Tvång (tvångshandlingar eller dysmorfofobi)
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag hade ett tvätttvång förut. Jag kunde nästan tvätta sönder händerna. Men jag fick hjälp med det, och jag tar medicin för det.
Nu misstänker jag ett annat tvång. Men jag vet inte det verkar lite osynligt. Jag vill egentligen ha långt hår, men sedan får jag för mig att jag ska klippa mej och gör det också. -_- Tänker nja nu ska jag klippa till luggn lite. Jag känner något slags tvång att klippa mej men jag vet inte. Men ibland verkar det också som jag har BDD. Vad tror ni? Någon som känner igen sig?
Moderator: Kompletterade rubriken.
Nu misstänker jag ett annat tvång. Men jag vet inte det verkar lite osynligt. Jag vill egentligen ha långt hår, men sedan får jag för mig att jag ska klippa mej och gör det också. -_- Tänker nja nu ska jag klippa till luggn lite. Jag känner något slags tvång att klippa mej men jag vet inte. Men ibland verkar det också som jag har BDD. Vad tror ni? Någon som känner igen sig?
Moderator: Kompletterade rubriken.
Ja, med håret känner jag igen mig. Tror det är vanligt, det är ju lite sent att ångra sig efteråt. Inte som med att ha köpt fel par skor, att det går att lämna tillbaka och bestämma sig en andra gång. Men håll ut och försök igen, jag har fem år som längsta tid utan sax i kalufsen. ("Det ser lite slitet ut" sa frisören då)
Det "tvånget" jag har yttrar sig oftast som att jag har problem att släppa saker mentalt, dvs sluta tänka på saker (det kan vara saker i det förflutna eller att jag oroar mig inför saker som ska hända), även om det innebär att jag bara mår sämre av det.
Jag tror också att jag har lite BDD, mest av allt handlar det om att jag har stora problem med att se mig själv i spegeln eller på kort. Speglar mig aldrig annat än i speglar som jag redan är van vid, som spegeln i mitt badrum. Jag har dock aldrig hört talat om någon annan som har denna spegelfobi.
Jag tror också att jag har lite BDD, mest av allt handlar det om att jag har stora problem med att se mig själv i spegeln eller på kort. Speglar mig aldrig annat än i speglar som jag redan är van vid, som spegeln i mitt badrum. Jag har dock aldrig hört talat om någon annan som har denna spegelfobi.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
+1 Och så får man höra av omgivningen att man inte ska bekymra sig så.snuggelhund skrev:Det "tvånget" jag har yttrar sig oftast som att jag har problem att släppa saker mentalt, dvs sluta tänka på saker (det kan vara saker i det förflutna eller att jag oroar mig inför saker som ska hända), även om det innebär att jag bara mår sämre av det.
Bump!
Apropå dysmorfofobi finns det två trådar om det.
aspergers-syndrom-bdd-dysmorfofobi-omrostning-t5951.html
utseende-viktfixering-och-dysmorfofobi-t8188.html
Apropå dysmorfofobi finns det två trådar om det.
aspergers-syndrom-bdd-dysmorfofobi-omrostning-t5951.html
utseende-viktfixering-och-dysmorfofobi-t8188.html
Återgå till Att leva som Aspergare