TV-tips: Depression (Vetenskapsmagasinet i måndags)
5 inlägg
• Sida 1 av 1
TV-tips: Depression (Vetenskapsmagasinet i måndags)
<a target="_blank" href="http://svtplay.se/v/1482948/vetenskapsmagasinet/del_6_av_8?cb,a1364145,1,f,102819/pb,a1364142,1,f,102819/pl,v,,1482948/sb,p102819,1,f,102819">SVT Play - Vetenskapsmagasinet om Depression</a>
Del 6 av 8. Vad är nyttan med att vara ledsen? Och har vanlig nedstämdhet blivit en sjukdom? De nya depressionsmedicinerna har inneburit att allt fler medicineras. Programledare: Linda Nyberg. Även 21/3 (på TV).
Intressant program, så långt jag såg.
/Barracuber
Del 6 av 8. Vad är nyttan med att vara ledsen? Och har vanlig nedstämdhet blivit en sjukdom? De nya depressionsmedicinerna har inneburit att allt fler medicineras. Programledare: Linda Nyberg. Även 21/3 (på TV).
Intressant program, så långt jag såg.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 18:33:19, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Programmet förtydligar inte nog, att det är dem som INTE har depression som borde tagga ner på medsen. Folk med "bara" skilsmässa elelr dödsfall. De med riktig depression (inte bara "sorg") ska definitivt inte sluta med mediciner!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 18:33:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker inte Linda Nyberg är ngn vidare journalist, resonemangen blir därefter. Det är komplexa ämnesområden som skall tryckas igenom tv-formatet och helst ha presenterats, avhandlats & lösts inom 40 minuter.
Det säger sig självt att det är svårt att informera under såna premisser och inte blir det bättre av att inhyrda experter bara får några meningar på sig för att formulera problemet.
Den typen av journalistik duger bra åt en högstadieklass men inte så mycket mer.
Jag är bara så j-a trött på den här "Vi i femman-journalistiken"; visste du att din kropp behöver kolhydrater för att fungera??
Det säger sig självt att det är svårt att informera under såna premisser och inte blir det bättre av att inhyrda experter bara får några meningar på sig för att formulera problemet.
Den typen av journalistik duger bra åt en högstadieklass men inte så mycket mer.
Jag är bara så j-a trött på den här "Vi i femman-journalistiken"; visste du att din kropp behöver kolhydrater för att fungera??
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10