Träff i Skåne! (andra halvan av 2009)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav tvilling99 » 2009-11-06 16:12:46

Har haft för mycket räkningar denna månaden,så jag har inte råd att åka på en träff nu.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav sommar » 2009-11-06 17:17:48

tvilling99 skrev:Har haft för mycket räkningar denna månaden,så jag har inte råd att åka på en träff nu.

Och jultomten är grön.

Då kan du meddela det i träfftråden med tanke på att du först visade intresse för att komma.

Att inte skriva något alls är en annan sak, då förstår i regel folk att man inte kan och/eller vill av en eller flera anledningar.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Micke2 » 2009-11-06 18:50:52

sommar skrev:
rdos skrev:Verkar inte som det skulle bli fler Skåneträffar med tanke på att frågan nu varit uppe flera gånger utan att något vidare intresse visats.

Precis, enstaka träffar blir av men det är tunnsått. Det var en träff för lite sedan. Efter den verkade de personerna gå under jorden. Vita lögner verkar det köras det hårt med.

Jag har i stort sett dragit mig tillbaka från alla AS-relaterade aktiviteter eftersom de inte tillför mig särskilt mycket och har för övrigt gått ur både FA och Attention. Jag kan dock tänka mig att göra vissa undantag från detta, till vilka mitt deltagande i det senaste pubbesöket kan räknas. Förutsättningen är dock att jag är på humör och det är på nära håll. Att företaga några tågresor och dylikt i detta syfte är inte aktuellt för min del i nuläget. Såvida jag inte särskilt uttryckt att jag kan tänka mig att komma på en viss träff finns det således inte någon anledning att betrakta mig som en trolig deltagare. I det nu aktuella fallet hade jag inte anmält någon form av intresse.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 1 gång.
Micke2

Anslöt: 2005-12-12

Inläggav sommar » 2009-11-06 18:59:22

Micke2 skrev:
sommar skrev:
rdos skrev:Verkar inte som det skulle bli fler Skåneträffar med tanke på att frågan nu varit uppe flera gånger utan att något vidare intresse visats.

Precis, enstaka träffar blir av men det är tunnsått. Det var en träff för lite sedan. Efter den verkade de personerna gå under jorden Vita lögner verkar det köras det hårt med.

Jag har i stort sett dragit mig tillbaka från alla AS-relaterade aktiviteter eftersom de inte tillför mig särskilt mycket och har för övrigt gått ur både FA och Attention. Jag kan dock tänka mig att göra vissa undantag från detta, till vilka mitt deltagande i det senaste pubbesöket kan räknas. Förutsättningen är dock att jag är på humör och det är på nära håll. Att företaga några tågresor och dylikt i detta syfte är inte aktuellt för min del i nuläget. Såvida jag inte särskilt uttryckt att jag kan tänka mig att komma på en viss träff finns det således inte någon anledning att betrakta mig som en trolig deltagare. I det nu aktuella fallet hade jag inte anmält någon form av intresse.

Jag förstår du vad du menar och det är ju inget konstigt med det du menar.

Eftersom du inte skrivit något i tråden angående senaste träffen räknade jag inte med att du skulle komma.

Fast man kan ju gott föranmäla att man tänker komma. :wink: (Tänker på Helsingborgsträffen januari -07.) Men bättre det än att säga man kommer och sedan bara utebli utan att lämna förklaring.

Det jag är emot är de som säger att de ska komma men helt uteblir utan att höra av sig (och bakefter kommer med en dum förklaring) eller upprepade gånger lämnar återbud ett par dagar innan med en anledning som ganska tydligt verkar vara en vit lögn; tex. pengarna slut, sjuk, mm. En gång är okej men upprepade gånger är dålig stil och icke respekt för andra.
Är man verkligen sjuk är det en annan sak eller har många mil att åka. Då kan man ju i regel inte komma varje gång.
sommar
Bannad

Inläggav tvilling99 » 2009-11-07 21:34:06

sommar skrev:
tvilling99 skrev:Har haft för mycket räkningar denna månaden,så jag har inte råd att åka på en träff nu.

Och jultomten är grön.

Då kan du meddela det i träfftråden med tanke på att du först visade intresse för att komma.

Att inte skriva något alls är en annan sak, då förstår i regel folk att man inte kan och/eller vill av en eller flera anledningar.

Du har ingen aning om min ekonomiska situation så du skall inte uttala dig om det.
tvilling99

Inläggav sommar » 2009-11-07 22:41:13

tvilling99 skrev:
sommar skrev:

Och jultomten är grön.

