
kullan skrev:Det går inte att välja något. Alla är lika vidriga som varsitt sätt.
Håller med.
Sen beror det ju lite på också, med vissa. Pedofil t.ex., det finns säkert såna som kämpar mot sin läggning och gör vad de kan för att inte skada något barn. Eller menar du nu bara pedofiler som redan har förgripit sig på barn? För det finns de som aldrig gör det.
Och terrorister - där kan jag också se lite skillnader. T.ex. kan jag tycka att IRA (förutom dem senare splittergrupper) var mer sympatisk än vad IS är. Och nej, det har inte med religion att göra. Det finns terrorister som har ideal och det finns de som inte har vettiga ideal.
Och precis som Aquarius säger så har de flesta människor fördomar mot dem som är annorlunda. Jag kan stå ut med rasister som inte är hatiska. Där är det okunskap eller ensida erfarenheter. Är de hatiska, så är det mycket värre.
Och terrorister - där kan jag också se lite skillnader. T.ex. kan jag tycka att IRA (förutom dem senare splittergrupper) var mer sympatisk än vad IS är. Och nej, det har inte med religion att göra. Det finns terrorister som har ideal och det finns de som inte har vettiga ideal.
Och precis som Aquarius säger så har de flesta människor fördomar mot dem som är annorlunda. Jag kan stå ut med rasister som inte är hatiska. Där är det okunskap eller ensida erfarenheter. Är de hatiska, så är det mycket värre.
Aquarius80 skrev:Det finns fem alternativ att välja på
Javel.
Av alternativen ovan utan att analysera för mycket, pedofil.
Allt är jävligt illa.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Det är som att välja hur man ska dö. I kolera. Pest eller cancer?
Aquarius80 skrev:Det finns fem alternativ att välja på
Hvorfor er ikke alternativet likegyldig tatt med?
Likegyldig til fks. de fem alternativer.
Det kan være en dårlig ting å være likegyldig også.
Hva som er det værste av disse fem valgene er det vanskelig å svare på. Alle er ille. Veldig ille... Kanskje de er like ille.
Det er jo ikke definert hvilke ugjerninger de ulike valgene innebærer. Omstendighetene er ikke beskrevet. Heller ikke er antall ofre/rammede eller antall ugjerninger definert.
Basert kun på tilgjengelig informasjon (slik jeg forstår den), er seriemorder det eneste valget som må innebære mer enn en ugjerning og mer enn ett offer.
Det er jo ikke definert hvilke ugjerninger de ulike valgene innebærer. Omstendighetene er ikke beskrevet. Heller ikke er antall ofre/rammede eller antall ugjerninger definert.
Basert kun på tilgjengelig informasjon (slik jeg forstår den), er seriemorder det eneste valget som må innebære mer enn en ugjerning og mer enn ett offer.
Möjligen terrorist, för de brukar ha ihjäl så många människor åt gången. Men alla alternativen är lika jävliga.
Jag håller med Kahlokatt. Och "likgiltighet" skulle också ha varit ett av alternativen, anser jag efter att ha drabbats av sådant av flera personer genom åren.
Kommunist borde ha varit på listan. Inga har mördat i närheten av lika många som kommunismen har dödat och kommunister har gång på gång kraschat länder med stor misär som följd. Att vara kommunist är nästan värre än att vara terrorist, en kommunist stöder åtminstone indirekt allt mördandet i sin ideologis namn.
Moggy skrev:Kommunist borde ha varit på listan. Inga har mördat i närheten av lika många som kommunismen har dödat och kommunister har gång på gång kraschat länder med stor misär som följd. Att vara kommunist är nästan värre än att vara terrorist, en kommunist stöder åtminstone indirekt allt mördandet i sin ideologis namn.
Då borde väl även nationalist finnas med? För jag kan då inte komma på något land där nationalister har styrt som inte var diktatur under den tiden och då pratar jag om nationalistiska partier och inte separatistiska partier.
Moggy skrev:Kommunist borde ha varit på listan. Inga har mördat i närheten av lika många som kommunismen har dödat och kommunister har gång på gång kraschat länder med stor misär som följd. Att vara kommunist är nästan värre än att vara terrorist, en kommunist stöder åtminstone indirekt allt mördandet i sin ideologis namn.
Kommunism är i teorin ungefär lika gullig som kristendomen. Alla ska dela på allt och vara lika mycket värda. Ska det vara en mord-ideologi??? Snarare tvärtom! Problemet var nog bara omsättningen av det hela.
Toblerone skrev:Moggy skrev:Kommunist borde ha varit på listan. Inga har mördat i närheten av lika många som kommunismen har dödat och kommunister har gång på gång kraschat länder med stor misär som följd. Att vara kommunist är nästan värre än att vara terrorist, en kommunist stöder åtminstone indirekt allt mördandet i sin ideologis namn.
Kommunism är i teorin ungefär lika gullig som kristendomen. Alla ska dela på allt och vara lika mycket värda. Ska det vara en mord-ideologi??? Snarare tvärtom! Problemet var nog bara omsättningen av det hela.
Problematiken är väl att vägen dit går via proletariatets diktatur.
slackern skrev:Toblerone skrev:Moggy skrev:Kommunist borde ha varit på listan. Inga har mördat i närheten av lika många som kommunismen har dödat och kommunister har gång på gång kraschat länder med stor misär som följd. Att vara kommunist är nästan värre än att vara terrorist, en kommunist stöder åtminstone indirekt allt mördandet i sin ideologis namn.
Ungefär som franska revolutionen. Men därför är det ju inte fel att folket gör uppror och befriar sig från diktatorer. Om de sen märker att de har fått en ny diktator istället, då är det ju den personen som har gjort fel och som man, igen, får bli av med. Ingen har sagt att det är lätt, förstås.
Toblerone skrev:slackern skrev:Toblerone skrev:
Ungefär som franska revolutionen. Men därför är det ju inte fel att folket gör uppror och befriar sig från diktatorer. Om de sen märker att de har fått en ny diktator istället, då är det ju den personen som har gjort fel och som man, igen, får bli av med. Ingen har sagt att det är lätt, förstås.
Historien upprepade sig även i Iran när dom störtade shahen och fick en teokrati istället.
Toblerone skrev:Moggy skrev:Kommunist borde ha varit på listan. Inga har mördat i närheten av lika många som kommunismen har dödat och kommunister har gång på gång kraschat länder med stor misär som följd. Att vara kommunist är nästan värre än att vara terrorist, en kommunist stöder åtminstone indirekt allt mördandet i sin ideologis namn.
Kommunismen bygger på att tvinga in människor i en ideologi. Dom som inte ställer upp på det ska tvingas till detm alternativt fängslas. Kommunismen tar bort äganderätt till sin egendom. Hur kan kommunism vara annat än ondska?
Återgå till Intressanta intressen