Undervisning i datarelaterade ämnen?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Undervisning i datarelaterade ämnen?
Fick inspiration från en supporttråd att ta reda på hur många som undervisat i något datarelaterat.
Jag har undervisat programmering. JAVA.
Otacksamma elever hade löjliga synpunkter på mitt undervisningssätt. Jag var stenhård på att inte ge dem några svar, utan att försöka se till att de tänkte efter ordentligt. Det tolkade vissa som att jag inte kunde något, eftersom jag frågade om de hade boken, och uppmanade dem att titta i den. Vissa tölpar hade inte ens köpt bokjäveln.
Jag tror att ffa tjejerna var griniga; de ville helst ha den manlige lab-assen ist f mej när valet fanns. Misstänker att han var lite raskare på att bara ge dem svaret.
Jag har undervisat programmering. JAVA.
Otacksamma elever hade löjliga synpunkter på mitt undervisningssätt. Jag var stenhård på att inte ge dem några svar, utan att försöka se till att de tänkte efter ordentligt. Det tolkade vissa som att jag inte kunde något, eftersom jag frågade om de hade boken, och uppmanade dem att titta i den. Vissa tölpar hade inte ens köpt bokjäveln.
Jag tror att ffa tjejerna var griniga; de ville helst ha den manlige lab-assen ist f mej när valet fanns. Misstänker att han var lite raskare på att bara ge dem svaret.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:04:29, redigerad totalt 1 gång.
Jag har undervisat pensionärer i datorkunskap. Klart intressant.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:04:29, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Undervisning i datarelaterade ämnen?
@Savanten Svante, På vilket sätt "är dom" ..?, blev lite nyfiken.
Ursäkta för aktivering av den dammiga tråden, men innhållet består ju.
Ursäkta för aktivering av den dammiga tråden, men innhållet består ju.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Jag undervisade mellanstadiebarn via ett bildningsförbund på 80-talet i ABC-Basic. Det var rätt kul och ungarna var intresserade, var även en av ledarna på två olika dataläger för den ålderskategorin och undervisade även arbetslösa på en tredagarskurs i Kiruna i en datasatsning som gjordes där, det roliga var att den satsningen gav resultat, det startades flera dataföretag och jag såg minst två av eleverna i ett reportage ungefär 10 år senare då deras företag blomstrade.
När var datalägret? och vad undervisades deltagarna i?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
ABC-Basic och det var på 80-talet, ett hölls på en kursgård utanför Trosa och ett i Bergslagen (minns inte vad närmsta orten heter).