Tvångstankar? (Lättare och svårare inkl fixeringar)
81 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Tvångstankar
Henkkalexi skrev:kullan skrev:Jag vet inte om det är tvångstankar detta men när jag äter tex. kakor så måste jag äta ett antal som är jämnt delbart med två. Typ 2, 4 ,6 ,8,10. Det blir kaos om det blir 1, 3, 5, 7, 9. Det funkar inte alls.
Du, det där känner jag igen!!!
När jag var liten och köpte lördagsgodis, så radade jag upp alla i par och efter färg. Ojämnt antal betydde att jag var tvungen att sortera bort dem så långt ifrån de jämna antalen som möjligt.
Två av samma färg bredvid varandra var oerhört störande.
Där ser man...
Sheyen skrev:Om jag vidrörde någonting med vänster sida av kroppen (och att det då kändes som att vänster sida "dominerade" den högra sidan) var jag tvungen att kompensera genom att vidröra samma sak, på samma sätt, med höger sida av kroppen (detta gjorde mig ganska handikappad).
Det där har jag fortfarande problem med. Jag kan inte heller ex. ha olika sorters bestick, dvs. ett sorts handtag på gaffeln och ett på kniven.
Sheyen skrev:Om jag gick i en trappa kunde jag inte gå på det sista trappsteget med vänsterfoten, för högerfoten var tvungen att "dominera" och vara den fot som sist lämnade trappan. Detsamma gällde olika underlag utomhus och inomhus, som t.ex parkettgolv, asfalt osv.
Som att läsa om mig själv! Jag hade enorma problem med vår trappa när jag var liten eftersom den hade tretton steg och alltså var ojämn. Jag försökte ibland hoppa direkt från tolfte steget för att slippa den "udda" delen, även om det också orsakade problemet med höger/vänstergrejen. Det tog åratal innan jag blev av med det där krånglandet.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:Det tog åratal innan jag blev av med det där krånglandet.
Bra att du lyckades bli av med det. Det är riktigt jävla jobbigt och jag tror inte att jag någonsin kommer att bli av med det.
Sheyen skrev:Henkkalexi skrev:Det tog åratal innan jag blev av med det där krånglandet.
Bra att du lyckades bli av med det. Det är riktigt jävla jobbigt och jag tror inte att jag någonsin kommer att bli av med det.
Ja, trapptvånget är borta - men det kan bero på att det finns jämna antal trappsteg där jag bor nu...
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
åh vad jag känner igen mycket också!
det är märkligt det där med jämna antal, att just det är så vanligt. har aldrig hört om någon som är likadan med udda tal (om ngn här har uddatals-tvång det skriv gärna och berätta, det vore intressant!).
det är märkligt det där med jämna antal, att just det är så vanligt. har aldrig hört om någon som är likadan med udda tal (om ngn här har uddatals-tvång det skriv gärna och berätta, det vore intressant!).
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
Tvångstankar
Finns det någon mer som har hemska tankar? Tankar om rysliga saker? Tankar om att något hemskt ska hända min familj om jag inte gör en viss sak?
Jag vill vara en god människa! Jag gör ju inte det jag tänker men det är jobbigt ändå. Äter Zyprexa och sertralin.
Jag vill vara en god människa! Jag gör ju inte det jag tänker men det är jobbigt ändå. Äter Zyprexa och sertralin.
atoms -
detta inlägg, samt de tre efterföljande, utgjorde tidigare en egen tråd, men då trådarna handlar om samma sak har de slagits samman.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
detta inlägg, samt de tre efterföljande, utgjorde tidigare en egen tråd, men då trådarna handlar om samma sak har de slagits samman.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Det är bara då jag är trött som tankarna kommer. Blir fort trött.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Ja, mycket hemska tankar. Att jag ska slå ihjäl någon och sådant. Att om jag tänker att det är halt på vägarna kan jag orsaka att någon i min familj kör av vägen och dör.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Återgå till Aspergare och vården