Tyngdtäcke
34 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Tyngdtäcke
Är det någon här som har provat ett "Tyngdtäcke"?
Det är ungefär som bolltäcke/kedjetäcke, men innehåller vete istället. Sluter sig runt kroppen, och man får själv avgöra när man beställer det, hur tungt/lätt man vill ha täcket. Och sedan att det är betydligt billigare än konkurrenterna gör ju inte saken sämre.
Men jag skulle vilja veta vad Ni tycker? Är det någon som provat ett "Tyngdtäcke"?
Det är ungefär som bolltäcke/kedjetäcke, men innehåller vete istället. Sluter sig runt kroppen, och man får själv avgöra när man beställer det, hur tungt/lätt man vill ha täcket. Och sedan att det är betydligt billigare än konkurrenterna gör ju inte saken sämre.
Men jag skulle vilja veta vad Ni tycker? Är det någon som provat ett "Tyngdtäcke"?
- pillerburken
- Ny medlem
- Anslöt: 2012-04-20
Re: Tyngdtäcke
Blir det inte väldigt varmt?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Blir det inte väldigt varmt?
Nä, faktiskt upplever jag inte det som varmt. (Det är ju en aningen för stort för att värma det i micron, så som man gör med vetekuddar)
- pillerburken
- Ny medlem
- Anslöt: 2012-04-20
Tänkte att det hindrar kroppsvärmen från att lämna kroppen..
Hur är det med risk för mögel- och bakteritillväxt i en sådant stor ansamling av vete?
Hur är det med risk för mögel- och bakteritillväxt i en sådant stor ansamling av vete?
- plåtmonster
Vete i täcket!? Låter ju rätt... äckligt
Näe jag håller mig till mitt älskade kedjetäcke
Näe jag håller mig till mitt älskade kedjetäcke
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:älskade kedjetäcke
Låter kinky
- plåtmonster
Zima33 skrev:Ett sånt går väl inte att tvätta för då gror vetet...
Äsch, vete f*n.
Kanske är behandlat på något sätt med en massa giftiga kemikalier? Annars är det ju ett bra sätt att överleva katastrofen 2012
Tyngdtäcke
slackern skrev:Zima33 skrev:Ett sånt går väl inte att tvätta för då gror vetet...
Äsch, vete f*n.
Kanske är behandlat på något sätt med en massa giftiga kemikalier? Annars är det ju ett bra sätt att överleva katastrofen 2012
jag tänkte på gamma strålning. Det använder dom tex i Australien vid införsel av varor som kan innehålla frön eller insekter. Det dödar allt levande även växter.
matgar skrev:jag tänkte på gamma strålning. Det använder dom tex i Australien vid införsel av varor som kan innehålla frön eller insekter. Det dödar allt levande även växter.
Så är det nog jag som tänkte lite fel sent på natten Kanske samma metod dom använder på fågel frön som innehåller hampa? Så att inte fröna kan gro? Eller är det bara en myt kanske?
slackern skrev:matgar skrev:jag tänkte på gamma strålning. Det använder dom tex i Australien vid införsel av varor som kan innehålla frön eller insekter. Det dödar allt levande även växter.
Så är det nog jag som tänkte lite fel sent på natten Kanske samma metod dom använder på fågel frön som innehåller hampa? Så att inte fröna kan gro? Eller är det bara en myt kanske?
om jag minns rätt så är det en myt insvept i sanning (dom fuskar i behandlingen så vissa frön kan gro) men jag påstår inte att jag minns rätt
Det finns ju folk som fått hampaplantor i trädgården efter fågelfrön. http://www.alltomtv.se/t47273.html
Zima33 skrev:Det finns ju folk som fått hampaplantor i trädgården efter fågelfrön. http://www.alltomtv.se/t47273.html
Enligt hans utsago ja sen om den stämmer eller inte kan man fråga sej.
Han är inte ensam, men de flesta som förstår vad det är och inte vill ha det tar bort plantorna.
Jag har ett tyngdtäcke och jag tycker personligen att den är jättemysig. Den känns rätt och bra i och med att det känns faktiskt lite tomt när man drar av sig täcket.
pillerburken skrev:Och sedan att det är betydligt billigare än konkurrenterna gör ju inte saken sämre.
Fast det spelar ju egentligen ingen jätteroll eftersom man ändå inte behöver betala nått själv. Det fixar ju hab.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Rolig tråd Jag vill ha ett hampfrötäcke. Hampfrön är ju på modet nu för tiden.
Där jag bor är luften jättefuktig, kanske inte bra med organiskt täcke?
Jag har kedjetäcke och testar gärna något annat om det är TUNNT, TUNGT och VARMT på vintern. Kedjetäcket är liksom varmt på vintern och svalt på sommaren, lite som ylle.
Bolltäcken är TJOCKA och det är OTÄCKT. USCH!
Jag har kedjetäcke och testar gärna något annat om det är TUNNT, TUNGT och VARMT på vintern. Kedjetäcket är liksom varmt på vintern och svalt på sommaren, lite som ylle.
Bolltäcken är TJOCKA och det är OTÄCKT. USCH!
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Bror Duktig skrev:Rolig tråd Jag vill ha ett hampfrötäcke. Hampfrön är ju på modet nu för tiden.
Hmm hur ska det gå med sängkläder som är utav organiskt material? Eller minna sängkläder är utav bomull. Täcken brukar väll ha bomull i sej dom med? Men klart man får tvätta täcken och kuddar mellan varven.
slackern skrev:Bror Duktig skrev:Rolig tråd Jag vill ha ett hampfrötäcke. Hampfrön är ju på modet nu för tiden.
Hmm hur ska det gå med sängkläder som är utav organiskt material? Eller minna sängkläder är utav bomull. Täcken brukar väll ha bomull i sej dom med? Men klart man får tvätta täcken och kuddar mellan varven.
Ja... mina brukar börja lukta sur blöt hund efter ett tag också. Har ju vovvi i sängen. Nu MED nervgift på sig (fästingmedel).
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Visserligen har jag ett kedjetäcke men tror att båda sorter har samma bra effekt mot just en sak, kissekatter som gillar att leka med fötter
Jezter skrev:Visserligen har jag ett kedjetäcke men tror att båda sorter har samma bra effekt mot just en sak, kissekatter som gillar att leka med fötter
På ta om katter, vår Morris verkar också tycka väldigt mycket om kedjetäcket, desto sörre annledning att tro på och använda täcket enligt min personlinga åsikt.
På vilket sätt tycker katten om täcket?, ovanpå eller under?
- plåtmonster
plåtmonster skrev:På vilket sätt tycker katten om täcket?, ovanpå eller under?
Lite både och. Jag märker på henne när hon tycker om nåt. Det är som om hon finner kedjorna bekväma att ligga på på nåt vis. En gång så bäddade jag in henne lite i det där och hon protesterade inte. Hon gillar täcket.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor