Trivs ni på nattklubb?
119 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Bjäbbmonstret skrev:Det är för mycket gräs i den här tråden! Tycker inte att ni ska göra reklam för olagliga droger.
Det är väl bara några få inlägg som nämnt gräs ?
Tycker knappast det är så mycket värre än allt alkoholvurmande..där kan man räkna betydligt fler inlägg
![Rolling Eyes :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
Jag älskar klubbar, framför allt discon! Jag går gärna ut när jag mår piss för övrigt, typ när jag misslyckats på något jobb (vilket är mer regel än undantag för min del). Jag gillar musiken och stämningen, alla bekymmer är liksom så långt bort i den skyddade, trygga miljön som jag upplever att klubben/discot är. Jag får energi att gå vidare.
När jag är ute dansar jag främst med mina vänner men ibland också med andra, om jag hittar några trevliga som inte är alltför fulla och inte bara är ute efter att tafsa.
Jag går ut ganska sällan just nu, mest på grund av att jag har taskig ekonomi. Så fort den blir bättre kommer jag att börja gå ut oftare igen.
När jag är ute dansar jag främst med mina vänner men ibland också med andra, om jag hittar några trevliga som inte är alltför fulla och inte bara är ute efter att tafsa.
Jag går ut ganska sällan just nu, mest på grund av att jag har taskig ekonomi. Så fort den blir bättre kommer jag att börja gå ut oftare igen.
Jag går till pub om jag går ut. Jag gillar att umgås med mina vänner eller prata med nytt folk. Det är svårt att göra på ett diskotek.
Det jag gillar med pubar är att det går att prata,det jag helst dricker finns och dom kan oftast hälla upp det rätt. Åldern på folket verkar variera och mentaliteten på folk är(eller verkar) trevligare än på köttmarknaden/diskoteken.
Det jag gillar med pubar är att det går att prata,det jag helst dricker finns och dom kan oftast hälla upp det rätt. Åldern på folket verkar variera och mentaliteten på folk är(eller verkar) trevligare än på köttmarknaden/diskoteken.
Ingen väsentlig skillnad. Det är samma hjärndöda hitlistemusik och samma publik. Snobbar, bimbos, trendbögar, turkgäng med guldkedja.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag gillar inte att vara skitfull. Åtminstone inte efteråt.
Om jag nån gång skulle vara skitfull får jag så fasligt många jobbiga kommentarer efteråt - pinsamt, tråkigt, jobbigt - att det inte är värt det.
Minns inte om jag svarat tidigare i tråden. Men nattklubb gillar jag inte. Alldeles för socialt, trendigt och spännigt.
Pub däremot det är oftast naturligt och chosefritt. Samtidigt är det något förbjudet och skamligt i det här landet, framför allt att gå ut själv. Att gå ut flera är bara NT som gör. Och över generationsgränserna det existerar öht inte det här landet!
Om jag nån gång skulle vara skitfull får jag så fasligt många jobbiga kommentarer efteråt - pinsamt, tråkigt, jobbigt - att det inte är värt det.
Minns inte om jag svarat tidigare i tråden. Men nattklubb gillar jag inte. Alldeles för socialt, trendigt och spännigt.
Pub däremot det är oftast naturligt och chosefritt. Samtidigt är det något förbjudet och skamligt i det här landet, framför allt att gå ut själv. Att gå ut flera är bara NT som gör. Och över generationsgränserna det existerar öht inte det här landet!
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Om man motionerar samtidigt som man dricker alkohol så brinner den upp snabbt.
Jag tror att det är jättebra för levern.
Det är viktigt att dricka ännu mer vatten och gärna ha med sig ett rör med resorb och magnesium tabletter.
Vad en klubb är kan nog diskuteras.
På Stureplan dansar man inte. Där poserar man och bygger upp sitt varumärke,precis som under alla andra timmar på dygnet.Att vara rik och flashig är också paradoxalt djupt tragiskt.
Jag tror att det är jättebra för levern.
Det är viktigt att dricka ännu mer vatten och gärna ha med sig ett rör med resorb och magnesium tabletter.
Vad en klubb är kan nog diskuteras.
På Stureplan dansar man inte. Där poserar man och bygger upp sitt varumärke,precis som under alla andra timmar på dygnet.Att vara rik och flashig är också paradoxalt djupt tragiskt.
Mja, nu är jag ju har jag ju ägnat de senaste 10 åren åt att vara småbarnsmamma så det har ju inte blivit så mkt uteliv... men helt ärligt har jag inte saknat det såvärst.
