Tråkigt i sommar? Göra något kul? (Volontärer sökes)
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Tråkigt i sommar? Göra något kul? (Volontärer sökes)
Hej!
Jag jobbar på en förening som heter Frihetsfjärilen. Vi har nyss startat upp vår förening och söker frivilliga arbetare som vill sälja fjärilar som är gjorda på bandbroscher.
Vi har inga speciella krav förutom att du måste vara över 18 år och gärna bo i Uppsala/Sthlms-området.
Om du säljer fjärilar från oss så hjälper du vår förening som i sin tur hjälper människor med autism att få ett enklare liv.
Vi vill försöka stödja människor med autism genom att ge bidrag till medicinkostnader, läkarkostnader, fritidsaktiviteter eller liknande saker. Med andra ord räknas även människor med aspergers syndrom in där.
Svara gärna om detta verkar intressant så kan jag berätta mer!
Moderator: Kompletterade rubriken.
Jag jobbar på en förening som heter Frihetsfjärilen. Vi har nyss startat upp vår förening och söker frivilliga arbetare som vill sälja fjärilar som är gjorda på bandbroscher.
Vi har inga speciella krav förutom att du måste vara över 18 år och gärna bo i Uppsala/Sthlms-området.
Om du säljer fjärilar från oss så hjälper du vår förening som i sin tur hjälper människor med autism att få ett enklare liv.
Vi vill försöka stödja människor med autism genom att ge bidrag till medicinkostnader, läkarkostnader, fritidsaktiviteter eller liknande saker. Med andra ord räknas även människor med aspergers syndrom in där.
Svara gärna om detta verkar intressant så kan jag berätta mer!
Moderator: Kompletterade rubriken.
Tråkigt i sommar? Göra något kul?
Ursäkta mig men jag måste bara ta en sekund och notera det lite lustiga (?) i tanken på att socialt klumpiga människor, människor som är osociala och/eller människor som blir våldsamt trötta av social interaktion skulle arbeta som säljare.
Har du nån websida eller så?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Men det blir mer genuint med ovana säljare när det är för autism. Det skulle bli helt fel med en insmickrande bilförsäljartyptahlia skrev:Ursäkta mig men jag måste bara ta en sekund och notera det lite lustiga (?) i tanken på att socialt klumpiga människor, människor som är osociala och/eller människor som blir våldsamt trötta av social interaktion skulle arbeta som säljare.
Att typ gå runt och knacka dörr och sånt och sälja broscher passar nog inte riktigt in på min egen defination av "göra något kul".
KrigarSjäl skrev:Har du nån websida eller så?
frihetsfjarilen.se
http://www.ratsit.se/8024950092-FRIHETSFJARILEN
Startad 7:e maj och "ej verksam"...hmm...
Zima33 skrev:KrigarSjäl skrev:Har du nån websida eller så?
frihetsfjarilen.se
http://www.ratsit.se/8024950092-FRIHETSFJARILEN
Startad 7:e maj och "ej verksam"...hmm...
Den startade den 7:e maj, alltså för två veckor sedan. Tar ett tag innan alla uppgifter hinner gå igenom.
Cyan skrev:Att typ gå runt och knacka dörr och sånt och sälja broscher passar nog inte riktigt in på min egen defination av "göra något kul".
Tur att alla är olika och tycker att olika saker är roliga.
Huggorm skrev:Men det blir mer genuint med ovana säljare när det är för autism. Det skulle bli helt fel med en insmickrande bilförsäljartyptahlia skrev:Ursäkta mig men jag måste bara ta en sekund och notera det lite lustiga (?) i tanken på att socialt klumpiga människor, människor som är osociala och/eller människor som blir våldsamt trötta av social interaktion skulle arbeta som säljare.
Exakt min tanke också.
1. Tycker ni autister skall leva på allmosor snarare än statsbidrag?
2. Tycker ni att det är synd om oss aspergare?
3. Hur tror ni det känns för en självständig stolt människa att bli bemött som ett välgörenhetsfall?
4. Som vanligt är det inte de goda avsikterna jag tvivlar på utan den politiska medvetenheten.
5. Fritidsaktiviteter. Jag antar hejvilt att ni avser ridläger, akvarellmålning, bowling och sånt men jag måste ändå fråga: hur är det med oss som vill åka till Köpenhamn och Berlin och recensera kroghänget, finns det plats för oss i er fjärilsvision?
2. Tycker ni att det är synd om oss aspergare?
3. Hur tror ni det känns för en självständig stolt människa att bli bemött som ett välgörenhetsfall?
4. Som vanligt är det inte de goda avsikterna jag tvivlar på utan den politiska medvetenheten.
5. Fritidsaktiviteter. Jag antar hejvilt att ni avser ridläger, akvarellmålning, bowling och sånt men jag måste ändå fråga: hur är det med oss som vill åka till Köpenhamn och Berlin och recensera kroghänget, finns det plats för oss i er fjärilsvision?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Övriga Aspergerfrågor