Uppenbarelser

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Uppenbarelser

Inläggav Debbido » 2012-03-24 23:35:52

Issa Jesus skrev:satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.

men det du frågar efter, är berättigat. den mörker makt som finns nu, ännu en tid är satans mörkervälde, satan har lämnat allt som har med mörker å göra och valt att gå ihop med Jesus. då uppstår ett vakum och ingen leder mörkret längre.

Issa Jesus: Är det detta du har lärt dig i Arken? Satan och Jesus är ett?
Du själv är Gud? Dessa tankar är förvirrande inte bara för oss utan också för dig själv!

I kristendomen är läran den att Jesus efter sin död gick ned i dödsriket, tog nyckeln till döden från Satan och predikade sedan de goda nyheterna för de döda. Han var alltså starkare än Satan och blev aldrig ett med Satan.

Men Livets Ords lära är:

"AVGRUNDSLÄRAN
Den lära man får studera på Livets Ord, har alltså E W Kenyon som ursprung och har förts vidare av Kenneth Hagin på hans Rhema Bible Institute i Tulsa, som är den bibelskola i USA, som Ulf Ekman utexaminerades från på 80-talet.

Där fick han lära sig att "Satan var Jesu Herre mellan korsfästelsen och uppståndelsen. Genom att bli plågad av den Onde för våra synder så skulle han ha betalat priset för oss, inte på korset, utan i helvetet." Han fick också lära sig "att Jesus for till himlen som en vanlig människa, och att de kristna därvid själva blev gudar."

Det är jobbigt att vara Gud, när man bara är en vanlig människa. Det är svårt att vara en robot som upprepar det ledarna sagt. Kan du bara några sekunder tänka dig att deras lära inte är rätt ifråga om allting? Vad händer om du ifrågasätter denna lära? Om Jesus är ett med Gud i stället för med Satan och du är en vanlig människa, en av många kärleksfulla varelser som kan uppleva kärlek från djur och reflektera den?
Debbido

Anslöt: 2007-09-24

Inläggav Fenren » 2012-03-24 23:48:30

Debbido skrev:Dessa tankar är förvirrande inte bara för oss utan också för dig själv!

sanningen är att ingenting av detta är sant. jesus dog och sen var han död. gud är ett påhittat nonsens och satan är min kanin.
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Inläggav Fenren » 2012-03-25 0:05:49

Miche skrev:
Issa Jesus skrev:ryck ut texter ur deras sammanhang, go ahead, men det är inte jag som förlorar på det.
det bjuder jag på^^ och om man är nog intresserad, så kollar man sammanhanget, vad som står och hur jag menade med texten.

Det finns ju inget sammanhang i dina texter, det dyker upp vittnesbörd efter vittnesbörd om det i den här tråden, ingen förstår det du skriver.

Den enda logiska förklaringen är att du mår psykiskt dåligt:
Sök professionell hjälp!

+1
Fenren

Inläggav lasseivägen » 2012-03-25 0:33:55

Fenren skrev:
Miche skrev:
Issa Jesus skrev:ryck ut texter ur deras sammanhang, go ahead, men det är inte jag som förlorar på det.
det bjuder jag på^^ och om man är nog intresserad, så kollar man sammanhanget, vad som står och hur jag menade med texten.

Det finns ju inget sammanhang i dina texter, det dyker upp vittnesbörd efter vittnesbörd om det i den här tråden, ingen förstår det du skriver.

Den enda logiska förklaringen är att du mår psykiskt dåligt:

Sök professionell hjälp!

+1

Om du vill ha ett lv, vänd dig till någon som kan få dig att inse vad du missar av liv.
Att leva är inte att uppfylla andras önskningar. Att leva är att få känna att varje dag är en dag du själv bestämmer vad du tycker är viktigt.
Det är inte att göra det någon annan säger till dig.
Här är en förening du borde lyssna på. ROS
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav Debbido » 2012-03-25 0:40:32

Fenren skrev:
Debbido skrev:Dessa tankar är förvirrande inte bara för oss utan också för dig själv!

sanningen är att ingenting av detta är sant. jesus dog och sen var han död. gud är ett påhittat nonsens och satan är min kanin.

Sanningen är väl att ingen kan säga: Detta är Sanningen!

Om livet har en djupare mening så får var och en forska för att finna den inom sig.
Jag gjorde en jämförelse med traditionell kristen lära och livets ords lära. Själv är jag inte fundamentalist och förhoppningsvis inte sekterist.

Jag menar att det inte är skadligt att tro på en inre kraft eller högre makt.
Människan av idag har hamnat i ett existentiellt vakuum.
Debbido

Inläggav lasseivägen » 2012-03-25 0:44:49

Fenren skrev:

Troligen är Jesus en berättelse som innehåller stoff från flera personer, och från flera tidsåldrar.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-25 1:17:21

Issa Jesus skrev:satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.

men det du frågar efter, är berättigat. den mörker makt som finns nu, ännu en tid är satans mörkervälde, satan har lämnat allt som har med mörker å göra och valt att gå ihop med Jesus. då uppstår ett vakum och ingen leder mörkret längre.

