trött...
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
alfapetsmamma skrev:MsTibbs skrev:Nej, har inte haft anledning. Snus, nikotintuggummi och kaffe kanske räknas som cs? De funkar liknande. Cigaretter däremot är fullkomligt meningslöst ur ADHD-synpunkt.
När jag frågade om annat cs menade jag Ritalin, Equasym, Metamina osv...
Ska du inte testa en annan sort, om inte Concerta ger mer effekt än det du beskriver?
Jag vet du menade det. Jag lade till koffein och nikotin just därför de liknar cs mycket, kanske tom räknas som det?
Jag vill inte byta ut Concerta före jag själv känner mig stabil, annars vore det som att jämföra icke-depression med depression, där Concerta försvinner oavsett ute på det stormande havet. Det vore inte att ge Concerta rätta. Concerta botar inte koncentrationssvårigheter till följd av depp.
Det känns inte rätt att försöka definera effekter av mediciner som handler om koncentration, när jag inte ens minns vad jag käkat till frukost ens för, jag är så bäng i huvudet av helt andra skäl än ADHD.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:01:12, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:alfapetsmamma skrev:MsTibbs skrev:Nej, har inte haft anledning. Snus, nikotintuggummi och kaffe kanske räknas som cs? De funkar liknande. Cigaretter däremot är fullkomligt meningslöst ur ADHD-synpunkt.
När jag frågade om annat cs menade jag Ritalin, Equasym, Metamina osv...
Ska du inte testa en annan sort, om inte Concerta ger mer effekt än det du beskriver?
Jag vet du menade det. Jag lade till koffein och nikotin just därför de liknar cs mycket, kanske tom räknas som det?
Jag vill inte byta ut Concerta före jag själv känner mig stabil, annars vore det som att jämföra icke-depression med depression, där Concerta försvinner oavsett ute på det stormande havet. Det vore inte att ge Concerta rätta. Concerta botar inte koncentrationssvårigheter till följd av depp.
Det känns inte rätt att försöka definera effekter av mediciner som handler om koncentration, när jag inte ens minns vad jag käkat till frukost ens för, jag är så bäng i huvudet av helt andra skäl än ADHD.
Det låter iofs väldigt vettigt. Tänk vad klok du är, för att vara tossig! Hoppas jag får skoja så utan att du tar illa upp? Annars ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:01:12, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
MsTibbs skrev:Chilehead skrev:Det är ingen fara jag är bara så ny på det här med neuroleptika och det verkar som om jag har haft extrem tur med min medicinering. Först så fick jag Sertralin för depression och den hjälpte gôrbra, sen började min utredning och nu i somras fick jag först Ritalin 20mg funkade men ville ha lite större dos fick Equasym 30mg perfekt, och sen fick jag Circadin 2mg och allt har funkat utmärkt så därav frågan. Och jag vet att många får pröva flera mediciner innan man hittar rätt t.ex. min svåger testade 4 olika depp-piller innan han träffade rätt, men då var det bara att dom inte hade hjälpt. Så jag är bara intresserad av diverse erfarenheter
Varken Strattera, Metamina, Concerta, Ritalin eller Sertralin är neurleptika.
Equazym och Circadin är inte heller neuroleptika vad jag tror. Däremot är de psykofarmaka altså läkemedel som på någe vis påverkar hjärnan/psyket. Neuroleptika är samma sak som antipsykotisk medicin, neuroleptika är en form av psykofarmaka, centralstimulerande (tex Concerta), antidepressiva (tex Sertralin) och lugnande (tex circadin och benzo?) är andra typer av psykofarmaka.
Tack för rättelsen som sagt jag är nybörjare på detta med mediciner och vård överhuvudtaget så alla nya ord som snurrar i skallen blandas ihop som "i en torktumlare". Sen vad är circadin egentligen, jag menar melatonin är ju kroppseget ämne som vi Asperger har för dålig utsöndring av så jag brukar inte kalla det för medicin ens
Återgå till Att leva som Aspergare