Uppenbarelser

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 5:47:10

vad som kommit till mig senast

är att,

allting mellan djur/människa, eller människorna

är umgänge. det spelar ingen roll hur umgänget ser ut, det är normalt

lika normalt

som att ta en kaffe tillsammans, eller sitta och lan´a, eller plantera blommor

eller göra nåt annat normalt.

sen finns ju bra och dåligt umgänge,

det får man ju välja vad man ska syssla med

göra dåliga saker tillsammans, är inte å rekommendera

men oavsett vad ni gör, så är det olika umgängesformer

det är normalt. detta är Guds nåd,

att ni som tidigare gjort fel saker i umgänget med andra, kan få förlåtelse

och börja göra bra saker i ert umgänge med andra,

det är Guds nåd.

känner ni er fria? det är ett glädjebud ;)
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Anslöt: 2012-01-06

Re: Uppenbarelser

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-23 5:53:45

Vad är det du vill ha sagt?
Känns som att du kommer direkt från bönemötet och därför kör en väldigt yvig retorik...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 6:01:27

KrigarSjäl skrev:Vad är det du vill ha sagt?
Känns som att du kommer direkt från bönemötet och därför kör en väldigt yvig retorik...

lol^^

mjo jag har haft gemenskap med Herren nu senaste tiden. vad jag vill säga och som jag tror det är med denna uppenbarelse är att vi

är

fria!

DU är fri!

koppla av, ta en stund med 1000mila blick, slappna av

du är bra!
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Miche » 2012-03-23 10:19:47

Yvigt skrivsätt med, kan du sluta med dubbla radmatningar och korta oavslutade meningar, det är väldigt jobbigt att läsa och jag förstår inte ens om du har något budskap!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 10:34:05

okej miche, jag ändrade lite i texten;

Issa Jesus skrev:vad som kommit till mig senast

är att,
allting mellan djur/människa, eller människorna
är umgänge. det spelar ingen roll hur umgänget ser ut, det är normalt
lika normalt som att ta en kaffe tillsammans, eller sitta och lan´a, eller plantera blommor
eller göra nåt annat normalt.

sen finns ju bra och dåligt umgänge,
det får man ju välja vad man ska syssla med
göra dåliga saker tillsammans, är inte å rekommendera
men oavsett vad ni gör, så är det olika umgängesformer

det är normalt. detta är Guds nåd,
att ni som tidigare gjort fel saker i umgänget med andra, kan få förlåtelse
det är Guds nåd.

känner ni er fria? det är ett glädjebud
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Miche » 2012-03-23 11:03:41

Du gör fortfarande radbrytningar mitt i meningar och förstör läsflytet.
Miche

Inläggav geocache » 2012-03-23 11:36:20

Hmm... ännu en "konstig predikan" från Issa Jesus... dessutom med dålig meningsbyggnad som gör texten både svårläst och svårfattlig. Kristen som jag är hade jag gått min väg om jag var på ett möte som handlar om det Issa Jesus beskrev ovan. Sådan teologi känns enbart påträngande, jobbig och "fyrkantig".
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Inläggav MsTibbs » 2012-03-23 12:00:02

Issa Jesus är inte Aspergare.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 12:02:51

MsTibbs skrev:Issa Jesus är inte Aspergare.

varför tror du inte det?
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav ca » 2012-03-23 12:05:06

Är alla former av umgänge ok/normalt mellan människor och djur? Förstår inte.

Hur är det med sex? Det är ju umgänge men inte alls ok tillsammans med djur enligt de allra flesta.

Är djurhållning och slakt en umgängesform som kan appliceras på människor?

Issa Jesus, det är ett förvirrat budskap som gärna får specifieras.
ca

Anslöt: 2011-01-03

Inläggav Miche » 2012-03-23 12:06:37

ca skrev:Issa Jesus, det är ett förvirrat budskap som gärna får specifieras.