Du har ingen aning om min ekonomiska situation så du skall inte uttala dig om det.

Jag har inte direkt uttalat mig direkt om det men tror dock inte på din förklaring. Det verkar lite genomskinligt för att jag ska tro på det då du i princip går på alla träffar. En enda har du inte varit på sedan jag kom med januari -07 och den gången var det löpning för din del och en gång gick du tidigare och då var det sport på Tv. När vi sågs var det också skralt och du satsade på att låna 20 kr av mig som du aldrig mött förut, (tur att jag är snäll).

Men framförallt beter du dig så illa att du inte kan meddela i god tid att du inte kommer, liksom en del andra som ibland deltagit på Skåneträffar. Sådant hör till vanlig hyfs.

Jag klarar mig - det jag är emot är dumma beteenden, vita lögner som upprepar sig och dumma bortförklaringar oavsett vem som utför dem.
sommar
Bannad

Inläggav KrigarSjäl » 2009-11-07 22:46:10

Jag har träffat tvilling99 irl och kunde inte se något "ohyfsat beteende", snarare är det nog du sommar som fått kaffet i vrångstrupen...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav rdos » 2009-11-07 22:50:13

Inte mycket lönt att skylla på varandra, men det är tydligt att Skåneträffarna mer eller mindre blivit nedlagda. Vad det beror på vet jag inte, men liksom sommar har jag "fått för mig" att vissa väljer att inte dyka upp av andra skäl än vad som sägs rätt ut. Dock inte tvilling99 vad jag vet. Att ha en träff med enbart tre forumister, som dessutom varit på många träffar tidigare, kanske inte kan anses som speciellt meningsfullt?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav sommar » 2009-11-07 23:36:50

KrigarSjäl skrev:Jag har träffat tvilling99 irl och kunde inte se något "ohyfsat beteende", snarare är det nog du sommar som fått kaffet i vrångstrupen...

Ohyfsat beteende jag menade var att han inte meddelade att han inte tänkte komma. Han gör typ som du, meddelar intresse men hör inte av sig att han kommer och du backar ur i sista stund och du har dessutom inte med detta att göra.

Så här skrev jag: Men framförallt beter du dig så illa att du inte kan meddela i god tid att du inte kommer, liksom en del andra som ibland deltagit på Skåneträffar. Sådant hör till vanlig hyfs.

(Jag dricker f.ö. inte kaffe om vi ska köra bokstavligt.) Men du läste uppenbarligen inte ordentligt.
sommar
Bannad

Inläggav KrigarSjäl » 2009-11-07 23:41:22

sommar skrev:
KrigarSjäl skrev:Jag har träffat tvilling99 irl och kunde inte se något "ohyfsat beteende", snarare är det nog du sommar som fått kaffet i vrångstrupen...

Ohyfsat beteende jag menade var att han inte meddelade att han inte tänkte komma. Han gör typ som du, meddelar intresse men hör inte av sig att han kommer och du backar ur i sista stund och du har dessutom inte med detta att göra.

Så här skrev jag: Men framförallt beter du dig så illa att du inte kan meddela i god tid att du inte kommer, liksom en del andra som ibland deltagit på Skåneträffar. Sådant hör till vanlig hyfs.

(Jag dricker f.ö. inte kaffe om vi ska köra bokstavligt.) Men du läste uppenbarligen inte ordentligt.

Jag har med allt att göra som skrivs öppet på ett internetforum, vill du ha ett enskilt samtal med ngn får du ta det via pm.

Folk har olika skäl för att inte komma, tvilling99 har angett sina skäl, jag mina. Vilket är både rakt och hederligt, så jag förstår inte vart du vill komma.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav rdos » 2009-11-07 23:41:41

sommar skrev:Ohyfsat beteende jag menade var att han inte meddelade att han nte tänkte komma. Han gör typ som du, meddelar intresse men hör inte av sig att han kommer och du backar ur i sista stund

Kan inte annat än att instämma i att detta är ohyfsat beteende. Speciellt om personen dessförinnan satt upp massor av krav för att komma. Själv skulle jag skämmas öronen av mig om jag skulle uppträtt på ett sånt sätt, men det är ju jag det.
rdos

Inläggav sommar » 2009-11-07 23:41:51

rdos skrev:Inte mycket lönt att skylla på varandra, men det är tydligt att Skåneträffarna mer eller mindre blivit nedlagda. Vad det beror på vet jag inte, . Dock inte tvilling99 vad jag vet. Att ha en träff med enbart tre forumister, som dessutom varit på många träffar tidigare, kanske inte kan anses som speciellt meningsfullt?

