Uppenbarelser
Re: Uppenbarelser
Jag är sarkastisk tror jag, men bilderna är asroliga, älskar dem. Tyvärr inte skapade av mig.Issa Jesus skrev:dina illustrations bilder är tarvliga och tyder på låg EQ. du är inte rolig om du försöker va det.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Vet inte om man får skratta här men det är vad jag tänkt sedan jag först läste det. Gay gay gay.LarNor skrev:Du säger att djävulen har "gjort gemensam sak med Jesus" och "trätt in i honom", kinky!
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Micke skrev:Issa Jesus skrev:
"in the beginning there was the Father, Lord Sebaot
and he smoked something, maby it was the tree of life´s leafes
then the mother, Allah, saw him smoke the tree´s leafes
so she got real mad at him and smashed her foot at the ground
but there at the ground, Jesus, the seraph were
so his head got smashed by accident, split in two
then satan came alive, one of the two
and Jesus still lived on as an spirit (Ande)
and satan crept up upon the tree of knowledge"
satan (djävulen) (lucifer) = alltigenom ond.
Jesus = alltigenom god.
de är sprugna ur en och samma varelse - serafen Jesus.
Asatron ligger väl på den här nivån. Gudaberättelser som utgår från jordmänniskans nuvarande mentalitet. Gudar som alltså inte är längre komna än oss i vissa avseenden. Och då tänker jag på det här med att behöva röka på för att känna sig hög. Och det här med att få vredesutbrott. Det är företeelser jag tror vi kommer att lämna bakom oss så småningom. Jag tror att vi alla kommer att nå Jesus nivå i en mycket avlägsen framtid. Jag tror alltså att Jesus ligger en bra bit före oss, och att han inkarnerade här på jorden främst för att vi skulle få en förebild. Sen har vi inte riktigt förstått oss på honom och hans budskap, ja redan lärjungarna hade nog vissa problem med det, och färgade som dom dessutom var av den tidens kristendom. Men det var ju naturligtvis oundvikligt att det skulle bli så, och helt i sin ordning.
Jag har alltså mycket svårt att tro att Jesus enbart var god som ett resultat av att han blev sparkad i huvudet som liten, och att han på så vis blev befriad från sin mörka sida. Jag tror inte att vi för alltid kommer att behöva dras med en ljus och en mörk sida i våran mentalitet. Den mörka sidan tror jag vi alla kommer att växa ifrån, i takt med att vi utvecklas och får en allt starkare medkänsla och en allt större förståelse för saker och ting.
Men mina spekulationer behöver inte vara mer rätt än någon annans. Det jag frågar mig är dock varför du inte är det minsta kritiskt sinnad gentemot det du får till dig? Kan det kanske vara så att du har ett behov utav att känna dig utvald? Hur vet du att du har Jesus i dig, och inte t ex Den helige ande? Och hur skall vi andra veta att du inte är någon falsk profet?
som vanligt micke kommer du med nåt som endast Gud kan ha givit dig^^
du har berättigade frågor som jag ska försöka svara på.
jag verifierar allt som kommer till mig med Jesus, frågar honom helt enkelt
det är sån min relation till/med honom är.
och ja, jag har ett behov att bli bekräftad som sann i det jag säger och gör.
Jesus har jag nog alltid haft i mig, som min Ande, men han "aktiverades", inte
förrns för ca 10 år sedan, satan är ett andeväsen som jag också haft hela livet
och jag har förr i tiden blivit involverad i dåligt umgänge, via satan.
detta har löst sig mer o mer när jag började fördjupa mig i det kristna,
jag talar hela tiden med Jesus, och Herren Den Helige Ande visar sig i mig
genom att jag uppmärksammar honom när jag får över mig "den elektriska filten"
jag ryser i ryggen, ja större delen av kroppen, det är så Anden visar sig.
den falske profeten (profeterna) lär vi se genom den frukt som kommer från dessa.
är det god frukt är det från ett gott träd, och profeten visar sig va sann.
villfarelsens ande kan inte yttra dessa ord;
"Jesus är kommen i köttet", det avgör om det är sanningens Ande eller villfarelsens ande.
jag är sann. det tillhör min tjänst inför Herren.
bra frågor micke!
