Vad är den bästa musik? Del 5
Lakrits skrev:AAA skrev:Vem vill äta AS?
Tja, med tanke på hur arbetskrävande det skulle vara att försöka springa efter ett djur och samtidigt äta på det, så måste nog jag räcka upp handen på den där frågan.
Ha, ha - living food Finns inte det? Refused & Di Leva: "Jag äter inte mina vänner" - jag gillar den (inte Di Leva annars)
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Further Seems Forever - On Legendary
En av min absoluta favoritlåtar med ett av mina favoritband genom alla tider. Här med deras andra sångare Jason Gleason (som är professionellt tränad i klassisk, rock och opera - och sjunger på "How To Start A Fire", han var 19 år när han började i ett redan stort och etablerat Further Seems Forever). Deras första sångare heter Chris Carrabba (som sjunger på "The Moon Is Down") som bland okunniga kanske känns igen mer från Dashboard Confessional. Jag såg Further Seems Forever i Oslo 2005, det var en upplevelse jag sent kommer glömma - fast då med deras tredje sångare Jon Bunch (som var med i ett av de största emobanden genom tiderna: Sense Field).
En av min absoluta favoritlåtar med ett av mina favoritband genom alla tider. Här med deras andra sångare Jason Gleason (som är professionellt tränad i klassisk, rock och opera - och sjunger på "How To Start A Fire", han var 19 år när han började i ett redan stort och etablerat Further Seems Forever). Deras första sångare heter Chris Carrabba (som sjunger på "The Moon Is Down") som bland okunniga kanske känns igen mer från Dashboard Confessional. Jag såg Further Seems Forever i Oslo 2005, det var en upplevelse jag sent kommer glömma - fast då med deras tredje sångare Jon Bunch (som var med i ett av de största emobanden genom tiderna: Sense Field).
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Early Day Miners - In These Hills
- earlydayminer
Early Day Miners - Centralia
- earlydayminer
AAA skrev:Fear Fucktory spelade i Sthlm igår - vet du om d va häftigt?
Jag var inte där och jag har ej läst några recensioner så nej, det vet jag inte. Varför kallar du dem för "Fear Fucktory"?
Senast redigerad av Ualim 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Det var lite roligt bara, tänkte jag. Här är en fotbollspunktrallvänlig sång av några 40-plussare som vill dra in lite deg på ålderns höst:
De har gjort bättre... Tror de var inspirerade av Di Levas "Vi har bara varandra"
De har gjort bättre... Tror de var inspirerade av Di Levas "Vi har bara varandra"
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
AAA och antikropp: You guys rock!
För 1000:e gång idag:
För 1000:e gång idag:
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
AAA, jag missuppfattade ditt skämt för något annat, my bad.
Jag efterlyser rock-/metalband med kvinnliga sångare, de jag har i min samling är för mig "one hit wonders" där resten av bandets låtar inte håller samma klass.
Nightwish är nog det enda bandet som hållit klass rakt igenom, innan Tarja Turunens avhopp det vill säga men det är inte riktigt symfonisk metal jag är ute efter.
Tips önskas!
Några personliga favoriter:
Exilia - Underdog
Guano Apes - Open Your Eyes
Skunk Anansie - Selling Jesus
Flyleaf - I'm So Sick
Jag efterlyser rock-/metalband med kvinnliga sångare, de jag har i min samling är för mig "one hit wonders" där resten av bandets låtar inte håller samma klass.
Nightwish är nog det enda bandet som hållit klass rakt igenom, innan Tarja Turunens avhopp det vill säga men det är inte riktigt symfonisk metal jag är ute efter.
Tips önskas!
Några personliga favoriter:
Exilia - Underdog
Guano Apes - Open Your Eyes
Skunk Anansie - Selling Jesus
Flyleaf - I'm So Sick
Senast redigerad av Ualim 2011-05-05 0:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Tyvärr spricker rösten för att sångaren/gitarristen insisterar att sjunga med för mycket styrka (det har hänt mig med). Men som tur är spelar de ganska så bra. Sedan tycker jag inte att micken är så bra inställd. Men jag var extremt glad när deras album Cheaters & Thieves släpptes förra året. För det albumet är bara så sjukt bra rakt igenom. Tre låtar från Cheaters & Thieves - alla är live.
Från McAllen, Texas:
Dignan - Two Steps
http://www.youtube.com/watch?v=79m_fwGmVQE
Dignan - What's Done Is Done
http://www.youtube.com/watch?v=s3SDJH3tnzM
Dignan - Whistler
http://www.youtube.com/watch?v=pDguuF-sxQg
Från McAllen, Texas:
Dignan - Two Steps
http://www.youtube.com/watch?v=79m_fwGmVQE
Dignan - What's Done Is Done
http://www.youtube.com/watch?v=s3SDJH3tnzM
Dignan - Whistler
http://www.youtube.com/watch?v=pDguuF-sxQg
- earlydayminer
Ualim skrev:AAA, jag missuppfattade ditt skämt för något annat, my bad.
Jag kan skruva till det med de flesta, säkert "my bad" åsså... Amy Lee i Evanescence tycker jag har gjort hela plattor som håller.
Arch Enemy hade en kvinnlig sångerska... Återkommer!
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 0:31:19, redigerad totalt 1 gång.
apropå kvinnlig sång någon tidigare efterlyste, kan detta vara något?
Sångerskan heter Liv och jag vill minnas att hon gick solo efter diverse år efter den här gruppen som fick sig en ny kvinnlig sångerska.
Denna låt är riktigt lugn men hääärlig ändå
Sångerskan heter Liv och jag vill minnas att hon gick solo efter diverse år efter den här gruppen som fick sig en ny kvinnlig sångerska.
Denna låt är riktigt lugn men hääärlig ändå
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-05 0:31:19, redigerad totalt 1 gång.