Utredarna anser att det inte är asperger. Vad göra?
Re: Utredarna anser att det inte är asperger. Vad göra?
shibedibato skrev:Vill du säga egentligen att det inte finns något NPF alls? Jag förstår ingenting.
Absolut inte.
Men världen är mer komplicerad.
- Sigvard Lingh
- Anslöt: 2011-04-23
Sigvard Lingh skrev:shibedibato skrev:Vill du säga egentligen att det inte finns något NPF alls? Jag förstår ingenting.
Absolut inte.
Men världen är mer komplicerad.
Alldeles för mycket för att jag nog inte ska läsa mer i den här tråden. Vilket snurr.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Det blir lätt snurr när människor väljer att inte ge raka svar på raka frågor, något Sigvard snart kan klassa sig som expert på.
Bror Duktig skrev:Problem uppstår nog mer om man inte har så tydliga och typiska symptom. Och det kanske är svårt att diagnostisera depression hos aspergare? Blanda ihop symptomen? Stel mimik, svårt att komma igång, dålig ögonkontakt, hopsjunken hållning. Allt kan väl förekomma både som tecken på depression och tecken på asperger?
Det har jag ingen som helst aning om det vågar jag inte uttala mej om.
tahlia skrev:Det blir lätt snurr när människor väljer att inte ge raka svar på raka frågor, något Sigvard snart kan klassa sig som expert på.
Ah, tack Thalia, jag glömde en grupp fast jag har skrivit om den förr på annan plats här på AF.
Mina grupper: De uppriktigt arga och upprörda. De som gripits av moralpanik. De som tycker om att "röra om i grytan". De psykopater som medvetet och avsiktligt sökre hämnas på dem som de känner sig kränkta av - och de som bara "ylar med vargarna" i förhoppning att bli accepterade av de övriga.
Och så, med Thalias benägna hjälp: Enfaktormänniskorna.
mnordgren:
Se även det här inlägget:
viewtopic.php?p=553994#p553994
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Se även det här inlägget:
viewtopic.php?p=553994#p553994
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
- Sigvard Lingh
Sigvard Lingh skrev:A pro pos "drevet"... Det är en intressant sak.
Här finns de uppriktigt arga och upprörda. De som gripits av moralpanik. De som tycker om att "röra om i grytan". De psykopater som medvetet och avsiktligt sökre hämnas på dem som de känner sig kränkta av - och de som bara "ylar med vargarna" i förhoppning att bli accepterade av de övriga.
Med dessa (socialt inkompetenta) rader hoppas jag locka fram de olika typerna, täppa till munnen på vissa och rent allmänt öka medvetnheten om vissa deltagares personligheter.
En Kompetent bakut Åsnespark i veka livet för den sortens manipulativa socialt inkompetenta omdömen från en som borde vis av sin proffesion avstå från att bjuda upp till en dylik hämningslös dans.
Vad är det du vill sälja ?
Mvh Bokdeg
Sigvard Lingh skrev:
Ah, tack Thalia, jag glömde en grupp fast jag har skrivit om den förr på annan plats här på AF.
Mina grupper: De uppriktigt arga och upprörda. De som gripits av moralpanik. De som tycker om att "röra om i grytan". De psykopater som medvetet och avsiktligt sökre hämnas på dem som de känner sig kränkta av - och de som bara "ylar med vargarna" i förhoppning att bli accepterade av de övriga.
Och så, med Thalias benägna hjälp: Enfaktormänniskorna.
Du bör platsa i gruppen "röra om i grytan". Frågan är varför.
När vi ändå klistrar lite etiketter på varandra... Dina inlägg pekar på saker som narcissism - en grandios självbild, en stor dos självgodhet samt en tydlig nedlåtande ton.
Jag sorterar helt sonika in dig i gruppen "troll" och ägnar min tid åt något mer givande.
tahlia skrev:Du bör platsa i gruppen "röra om i grytan". Frågan är varför.
När vi ändå klistrar lite etiketter på varandra... Dina inlägg pekar på saker som narcissism - en grandios självbild, en stor dos självgodhet samt en tydlig nedlåtande ton.
Jag sorterar helt sonika in dig i gruppen "troll" och ägnar min tid åt något mer givande.
Mja, Thalia, du har i stort sett rätt. Men inte nedlåtande eller troll.
Du skriver sen att du tänker "ägna din tid åt något mer givande".
Är det ett hot eller ett löfte?
- Sigvard Lingh
segdeg skrev:En Kompetent bakut Åsnespark i veka livet för den sortens manipulativa socialt inkompetenta omdömen från en som borde vis av sin proffesion avstå från att bjuda upp till en dylik hämningslös dans.
Berätta lite mer om innehållet i din åsnespark.
- Sigvard Lingh
Sigvard Lingh skrev:segdeg skrev:En Kompetent bakut Åsnespark i veka livet för den sortens manipulativa socialt inkompetenta omdömen från en som borde vis av sin proffesion avstå från att bjuda upp till en dylik hämningslös dans.
Berätta lite mer om innehållet i din åsnespark.
Äh, Segdeg, låt oss inte bli osams.
Kom igen. Du tänkte på nå't.