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Måste vara skönt att släppa toppansvaret för sitt eget liv eftersom det ändå styrs av de där två dockspelarna... är det detta som alla dessa pånyttfödda kristna upplever? Här är min bild sammansatt av ett antal separata möten med frälsta:
De ingår i gruppen som först lever "köttsligt" och dekadent, går ner sig i dyngan och får en identitetskris.. historierna är ganska likartade. Då i denna djupaste stund av mörkre, ibland och inte för alla (!), tittar Jesus fram och lovar att allt ska bli bra bara man går hans väg. På så vis lämnar man över oket till honom och släpper känslan av att själv ha satt sig i sk*ten, man var ju antingen ansatt av mörkrets makter eller bara ute på fel väg i livet, och har nu någon att hålla i handen när man tar sig upp ur krisen.
Fine. Jag tycker det är odelat positivt att de här människorna TAR sig ur krisen, reder upp sina liv osv. Jättebra. Ingen med ett uns empati kan väl invända mot det? Men.. kruxet är: att han räddade dig betyder inte att han finns. Hjärnan är ypperligt utrustad för att konstruera en skev verklighetsuppfattning. Om detta stämmer har alltså dessa människor dragit upp sig själva i håret genom att fabricera en yttre person/makt som tar över en del av livsvåndorna. Inte konstigt att de beskriver sig som "pånyttfödda" när det krävs en helt ny verklighetsuppfattning. Och eftersom den då är fabricerad (objektivt falsk) har man nu en krycka som man skyddar med näbbar och klor. Att ifrågasätta sin egen tro är inte ett alternativ för dessa människor. Det skulle rasera allt och kasta dem in i livskrisen igen. Jag tycker inte man måste göra det heller. Problemet uppstår när andra människor dras in, antingen genom extern predikan/utsådd/vad man nu vill kalla det, eller genom att utöva påverkan på närstående. Det är inte rätt att dra in andra i en psykos, om man nu ska kalla det för det.
I ditt fall Issa Jesus, har du lite gravare problem eftersom din hjärna verkar koka ihop nya sammanhang och infall kontinuerligt. Det är väl din schizofreni, som jag inte alls tror är nödvändig för att "bli frälst". Det kan vem som helst bli, men det verkar hjälpa om man är nedbruten till att börja med. Då kickar hjärnans "plan B" in, enligt ovan. Alltså: jag håller med andra tråddeltagare om att du borde låta vården hjälpa dig så gott det går med dina psykiska problem, men att din grundläggande tro inte är något du ska medicinera bort. Tror väl inte ens att det är möjligt eller önskvärt egentligen.
De ingår i gruppen som först lever "köttsligt" och dekadent, går ner sig i dyngan och får en identitetskris.. historierna är ganska likartade. Då i denna djupaste stund av mörkre, ibland och inte för alla (!), tittar Jesus fram och lovar att allt ska bli bra bara man går hans väg. På så vis lämnar man över oket till honom och släpper känslan av att själv ha satt sig i sk*ten, man var ju antingen ansatt av mörkrets makter eller bara ute på fel väg i livet, och har nu någon att hålla i handen när man tar sig upp ur krisen.
Fine. Jag tycker det är odelat positivt att de här människorna TAR sig ur krisen, reder upp sina liv osv. Jättebra. Ingen med ett uns empati kan väl invända mot det? Men.. kruxet är: att han räddade dig betyder inte att han finns. Hjärnan är ypperligt utrustad för att konstruera en skev verklighetsuppfattning. Om detta stämmer har alltså dessa människor dragit upp sig själva i håret genom att fabricera en yttre person/makt som tar över en del av livsvåndorna. Inte konstigt att de beskriver sig som "pånyttfödda" när det krävs en helt ny verklighetsuppfattning. Och eftersom den då är fabricerad (objektivt falsk) har man nu en krycka som man skyddar med näbbar och klor. Att ifrågasätta sin egen tro är inte ett alternativ för dessa människor. Det skulle rasera allt och kasta dem in i livskrisen igen. Jag tycker inte man måste göra det heller. Problemet uppstår när andra människor dras in, antingen genom extern predikan/utsådd/vad man nu vill kalla det, eller genom att utöva påverkan på närstående. Det är inte rätt att dra in andra i en psykos, om man nu ska kalla det för det.