Debbido skrev:Issa Jesus: Är det detta du har lärt dig i Arken? Satan och Jesus är ett?
Du själv är Gud? Dessa tankar är förvirrande inte bara för oss utan också för dig själv!

infon har jag fått av Jesus, genom bön och en cermoni vid altaret i kyrkan.
arken har inte lärt ut detta, utan det kommer direkt från Ordet - Jesus.
ang om jag är Gud, så säger jag dig, sannerligen, min Ande är Jesus.
och han är Gud.

Debbido skrev:I kristendomen är läran den att Jesus efter sin död gick ned i dödsriket, tog nyckeln till döden från Satan och predikade sedan de goda nyheterna för de döda. Han var alltså starkare än Satan och blev aldrig ett med Satan.

satan och Jesus är två sidor av samma mynt, de är sprugna ur serafen Jesus, om du vill höra så kan jag berätta bakgrunden om Jesus.

Debbido skrev:Men Livets Ords lära är:

"AVGRUNDSLÄRAN
Den lära man får studera på Livets Ord, har alltså E W Kenyon som ursprung och har förts vidare av Kenneth Hagin på hans Rhema Bible Institute i Tulsa, som är den bibelskola i USA, som Ulf Ekman utexaminerades från på 80-talet.

Där fick han lära sig att "Satan var Jesu Herre mellan korsfästelsen och uppståndelsen. Genom att bli plågad av den Onde för våra synder så skulle han ha betalat priset för oss, inte på korset, utan i helvetet." Han fick också lära sig "att Jesus for till himlen som en vanlig människa, och att de kristna därvid själva blev gudar."

Debbido skrev:Det är jobbigt att vara Gud, när man bara är en vanlig människa. Det är svårt att vara en robot som upprepar det ledarna sagt. Kan du bara några sekunder tänka dig att deras lära inte är rätt ifråga om allting? Vad händer om du ifrågasätter denna lära? Om Jesus är ett med Gud i stället för med Satan och du är en vanlig människa, en av många kärleksfulla varelser som kan uppleva kärlek från djur och reflektera den?
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Anslöt: 2012-01-06

Inläggav Debbido » 2012-03-25 1:58:28

lasseivägen skrev:
Fenren skrev:

Troligen är Jesus en berättelse som innehåller stoff från flera personer, och från flera tidsåldrar.

Jag ska ta mig tid att läsa lite teologi tror jag. Den historiska bakgrunden till personen Jesus och upplevelsen av Gud är trots allt olika saker. Dogma och upplevelse olika begrepp.
Debbido

Inläggav Debbido » 2012-03-25 2:41:09

Issa: Bibelns berättelse - vad tycker du om den? Satan var en ängel som ville ha lika stor makt som Gud. Så han gjorde uppror och drog med sig en mängd änglar ned på jorden. Dessa blev då demoner. Ängeln hette Lucifer = Satan.

Jag vet inte vad jag själv ska tro om denna berättelse, men det är i alla fall en hypotes.

Många människor menar att den enda ondska som finns är vår egen. Många människors ondska blir som en djävul, fast det inte är en person.

Hur ser din berättelse ut?
Debbido

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-25 3:04:14

Debbido skrev:Issa: Bibelns berättelse - vad tycker du om den? Satan var en ängel som ville ha lika stor makt som Gud. Så han gjorde uppror och drog med sig en mängd änglar ned på jorden. Dessa blev då demoner. Ängeln hette Lucifer = Satan.

Jag vet inte vad jag själv ska tro om denna berättelse, men det är i alla fall en hypotes.

Många människor menar att den enda ondska som finns är vår egen. Många människors ondska blir som en djävul, fast det inte är en person.

Hur ser din berättelse ut?

"in the beginning there was the Father, Lord Sebaot
and he smoked something, maby it was the tree of life´s leafes

then the mother, Allah, saw him smoke the tree´s leafes

so she got real mad at him and smashed her foot at the ground
but there at the ground, Jesus, the seraph were

so his head got smashed by accident, split in two

then satan came alive, one of the two
and Jesus still lived on as an spirit (Ande)
and satan crept up upon the tree of knowledge"

satan (djävulen) (lucifer) = alltigenom ond.
Jesus = alltigenom god.

de är sprugna ur en och samma varelse - serafen Jesus.
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Savanten Svante » 2012-03-25 3:10:36

Lucifer, ljusbringaren, ond? Skapad av gud?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Uppenbarelser

Inläggav kvasten » 2012-03-25 6:35:16

Är det där också din egen uppenbarelse IJ?
kvasten

Anslöt: 2011-04-02

Inläggav Fenren » 2012-03-25 9:30:19

Issa Jesus skrev:and he smoked something

så du tror att din gud rökte på?

Ganja man!