- Sigvard Lingh
Sigvard Lingh skrev:Äh, Segdeg, låt oss inte bli osams.
Vadå jag dyster ' jag kände nå't (inte telepatiskt på tal om patier)
[en trött autists försök till försiktig uppmuntran] Liknar den till exempel min åsnespark, som herr S.L. inte har svarat på, liksom han av för mig oklara skäl inte brukar svara på mina inlägg? [/en trött autists försök till försiktig uppmuntran]
Senast redigerad av Zombie 2011-05-22 23:15:50, redigerad totalt 1 gång.
Så Sanny det här är din tråd. Hur har det gått har du bett om en second opinion eller vad händer? Vilka diagnoser var det du fick istället som du var missnöjd med och vilken diagnos var det som utredaren tänkte ge dej men som plockade bort den?
Zombie skrev:er just härovan att du däremot är ovillig att uttrycka konkreta åsikter i ett relevant ämne för att de skulle vara "kontroversiella". Konstigt och beklagligt att du inte gör tvärtom.
Zombie, du klagar på att jag inte svarat på brev för att de skulle vara "kontroversiella"....
Hm, jag är väl redan kontroversiell så det räcker här på AF?
Någonstans måste man väl dra en gräns?
Men det är svårt... Nu har det kört igång igen i en annan tråd, trots att ja inte skrivit nå't.
- Sigvard Lingh
Selma skrev:Sigvard Lingh skrev:Hur många av de som skriver här, är egentligen själva aspergare?
Det har jag också undrat många gånger.
De som inte har diagnos här på AF (som jag har) är under utredning el misstänker att de har AS. Här är några omröstningar:
papper-pa-aspergerdiagnos-t12189.html
as-diagnos-t12190.html
tvivlar-du-pa-din-aspergerdiagnos-t7384.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-23 13:41:11, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Lade till ett ord
Anledning: Lade till ett ord
slackern skrev:Så Sanny det här är din tråd. Hur har det gått har du bett om en second opinion eller vad händer? Vilka diagnoser var det du fick istället som du var missnöjd med och vilken diagnos var det som utredaren tänkte ge dej men som plockade bort den?
Väntar fortfarande på svar om second opinion blir av.
Missnöjd är väl inte rätt ord riktigt.
Jag tvivlar på att jag har social fobi eftersom mina problem i vardagen är så stora och har att göra med att förstå människors avsikter och kanske att jag utvecklat detta som en följd för att jag alltid kännt mig obekväm och smått panikslagen i o m att ajg inte vet hur och när och varför jag ska reagera på andra.
Depression ser jag som en följd av att ständigt vara missförstådd och ensam.
Och dragit slutsatsen att jag inte får plats i detta samhället och isolerat mig.
En annan sak; när jag sa till utredaren att jag kände en känsla av samförstånd för första gången då jag träffade en släkting som har asperger så frågade hon mig skeptiskt hur jag kunde veta att det var det jag kände.
Va?
Ska inte hon förstå det?
Hon ville få det till att det var en tillfällighet.
Hela utredningen kändes som om hon misstrodde mig och jag kände mig anklagad för att ljuga.
@ sanny
Tack för att du delar med dig, saknar ord..., håller tummarna för att du skall få ett bättre bemötande,
(helst korrekt)
Mvh segdeg
Tack för att du delar med dig, saknar ord..., håller tummarna för att du skall få ett bättre bemötande,
(helst korrekt)
Mvh segdeg
Sigvard Lingh skrev:Äh, Segdeg, låt oss inte bli osams.
nu är det bättre ....... * lämnar te'bak's Kleenexen *
Mvh segPat
Alien skrev:Selma skrev:Sigvard Lingh skrev:Hur många av de som skriver här, är egentligen själva aspergare?
Det har jag också undrat många gånger.
De som inte har diagnos här på AF (som jag) är under utredning el misstänker att de har AS. Här är några omröstningar:
as-diagnos-t12190.html
Nu förstår jag inte hur du menar i den här tråden säger du att du inte har AS diagnos? i en annan tråd säger du att du har AS? Så vilket stämmer? Eller hur menar du? Eller har du ingen officiell diagnos?
slackern skrev:Alien skrev:Selma skrev:Det har jag också undrat många gånger.
De som inte har diagnos här på AF (som jag) är under utredning el misstänker att de har AS. Här är några omröstningar:
as-diagnos-t12190.html
Nu förstår jag inte hur du menar i den här tråden säger du att du inte har AS diagnos? i en annan tråd säger du att du har AS? Så vilket stämmer? Eller hur menar du? Eller har du ingen officiell diagnos?
Ser ut att ha blivit något liknande en felsyftning där.
Alien har AS-diagnos, och jag ser en luddighetssyftning i meningen ovan. "De som inte har diagnos här på AF (som jag)" ska nog tolkas som "de som inte har AS-diagnos som jag", som även det kanske blir luddigt. Men Alien har ju skrivit många gånger om sin diagnos och utredning.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
slackern skrev:Alien skrev:De som inte har diagnos här på AF (som jag) är under utredning el misstänker att de har AS. Här är några omröstningar:
as-diagnos-t12190.html
Jag menade "som jag har".
Återgå till Aspergare och vården