I ditt fall Issa Jesus, har du lite gravare problem eftersom din hjärna verkar koka ihop nya sammanhang och infall kontinuerligt. Det är väl din schizofreni, som jag inte alls tror är nödvändig för att "bli frälst". Det kan vem som helst bli, men det verkar hjälpa om man är nedbruten till att börja med. Då kickar hjärnans "plan B" in, enligt ovan. Alltså: jag håller med andra tråddeltagare om att du borde låta vården hjälpa dig så gott det går med dina psykiska problem, men att din grundläggande tro inte är något du ska medicinera bort. Tror väl inte ens att det är möjligt eller önskvärt egentligen.
ca skrev:Måste vara skönt att släppa toppansvaret för sitt eget liv eftersom det ändå styrs av de där två dockspelarna... är det detta som alla dessa pånyttfödda kristna upplever? Här är min bild sammansatt av ett antal separata möten med frälsta:
nå nu är det så att Jesus är min Frälsare, och ja, han låter jag få rå om mig och det som är mitt. och satan har hela tiden vatt som sleven i grytan, nu har han fått vapenfri tjänst hos Herren och det är nåd. det är så Herren ger oss liv, han vänder mörker till ljus, det är så han gör hela tiden. Tack Jesus!
jag tror att man blir fylld av kärlek, euforisk ofta, av nåden och kärleken i Jesus när man upplåter sitt liv i Jesus händer.
ca skrev:De ingår i gruppen som först lever "köttsligt" och dekadent, går ner sig i dyngan och får en identitetskris.. historierna är ganska likartade. Då i denna djupaste stund av mörkre, ibland och inte för alla (!), tittar Jesus fram och lovar att allt ska bli bra bara man går hans väg. På så vis lämnar man över oket till honom och släpper känslan av att själv ha satt sig i sk*ten, man var ju antingen ansatt av mörkrets makter eller bara ute på fel väg i livet, och har nu någon att hålla i handen när man tar sig upp ur krisen.
bra skrivet ca! det är till stor del så.
ca skrev:Fine. Jag tycker det är odelat positivt att de här människorna TAR sig ur krisen, reder upp sina liv osv. Jättebra. Ingen med ett uns empati kan väl invända mot det? Men.. kruxet är: att han räddade dig betyder inte att han finns. Hjärnan är ypperligt utrustad för att konstruera en skev verklighetsuppfattning. Om detta stämmer har alltså dessa människor dragit upp sig själva i håret genom att fabricera en yttre person/makt som tar över en del av livsvåndorna. Inte konstigt att de beskriver sig som "pånyttfödda" när det krävs en helt ny verklighetsuppfattning. Och eftersom den då är fabricerad (objektivt falsk) har man nu en krycka som man skyddar med näbbar och klor. Att ifrågasätta sin egen tro är inte ett alternativ för dessa människor. Det skulle rasera allt och kasta dem in i livskrisen igen. Jag tycker inte man måste göra det heller. Problemet uppstår när andra människor dras in, antingen genom extern predikan/utsådd/vad man nu vill kalla det, eller genom att utöva påverkan på närstående. Det är inte rätt att dra in andra i en psykos, om man nu ska kalla det för det.
eh, du tittar in i kristnas vardag, utifrån, så bilden du får är inte så exakt eller gedigen som många kristnas vittnesbörd oftast är. du borde välja Jesus även du, och få känna hur det är å va kristen, det är en väldigt speciell erfarenhet
ca skrev:I ditt fall Issa Jesus, har du lite gravare problem eftersom din hjärna verkar koka ihop nya sammanhang och infall kontinuerligt. Det är väl din schizofreni, som jag inte alls tror är nödvändig för att "bli frälst". Det kan vem som helst bli, men det verkar hjälpa om man är nedbruten till att börja med. Då kickar hjärnans "plan B" in, enligt ovan. Alltså: jag håller med andra tråddeltagare om att du borde låta vården hjälpa dig så gott det går med dina psykiska problem, men att din grundläggande tro inte är något du ska medicinera bort. Tror väl inte ens att det är möjligt eller önskvärt egentligen.
njä jag har ett gott liv i Jesus, önskar dig detsamma^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
@Issa Jesus, bara för att du är frälst så betyder det inte att grunden till dina problem är borta, du har bara tillfälligt förträngt dem och de lurar under ytan och bryter sakta ner dig. En dag kommer de att bryta igenom ytan och ditt liv rasar fullständigt (då hjälper ingen bön i världen).
Sök professionell hjälp nu, i morgon kan det vara för sent!