Ett av många som jag anser speglar hur dåligt han mår, han behöver helt klart hjälp!
Miche

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 12:25:05

ca skrev:Är alla former av umgänge ok/normalt mellan människor och djur? Förstår inte.

alla bra sätt man hanterar djur på, är bra umgänge, sen kan det bli fel i umgänget, speciellt som barn har man inte alltid "alla pållar i stallet", jag hörde talas om en kille i min hemby, han hade felumgänge med katterna, när katthonan fick ungar, så sprutade han in senap i röven på dem, sånt umgänge är sjukligt och han valde att göra kattungarna illa.

men att älska sin katt och vilja se att den har det bra, är sunt och bra umgänge.

ca skrev:Hur är det med sex? Det är ju umgänge men inte alls ok tillsammans med djur enligt de allra flesta.

jo men det väljer man hur umgänget ska va, vi är satt till å va herdar över djuren och se till deras väl o ve. det (anser jag) är hur vi ska hantera djuren, för att umgänget ska bli rätt.

ca skrev:Är djurhållning och slakt en umgängesform som kan appliceras på människor?

hur menar du?

okej jo det här är viktigt att det blir rätt.
grundtanken,tycker jag, är att välja sunda umgänges former med djur och människor
det intressanta tycker jag, är att det mesta man håller på med är umgänge i olika former,
och det är upp till var o en att se till att alla mår bra av det man själv bidrar med.
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Nefarious » 2012-03-23 12:27:02

Så det du säger är att bra umgänge är bra och dåligt umgänge är dåligt? Wow. Mind is officially blown.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 12:35:42

Miche skrev:

Ett av många som jag anser speglar hur dåligt han mår, han behöver helt klart hjälp!

jag tycker inte om att du, miche, trampar på mig, det du gör i ditt umgänge med mig, är att du nervärderar och försöker plocka sönder det jag skriver om, sen som grädde på moset
säger du att , han e sjuk - han behöver hjälp!

då undrar jag, hur mår du egentligen miche?
du tampas med mycke mörker när du springer ärenden åt mörkermakterna.
och ja, det är lättare å bryta ner än å bygga upp.
sen har du nog kognitiva problem för du förstår inte en enkel text som jag
komponerat, jag har försökt med flera liknelser, men du vill inte ta in min information.
du klagar högt över mitt sätt å vara, var vänlig och sluta pressa in mig i din mall!
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 12:37:26

Issa Jesus skrev:att ni som tidigare gjort fel saker i umgänget med andra, kan få förlåtelse

det är Guds nåd.
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav geocache » 2012-03-23 12:45:48

Issa Jesus skrev:
Issa Jesus skrev:att ni som tidigare gjort fel saker i umgänget med andra, kan få förlåtelse

det är Guds nåd.

Detta hade du med i ett annat inlägg ovan, Issa Jesus... vad är anledningen till att du upprepar det, dessutom utan "utläggning" om vad det egentligen är du vill ha sagt?

Du är bra på att "prata" till oss andra här på forumet, men jag föreslår att du också börjar "lyssna" på vad vi andra som svarar i dina trådar har att säga till dig.
geocache

Inläggav geocache » 2012-03-23 12:48:32

Issa Jesus: med tanke på trådrubriken skulle det vara intressant att få reda på hur du fått all den här informationen? Tilltal från Gud, budskap i någon predikan, eller är det (enbart) egna funderingar du ger uttryck för?

Och så en tanke om din meningsbyggnad; jag är sedan ett antal år medlem på flera diskussions- och stöttningsforum, skriver en hel del inlägg, och läser ännu flera, läser mycket böcker och tidningar, har därigenom stor läsvana av allt från bildtexter till vetenskapliga avhandlingar, men har trots det svårt att "få grepp om" vad det är du vill ha sagt med dina inlägg. Förklara gärna! Uttrycket "felumgänge" kan ge vissa "felassociationer". Jag antar att du egentligen menar "tidelag" som visserligen är ett ganska gammalt uttryck för sex mellan människa och djur, men som ändå är ett vedertaget begrepp.
geocache

Inläggav Miche » 2012-03-23 13:01:02

Issa Jesus skrev:jag tycker inte om att du, miche, trampar på mig, det du gör i ditt umgänge med mig, är att du nervärderar och försöker plocka sönder det jag skriver om, sen som grädde på moset

Du har själv gett uttryck för att din psykiska hälsa inte är så vidare värst bra och jag är orolig över den. Jag skulle vilja att du träffar en psykolog som du får prata med i lugn och ro och gå vidare därifrån.