Debbido skrev:Sanningen är väl att ingen kan säga: Detta är Sanningen!

nej, jag är på tok för indoktrinerad i den vetenskapliga läran för att överhuvudtaget kunna tro på ens en ytterst liten sannolikhet att något gudomligt väsen skulle kunna existera. men om du har något som styrker en sådan existens så får du gärna framföra dessa bevis.
Fenren

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-25 9:31:37

Savanten Svante skrev:Lucifer, ljusbringaren, ond? Skapad av gud?

ja han föll
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Savanten Svante » 2012-03-25 9:32:45

En ramlad ängel som inte kan förlåtas av guds allomfattande godhet?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-25 10:15:25

Savanten Svante skrev:En ramlad ängel som inte kan förlåtas av guds allomfattande godhet?

han är förlåten och har fått trätt in i Jesus, nu är Jesus hel.
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav kullan » 2012-03-25 10:47:32

Solen lyser. det är den sanning jag tror på idag
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-25 10:48:03

kvasten skrev:Är det där också din egen uppenbarelse IJ?

vilket menar du?
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav Fenren » 2012-03-25 10:56:47

Issa Jesus skrev:

vilket menar du?

det där på engelska när gud röker braj
Fenren

Uppenbarelser

Inläggav kvasten » 2012-03-25 11:18:07

Fenren skrev:
Issa Jesus skrev:

vilket menar du?

det där på engelska när gud röker braj

Precis det menar jag. Det är nämligen inte en uppenbarelse som kan kategoriseras som kristen. Det verkar lite konstigt att det bara är dig som Gud skulle ha uppenbarat detta för.
kvasten

Anslöt: 2011-04-02

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-25 13:01:37

uppenbarelsen är given till och för alla. jag kunde lagt locket på, och behållt detta för mig själv, men Guds rike funkar inte så.

och nu blev det genom mig som vi skulle få detta till oss.
Gud kanske uppenbarat detta för andra, det vet jag inte, men jag har inte sett det.
Issa Jesus
Förhandsgranskad

Inläggav LarNor » 2012-03-25 14:03:19

Issa Jesus skrev:du skinnade din lillebror på alla hans pengar, för du ville ha den där gröna pandan
ni var på tivoli och du försökte vinna på spel.

Bara så du vet så har jag ingen lillebror, jag är yngst utav 5 barn, mitt närmaste syskon är 7-8 år äldre än mig och mitt äldsta syskon är 18 år äldre. Så om detta var någon "syn" eller "uppenbarelse" så har nog gud mailat fel fil till dig.
Jag har varit på tivoli bara kanske 2 gånger i mitt liv, det enda jag vunnit är en registreringsskylt och aldrig sett någon grön panda (men visst vore det coolt om sådana fanns!?)
LarNor
Inaktiv

Anslöt: 2012-03-04

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-03-25 14:19:02

IJ om du nu är så säker på hur allting är? Hur vet du då att du då att dina uppenbarelser är äkta, och att du inte fallit offer för en villolära? Finns det inte ett antal sådana som man ska akta sig för enligt din tro? :?
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Micke » 2012-03-25 14:54:50

Issa Jesus skrev:
"in the beginning there was the Father, Lord Sebaot
and he smoked something, maby it was the tree of life´s leafes

then the mother, Allah, saw him smoke the tree´s leafes

so she got real mad at him and smashed her foot at the ground
but there at the ground, Jesus, the seraph were

so his head got smashed by accident, split in two

then satan came alive, one of the two
and Jesus still lived on as an spirit (Ande)
and satan crept up upon the tree of knowledge"

satan (djävulen) (lucifer) = alltigenom ond.
Jesus = alltigenom god.

de är sprugna ur en och samma varelse - serafen Jesus.

Asatron ligger väl på den här nivån. Gudaberättelser som utgår från jordmänniskans nuvarande mentalitet. Gudar som alltså inte är längre komna än oss i vissa avseenden. Och då tänker jag på det här med att behöva röka på för att känna sig hög. Och det här med att få vredesutbrott. Det är företeelser jag tror vi kommer att lämna bakom oss så småningom. Jag tror att vi alla kommer att nå Jesus nivå i en mycket avlägsen framtid. Jag tror alltså att Jesus ligger en bra bit före oss, och att han inkarnerade här på jorden främst för att vi skulle få en förebild. Sen har vi inte riktigt förstått oss på honom och hans budskap, ja redan lärjungarna hade nog vissa problem med det, och färgade som dom dessutom var av den tidens kristendom. Men det var ju naturligtvis oundvikligt att det skulle bli så, och helt i sin ordning.

Jag har alltså mycket svårt att tro att Jesus enbart var god som ett resultat av att han blev sparkad i huvudet som liten, och att han på så vis blev befriad från sin mörka sida. Jag tror inte att vi för alltid kommer att behöva dras med en ljus och en mörk sida i våran mentalitet. Den mörka sidan tror jag vi alla kommer att växa ifrån, i takt med att vi utvecklas och får en allt starkare medkänsla och en allt större förståelse för saker och ting.

Men mina spekulationer behöver inte vara mer rätt än någon annans. Det jag frågar mig är dock varför du inte är det minsta kritiskt sinnad gentemot det du får till dig? Kan det kanske vara så att du har ett behov utav att känna dig utvald? Hur vet du att du har Jesus i dig, och inte t ex Den helige ande? Och hur skall vi andra veta att du inte är någon falsk profet?
Micke

Anslöt: 2005-10-12

Återgå till Intressanta intressen

Logga in