Miche skrev:@Issa Jesus, bara för att du är frälst så betyder det inte att grunden till dina problem är borta, du har bara tillfälligt förträngt dem och de lurar under ytan och bryter sakta ner dig. En dag kommer de att bryta igenom ytan och ditt liv rasar fullständigt (då hjälper ingen bön i världen).
+1 på det.
Miche skrev:@Issa Jesus, bara för att du är frälst så betyder det inte att grunden till dina problem är borta, du har bara tillfälligt förträngt dem och de lurar under ytan och bryter sakta ner dig. En dag kommer de att bryta igenom ytan och ditt liv rasar fullständigt (då hjälper ingen bön i världen).
@miche, lessnar du inte på å trycka in folk i din mall?
jag platsar inte i din mall, och jag har gått de tre stegen och det fungerar dynamiskt för mig. jag mår bra och undviker dåligt umgänge, det funkar för mig^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:Miche skrev:@Issa Jesus, bara för att du är frälst så betyder det inte att grunden till dina problem är borta, du har bara tillfälligt förträngt dem och de lurar under ytan och bryter sakta ner dig. En dag kommer de att bryta igenom ytan och ditt liv rasar fullständigt (då hjälper ingen bön i världen).
@miche, lessnar du inte på å trycka in folk i din mall?
jag platsar inte i din mall, och jag har gått de tre stegen och det fungerar dynamiskt för mig. jag mår bra och undviker dåligt umgänge, det funkar för mig^^
Jag skulle vilja säga att du försöker göra ungefär samma sak isåfall. I alla inlägg jag läst av dig så hänvisar du hela tiden till Jesus, även om det inte har något med saken att göra och fast än ingen har frågat.
ALLA religioner är farliga när man börjar tolka dom bokstavligen och blir fanatisk. Jag är smått intresserad i kulter/sekter osv, jag har forskat väldigt mycket i Scientologi och även om det inte har något med kristendom att göra så kan jag säga att jag märker precis samma hjärntvättade mentalitet i dina skrifter som hos Scientologerna. Säger som Miche: SÖK HJÄLP! Kulter är destruktiva!
Issa Jesus skrev:@miche, lessnar du inte på å trycka in folk i din mall?
Jag trycker inte in människor i mallar, jag är orolig för din psykiska hälsa, är det så svårt att förstå?
Issa Jesus skrev:då undrar jag, hur mår du egentligen miche?
du tampas med mycke mörker när du springer ärenden åt mörkermakterna.
Är du alldeles säker på, IJ, att du har rätt bild av Miche?
Jag är kristen och har aldrig någonsin upplevt något mörkermaktigt hos vare sig Miche eller någon annan här, så vems tro ska vi hålla för sann? Min eller din?
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:Issa Jesus skrev:då undrar jag, hur mår du egentligen miche?
du tampas med mycke mörker när du springer ärenden åt mörkermakterna.
Är du alldeles säker på, IJ, att du har rätt bild av Miche?
Jag är kristen och har aldrig någonsin upplevt något mörkermaktigt hos vare sig Miche eller någon annan här, så vems tro ska vi hålla för sann? Min eller din?
vad jag menade med det, var att miche väldigt ofta försöker rubba mig i min Tro.
hon tjabbar om att jag måste söka hjälp, att jag skulle va fel på nåt sätt.
sånt vill ju mörkret.
respektera mig som jag är! ge er!
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:hon tjabbar om att jag måste söka hjälp
Du tjabbar om att vi ska tro på gud och jesus.
Issa Jesus, fint att vi har nästan samma bild. Skillnaden är att jag ser det som hjärnspöken och helt enkelt inte tror på Jesus. Det går inte att välja en ickeexisterande figur, lika lite som jag kan "välja" något annat påhitt. Då måste jag helt tappa besinningen först. Det är för övrigt omöjligt för mig att välja bland alla gudomar i världen, Jesus och Gud åtnjuter inte mer existens än Jultomten, Cthulhu eller valfri naturgud bara för att jag råkar bo här i Norden. Vems verklighet ska jag välja tycker du? Din?
Jag erbjuder härmed Jesus Kristus en plats i mitt liv, men det är upp till honom att visa sig. Jag har inte ork, tid, behov eller intresse att leka kurragömma med en klängig självutnämnd spökpappa. Finns han så finns han. Samma inbjudan gäller Gandalf, Grodan Boll och gänget för det vore ju ohyfsat att inte inkludera alla.