Tack! men liksom sommar har jag "fått för mig" att vissa väljer att inte dyka upp av andra skäl än vad som sägs rätt ut. Jag tror tyvärr att tvilling99 hör till den skaran. Citering = vad rdos skrivit.

Fler borde ta initiativ. Även du rdos . :wink: Om man har ett intresse får man jobba för att det ska bli något istället för att klaga på att man är ensam som en del på forumet gör.

Fått nog för alltid har jag inte nog inte fått som tur är men just nu är jag sk*tless på människor som verkar lögnaktiga.
sommar
Bannad

Inläggav sommar » 2009-11-07 23:44:55

rdos skrev:
sommar skrev:Ohyfsat beteende jag menade var att han inte meddelade att haninte tänkte komma. Han gör typ som du, meddelar intresse men hör inte av sig att han kommer och du backar ur i sista stund

Kan inte annat än att instämma i att detta är ohyfsat beteende. Speciellt om personen dessförinnan satt upp massor av krav för att komma. Själv skulle jag skämmas öronen av mig om jag skulle uppträtt på ett sånt sätt, men det är ju jag det.

Tack! Jag skulle också skämts i såf. och som väl är har en del människor hyfs att göra det men andra bara bär sig dumt/ohyfsat åt. Sedan finns det de som tyvärr inte förstår pga. sin As. och/eller annat och dem har jag överseende med men få av dem verkar vara de som visat intresse för Skåneträffarna.
sommar
Bannad

Inläggav rdos » 2009-11-07 23:47:35

sommar skrev:Fler borde ta initiativ. Även du rdos . :wink: Om man har ett intresse får man jobba för att det ska bli något istället för att klaga på att man är ensam som en del på forumet gör.

Nej, jag har just nu ledsnat rejält på det hela. Jag inbjöd för ett tag sedan folk till en (nästan) gratis träff, men inte en kotte visade intresse. Inte ens de som tidigare påstått sig vara intresserade.

Hoppas dock att FA-Malmö i vanlig ordning anordnar julfest, och att man är välkommen där. Det brukar vara väldigt trevligt.
rdos

Inläggav sommar » 2009-11-07 23:48:43

KrigarSjäl skrev:
sommar skrev:

Ohyfsat beteende jag menade var att han inte meddelade att haninte tänkte komma. Han gör typ som du, meddelar intresse men hör inte av sig att han kommer och du backar ur i sista stund och du har dessutom inte med detta att göra.

Jag har med allt att göra som skrivs öppet på ett internetforum, vill du ha ett enskilt samtal med ngn får du ta det via pm.

Folk har olika skäl för att inte komma, tvilling99 har angett sina skäl, jag mina. Vilket är både rakt och hederligt, så jag förstår inte vart du vill komma.

1) Ja, det är sant men det du gjorde var onödigt.

2) Han gjorde det först när jag påpekat att man bör säga ifrån att man inte kommer. Du har mer än en gång dragit dig ur strax innan och det gör att jag väldigt svårt att tro på dina skäl. Även om skälet är sant tycker jag sättet är ohyfsat iom. att det upprepas. Du vet från början att det både är långt & dyrt att resa samt att målgruppen troligen inte passar dig efter att ha sett i trådar vem som kommit på tidigare Skåneträffar.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:53:49, redigerad totalt 2 gånger.
sommar
Bannad

Inläggav sommar » 2009-11-07 23:50:39

rdos skrev:
sommar skrev:Fler borde ta initiativ. Även du rdos . :wink: Om man har ett intresse får man jobba för att det ska bli något istället för att klaga på att man är ensam som en del på forumet gör.

Nej, jag har just nu ledsnat rejält på det hela. Jag inbjöd för ett tag sedan folk till en (nästan) gratis träff, men inte en kotte visade intresse. Inte ens de som tidigare påstått sig vara intresserade.

Hoppas dock att FA-Malmö i vanlig ordning anordnar julfest, och att man är välkommen där. Det brukar vara väldigt trevligt.

Förlåt! :oops: När jag läste ditt inlägg kom jag på att du har tagit initiativ och jag var luddig för ja menade att du borde gjort det förr men det är ju just det du har gjort med bl.a. Skånes djurpark.

Förstår att du ledsnat!
sommar
Bannad

Inläggav sommar » 2009-11-08 0:36:21

sommar skrev:
tvilling99 skrev:
sommar skrev:[quote="tvilling99"]Har haft för mycket räkningar denna månaden,så jag har inte råd att åka på en träff nu.

Och jultomten är grön.

