Träffar i Göteborg?
4 november: TORatANDET startar följande tråd:
goteborgs-t ... 17703.html
14 november: TORatANDET skriver i samma tråd
25, 27 och 30 november:
Göteborgare startar respektive skriver i denna tråd.
Gå in och bumpa upp "hans" tråd, vetja!
Det är nog en god idé att titta i just träff-avdelningen om man vill tala om träffar... jag anmäler denna tråd för flyttning dit!
goteborgs-t ... 17703.html
14 november: TORatANDET skriver i samma tråd
TORatANDET skrev:Det blir inga träffar i Göteborg
(som jag annonserar ut här),
p.g.a. bristande visat intresse.
25, 27 och 30 november:
Göteborgare startar respektive skriver i denna tråd.
Gå in och bumpa upp "hans" tråd, vetja!
Det är nog en god idé att titta i just träff-avdelningen om man vill tala om träffar... jag anmäler denna tråd för flyttning dit!
Träffgrupp i göteborg
Hejsan!
Det finns en träffgrupp i göteborg! Vi träffas var tredje lördag i autism- och aspergerföreningens lokaler klockan 13-17.
Vi brukar vara 6-14 personer som fikar och pratar om ämnen relaterade till vår vardag. De flesta är 25-35 år men både yngre och äldre dyker upp.
Även om föreningen önskar att man är medlem så är det inget krav så alla är välkomna att komma och se vad de tycker!
Vi har en träff kvar i år och det är nu på lördag (4/12).
Läs mer på föreningens hemsida
http://www.autism.se/districtDefault.asp?nodeid=34551
eller kontakta mig
as.traffgrupp@gmail.com
070-3389445 (det går bra att smsa)
Mvh Jeanette
Det finns en träffgrupp i göteborg! Vi träffas var tredje lördag i autism- och aspergerföreningens lokaler klockan 13-17.
Vi brukar vara 6-14 personer som fikar och pratar om ämnen relaterade till vår vardag. De flesta är 25-35 år men både yngre och äldre dyker upp.
Även om föreningen önskar att man är medlem så är det inget krav så alla är välkomna att komma och se vad de tycker!
Vi har en träff kvar i år och det är nu på lördag (4/12).
Läs mer på föreningens hemsida
http://www.autism.se/districtDefault.asp?nodeid=34551
eller kontakta mig
as.traffgrupp@gmail.com
070-3389445 (det går bra att smsa)
Mvh Jeanette
Vi har träffar i Attention varje vecka, de sker på torsdagar klockan 18:00-20:00 på Mellangatan 1, ligger vid järntorget. Vi håller till på GFC, Göteborgs Föreningscenter.
Uppslutningen skiljer sig åt, men mellan 7-15 personer brukar komma. Vi har inte delat upp träffarna i olika diagnoser, utan de som kommer brukar ha ADHD, Asperger eller OCD och erfarenhet från annan psykisk ohälsa är vanligt.
Men väldigt många har fler än en diagnos, jag har själv både ADHD och Asperger.
Efter träffen så brukar vi vara en liten grupp som tar en öl efteråt.
Uppslutningen skiljer sig åt, men mellan 7-15 personer brukar komma. Vi har inte delat upp träffarna i olika diagnoser, utan de som kommer brukar ha ADHD, Asperger eller OCD och erfarenhet från annan psykisk ohälsa är vanligt.
Men väldigt många har fler än en diagnos, jag har själv både ADHD och Asperger.
Efter träffen så brukar vi vara en liten grupp som tar en öl efteråt.
daniella skrev:jag bor i gbg. väntar på utredning i autismspektrum. jag är osäker på om jag skulle gå men är det öppet även om man inte fått diagnos?
läkarna tycker inte att jag ska isolera mig men jag pallar inte "vanligt" umgänge just nu så jag är hemma mycket.
Jag kände mig välkommen i båda föreningarna innan jag fick diagnos så det är lugnt.
Tänker för övrigt gå på fler träffar. När jag orkar/ är vaken på rätt tid/ inte har överansträngt mig socialt på ett tag. ^^;
Verkar vara en del människor som vill hitta på något. Någons försök innan gick inte hem, känner mig liter skyldig att jag inte hoppade på det. Kanske det borde göras ett nytt försök. Vore det möjligt att få i hop några stycken till en träff i mellandagarna? Fika på ett cafe eller en bio, kanske ett besök på ett musee eller något annat.
Jag är på i så fall... Vad tycks?
Jag är på i så fall... Vad tycks?
Senast redigerad av KB-inf 2010-12-21 2:32:29, redigerad totalt 2 gånger.
KB-info, ifall du arrangerar och meddelar tiden snart, så kommer jag med stor sannolikhet.
Om du istället vill att jag arrangerar träff, så meddela det och vilken dag som passar dig, så arrangerar jag enkelt. (Jag jobbar bl.a. med att arrangera utbildningar.)
Däremot hinner jag inte grupparbeta om att arrangera den här lilla träffen.
Om du istället vill att jag arrangerar träff, så meddela det och vilken dag som passar dig, så arrangerar jag enkelt. (Jag jobbar bl.a. med att arrangera utbildningar.)
Däremot hinner jag inte grupparbeta om att arrangera den här lilla träffen.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Försökte tänka ut någon bio eller något musee men kan inte se vad som skulle vara passande för de flesta. Har inte så stor koll på caféer heller.
Så jag tar tacksamt emot ditt erbjudande om att arrangera träffen.
Jag kan:
Juldan, Hela dagen
Annandag Jul, 13:00-24:00
Mån 27/12, 17:00-24:00
Tis 28/12, Hela dagen
Ons 29/12, 17:00-22:00
Så jag tar tacksamt emot ditt erbjudande om att arrangera träffen.
Jag kan:
Juldan, Hela dagen
Annandag Jul, 13:00-24:00
Mån 27/12, 17:00-24:00
Tis 28/12, Hela dagen
Ons 29/12, 17:00-22:00
Tack för snabbt svar, KB-inf.
Träff för aspergare i Göteborg (definitivt spikad)
Tisdag 28/12 2010, kl. 13.30 (så man hinner äta lunch innan)
Göteborgs naturhistoriska museum ( http://www.gnm.se/ )
Vi samlas vid entrén 13.30. (Jag är en stor man med skägg, jeans och svart jacka.)
Museet 70 minuter, caféet 50 minuter.
Föranmälan behövs inte, men säg gärna till om du kommer, det kanske lockar andra.
Jag kan svara på ev. frågor här eller via e-post (tor@andet.se).
Om någon inte har pengar till entré (40 kr) eller fika, så säg till mig där så får ni det (så vi slipper tråkigt tjafs om det).
Jag ser fram emot träffen på tisdag. Vi ses!
Träff för aspergare i Göteborg (definitivt spikad)
Tisdag 28/12 2010, kl. 13.30 (så man hinner äta lunch innan)
Göteborgs naturhistoriska museum ( http://www.gnm.se/ )
Vi samlas vid entrén 13.30. (Jag är en stor man med skägg, jeans och svart jacka.)
Museet 70 minuter, caféet 50 minuter.
Föranmälan behövs inte, men säg gärna till om du kommer, det kanske lockar andra.
Jag kan svara på ev. frågor här eller via e-post (tor@andet.se).
Om någon inte har pengar till entré (40 kr) eller fika, så säg till mig där så får ni det (så vi slipper tråkigt tjafs om det).
Jag ser fram emot träffen på tisdag. Vi ses!
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30