Jag erbjuder härmed Jesus Kristus en plats i mitt liv, men det är upp till honom att visa sig. Jag har inte ork, tid, behov eller intresse att leka kurragömma med en klängig självutnämnd spökpappa. Finns han så finns han. Samma inbjudan gäller Gandalf, Grodan Boll och gänget för det vore ju ohyfsat att inte inkludera alla.
ca skrev:Issa Jesus, fint att vi har nästan samma bild. Skillnaden är att jag ser det som hjärnspöken och helt enkelt inte tror på Jesus. Det går inte att välja en ickeexisterande figur, lika lite som jag kan "välja" något annat påhitt. Då måste jag helt tappa besinningen först. Det är för övrigt omöjligt för mig att välja bland alla gudomar i världen, Jesus och Gud åtnjuter inte mer existens än Jultomten, Cthulhu eller valfri naturgud bara för att jag råkar bo här i Norden. Vems verklighet ska jag välja tycker du? Din?
okej^^ du gör mig väldigt glad. jag ska fråga Herren vad han säger om din inbjudan
återkommer.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
han skulle förse dig med det du behöver!
han sa Ja! han vill ha gemenskap med dig
nu får vi invänta bönesvaret
han vet vad du vill ha, och han sa, han ska få det han behöver^^
han sa Ja! han vill ha gemenskap med dig
nu får vi invänta bönesvaret
han vet vad du vill ha, och han sa, han ska få det han behöver^^
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:respektera mig som jag är! ge er!
Fast du respekterar inte oss icke-kristna.
Nefarious skrev:Issa Jesus skrev:respektera mig som jag är! ge er!
Fast du respekterar inte oss icke-kristna.
jo men att jag sår ut (delar evangelium med den som vill höra), betyder inte för ateisten att denne måste lyssna.
nu säger jag detta till er som inte vill se mig skriva;
om ni upplever mig som jobbig, så sätt mig på "ignorera" listan?
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Fast Miche vill ju bara väl när han ber dig söka hjälp och jag tor också att du skulle må bättre av bra psykiatrisk hjälp.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
ska du börja nu också??
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:ska du börja nu också??
Att många av oss har svårt för ditt sätt att evangelisera är en sak. Att vi kan bli förbryllade och oroade över en medlem som skriver så osammanhängande att det inte låter friskt, är en helt annan sak.
Jag är säker på att Miche, med flera, skulle reagera om jag började skriva så, och det är jag glad för. Forumet är en bra plats för att få hjälp att upptäcka signaler på psykisk ohälsa, och det är det Miche menar att du ska söka hjälp för, inte att du ska sluta vara kristen.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Issa Jesus skrev:vad jag menade med det, var att miche väldigt ofta försöker rubba mig i min Tro.
Nej, jag försöker få dig att vakna upp och titta på dina egna psykiska problem och söka hjälp för dessa. Om det är ok med Arken att du söker hjälp så visst, gör det!
Tyvärr så säger mina kunskaper om kristna sekter att det inte är ok med Arken att du söker hjälp, därav anser jag att du bör lämna Arken eftersom du aldrig någonsin kommer att bli frisk så länge du inte har möjligheten att söka den hjälp du så väl behöver.
Miche skrev:Issa Jesus skrev:vad jag menade med det, var att miche väldigt ofta försöker rubba mig i min Tro.
Nej, jag försöker få dig att vakna upp och titta på dina egna psykiska problem och söka hjälp för dessa. Om det är ok med Arken att du söker hjälp så visst, gör det!
Tyvärr så säger mina kunskaper om kristna sekter att det inte är ok med Arken att du söker hjälp, därav anser jag att du bör lämna Arken eftersom du aldrig någonsin kommer att bli frisk så länge du inte har möjligheten att söka den hjälp du så väl behöver.
@henkalexxi, oki mjo men jag mår alround bra nu, har inte haft nån psykos på ett tag nu, Gud gav mig denna uppenbarelse, som jag började tråden med, och den satte mig helt fri.
ni som läser detta, ska veta att jag älskar er, allesammans^^
livets vatten och bröd gives fritt till var o en som känner att ni kunde behöva detta,
det är Andlig föda, och kommer stärka er.
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
Issa Jesus skrev:ni som läser detta, ska veta att jag älskar er, allesammans^^
Då kanske du ska sluta beskylla mig för att arbeta för mörkrets makter när jag i själva verket månar om din psykiska hälsa.
Återgå till Intressanta intressen