Jag kan tycka att det är jättekul att dansa, och att umgås med människor jag redan känner, men nattklubbar och andra uteställen har ju en otrevlig tendens att vara fullknökade av vitt främmande människor. De är som bäst bara allmänt i vägen, i värsta fall direkt jobbiga. Att knyta kontakter med nya människor i såna sammanhang är inte min starka sida. Det är en för stökig miljö för att jag ens ska orka försöka.
Jag kan tycka att det är jättekul att dansa, och att umgås med människor jag redan känner, men nattklubbar och andra uteställen har ju en otrevlig tendens att vara fullknökade av vitt främmande människor. De är som bäst bara allmänt i vägen, i värsta fall direkt jobbiga. Att knyta kontakter med nya människor i såna sammanhang är inte min starka sida. Det är en för stökig miljö för att jag ens ska orka försöka.
Nattklubb är inte aspergish. För mig obehagligt scenario.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
KrigarSjäl skrev:Nej där trivs jag inte. Det är dålig musik, köer i baren, trängsel, trendnissar, turkar med guldkedjor, bimbos, garderobsavgift, blaskig öl, dyr inträdesavgift, dyra drinkar och en stämning som är både hård och depraverad.
Det handlar inte om människor som går ut och dansar utan är snarare än horbransch utan like. Brudarna går ut för att visa upp sig och grabbarna går ut för att markera status. Det är bara det det handlar om.
Kunde inte sagt det bättre själv!
Om man skulle ha vägarna förbi San Clemente i California rekommenderar jag http://www.pizzaport.com/locations/san-clemente/ det är en öl-pub med trevliga, inte alls preciösa, människor. Och de gör ölen själv, det finns många sorter att välja mellan, inte alls blaskigt däremot mycket stark, runt 10% och mycket bra smak. Synd bara att det är så långt i från Sverige.
KrigarSjäl skrev:Nej där trivs jag inte. Det är dålig musik, köer i baren, trängsel, trendnissar, turkar med guldkedjor, bimbos, garderobsavgift, blaskig öl, dyr inträdesavgift, dyra drinkar och en stämning som är både hård och depraverad.
Det handlar inte om människor som går ut och dansar utan är snarare än horbransch utan like. Brudarna går ut för att visa upp sig och grabbarna går ut för att markera status. Det är bara det det handlar om.
geocache skrev:Inte nattklubb, men på diskotek några gånger, men inte kännt att den miljön var något för mig, fylld som den var med mer eller mindre berusade människor, dunka-dunka-musik, "one night stand" och annat "ytligt".
Nä. Välfylld ryggsäck, bekväma oömma kläder, väl ingångna vandrarkängor, härligt sotigt stormkök, och en lagom nött vandringsstav är saker jag trivs med att använda Very Happy.
skriver under på era inlägg.
krog/nattklubb/whatever.
för mycket folk, för dyr alkohol, för hög volym.
krogen/puben funkar om det är folktomt, ungefär som att ta en fika, man ses över en öl.
men är rätt så less på alkohol numer också.
jag gillar ju inte folk i allmänhet, jag gillar vissa utvalda få. då finns det andra miljöer som passar bättre att umgås i, än på såna där ställen
får jag välja så är det en promenad i naturen, att ses på ett fik (helst mysiga små konditorier!) eller hemma som gäller. snacka, se film, spela tv-spel, kort eller något brädspel.
Identitet skrev:skriver under på era inlägg.
krog/nattklubb/whatever.
för mycket folk, för dyr alkohol, för hög volym.
krogen/puben funkar om det är folktomt, ungefär som att ta en fika, man ses över en öl.
men är rätt så less på alkohol numer också.
jag gillar ju inte folk i allmänhet, jag gillar vissa utvalda få. då finns det andra miljöer som passar bättre att umgås i, än på såna där ställen
får jag välja så är det en promenad i naturen, att ses på ett fik (helst mysiga små konditorier!) eller hemma som gäller. snacka, se film, spela tv-spel, kort eller något brädspel.
+1
Nickar så att huvudet håller på att trilla av. Minus fiket kanske, såvida det inte är folktomt.
Re: Trivs ni på nattklubb?
Beror på. Tycker mer om klubbar där man kan snacka med andra än klubbar som spelar hög musik och där det enda man göra är att dansa. Gillar inte klubbar med hög musik eftersom det mesta de spelar där är skit. "I wanna know your nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej". Fyfan! ![Evil or Very Mad :evil:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_evil.gif)
- DefinitivtInteAnonym
- Anslöt: 2009-11-29
Återgå till Övriga Aspergerfrågor