Dina inlägg i den här tråden och i Sanningstråden har spätt på min oro.

Issa Jesus skrev:då undrar jag, hur mår du egentligen miche?

Det får du gärna undra, jag har varit djupt deprimerad en längre tid men mår mycket bättre nu och jag håller sakta men säkert på att reda ut en massa gammalt skit sen långt tillbaka, men jag vill gärna att människor omkring mig mår bra de med.

Issa Jesus skrev:sen har du nog kognitiva problem för du förstår inte en enkel text som jag
komponerat, jag har försökt med flera liknelser, men du vill inte ta in min information.
du klagar högt över mitt sätt å vara, var vänlig och sluta pressa in mig i din mall!

Ditt språk i dina texter är väldigt torftigt och det är inte bara jag som har problem att förstå, torftigheten tror jag speglar ditt psykiska mående. När du började skriva på forumet var ditt språk i dina texter bättre men nu är det sämre än på länge, därav min oro för dig.
Miche

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-03-23 13:13:30

Fattar ingenting av det du skriver o.O
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 13:16:03

Miche skrev:
Issa Jesus skrev:jag tycker inte om att du, miche, trampar på mig, det du gör i ditt umgänge med mig, är att du nervärderar och försöker plocka sönder det jag skriver om, sen som grädde på moset

Du har själv gett uttryck för att din psykiska hälsa inte är så vidare värst bra och jag är orolig över den. Jag skulle vilja att du träffar en psykolog som du får prata med i lugn och ro och gå vidare därifrån.

Dina inlägg i den här tråden och i Sanningstråden har spätt på min oro.

Issa Jesus skrev:då undrar jag, hur mår du egentligen miche?

Det får du gärna undra, jag har varit djupt deprimerad en längre tid men mår mycket bättre nu och jag håller sakta men säkert på att reda ut en massa gammalt skit sen långt tillbaka, men jag vill gärna att människor omkring mig mår bra de med.

Issa Jesus skrev:sen har du nog kognitiva problem för du förstår inte en enkel text som jag

Ditt språk i dina texter är väldigt torftigt och det är inte bara jag som har problem att förstå, torftigheten tror jag speglar ditt psykiska mående. När du började skriva på forumet var ditt språk i dina texter bättre men nu är det sämre än på länge, därav min oro för dig.

okej, jag ser vad du vill säga, och tack för din omtanke, men Jesus är lösningen för mig, detta kan ingen psykolog hjälpa mig med. jag fick denna uppenbarelse och jag blev fri från gammalt groll som envist bitit sig fast i mitt sätt att vara,

nu är det löst och jag (och det funkar även för andra) ser på mig själv med andra ögon, Jesu ögon, och jag vet nu, i mitt hjärta, att även jag är värd att älska.

det ska du veta du som läser detta, Jesus ser dig och han vet allt om dig, och även du är värd att bli älskad! om du upplever förkastelse, så finns det en som alldrig överger nån!
å det är Jesus. Han älskar dig och han älskar mig, låtom oss bli goda herdar och så ut glädje till alla vi har umgänge med, låtom oss visa det bästa vi har å dela med oss av det goda i våra liv så vi stärker det som är gott och rent i världen,

låtom oss börja bygga!
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Miche » 2012-03-23 13:30:25

Issa Jesus skrev:okej, jag ser vad du vill säga, och tack för din omtanke, men Jesus är lösningen för mig, detta kan ingen psykolog hjälpa mig med. jag fick denna uppenbarelse och jag blev fri från gammalt groll som envist bitit sig fast i mitt sätt att vara,

Jag är ledsen att behöva säga det, men jesus eller Arken kan inte hjälpa dig att bli fri från dina psykiska problem, du är illa ute om du tror det och jag är rädd att det kommer att sluta väldigt illa för din del.

Säg inte sen att jag inte varnat dig!
Miche

Inläggav sugrövmanövern » 2012-03-23 13:33:59

Issa Jesus skrev:det ska du veta du som läser detta, Jesus ser dig och han vet allt om dig,

Bild
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Meppe » 2012-03-23 13:59:32

Vad var originaltexten? :lol:
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav Miche » 2012-03-23 14:01:30

Citerat härifrån!
Miche