Jag har inte direkt uttalat mig direkt om det men tror dock inte på din förklaring. Det verkar lite genomskinligt för att jag ska tro på det då du i princip går på alla träffar. En enda har du inte varit på sedan jag kom med januari -07 och den gången var det löpning för din del och en gång gick du tidigare och då var det sport på Tv. När vi sågs var det också skralt och du satsade på att låna 20 kr av mig som du aldrig mött förut, (tur att jag är snäll).

Men framförallt beter du dig illa genom att du inte kunde meddela i god tid att du inte kommer, liksom en del andra som ibland deltagit på Skåneträffar. Det hör till vanlig hyfs att höra av sig om man inte kommer så folk inte står och väntar på en i onödan. Tur att jag hör till de försigkomnas skara för det mesta och kollar upp i förväg om folk kommer eller inte.

Jag klarar mig - det jag är emot är dumma beteenden, vita lögner som upprepar sig och dumma bortförklaringar oavsett vem som utför dem.[/quote]

Har ändrat lite (se fetmarkeringarna) eftersom jag uttryckte mig felaktigt förut :oops: och för att de som citerar och diskuterar med mig lättare ska förstå vad jag menar.
sommar
Bannad

Inläggav tvilling99 » 2009-11-08 15:33:59

tvilling99 skrev:
sommar skrev:

Och jultomten är grön.

sommar skrev:Jag har inte direkt uttalat mig direkt om det men tror dock inte på din förklaring. Det verkar lite genomskinligt för att jag ska tro på det då du i princip går på alla träffar. En enda har du inte varit på sedan jag kom med januari -07 och den gången var det löpning för din del och en gång gick du tidigare och då var det sport på Tv. När vi sågs var det också skralt och du satsade på att låna 20 kr av mig som du aldrig mött förut, (tur att jag är snäll).

Men framförallt beter du dig så illa att du inte kan meddela i god tid att du inte kommer, liksom en del andra som ibland deltagit på Skåneträffar. Sådant hör till vanlig hyfs.

Jag klarar mig - det jag är emot är dumma beteenden, vita lögner som upprepar sig och dumma bortförklaringar oavsett vem som utför dem.

Du har tydligen dåligt minne,jag har missat fler träffar,bland annat en i Arlöv,då jag fick privata förhinder och du får tro vad du vill men nu hade jag dåligt med pengar.
tvilling99

Inläggav tvilling99 » 2009-11-08 15:38:44

rdos skrev:

Julfest blir det i december (har inte datumet i huvudet just nu men återkommer) och ni är välkomna.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:53:55, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Inläggav sommar » 2009-11-08 22:39:56

tvilling99 skrev:
sommar skrev:

Och jultomten är grön.

tvilling99 skrev:
sommar skrev:Jag har inte direkt uttalat mig direkt om det men tror dock inte på din förklaring. Det verkar lite genomskinligt för att jag ska tro på det då du i princip går på alla träffar. En enda har du inte varit på sedan jag kom med januari -07 och den gången var det löpning för din del och en gång gick du tidigare och då var det sport på Tv. När vi sågs var det också skralt och du satsade på att låna 20 kr av mig som du aldrig mött förut, (tur att jag är snäll).

Du har tydligen dåligt minne,jag har missat fler träffar,bland annat en i Arlöv,då jag fick privata förhinder och du får tro vad du vill men nu hade jag dåligt med pengar.

Tro vad jag vill är precis vad jag gör och din förklaring denna gången kan ju vara sann men jag tror isåf. inte det är hela sanningen. Dessutom är det ovett att inte höra av sig utan att någon ska behöva påpeka det.
sommar
Bannad

Inläggav serpentin » 2009-11-11 21:21:26

rdos skrev:
sommar skrev:Finns det något intresse? Sista chansen annars lägger jag ner förslaget. Innan har det funnits intresse men nu då? :roll: Isåf. får man göra sig hörd. :wink:

Lördag 7/11? Fika på stan? Pub? Äta ute? Malmö? Lund? Lämplig tid?

Endast rdos, tvilling99 och jag (sommar) är intresserade hittills. Ks. beroende på aktivitet och typ av ställe.

Markstern och serpentin visade väl oxå visst intresse? Det är bara att ta fram ett förslag till mötesplats och en tid, t.ex. kl 14.

Jag har inte läst här på ett tag. Träffar är kul om jag har pengar just då och om det är ok att ta med ett tvåårigt barn eftersom jag inte har någon barnvakt.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:53:55, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-12

Inläggav tvilling99 » 2009-11-12 13:30:31

serpentin skrev:
rdos skrev:
sommar skrev:Finns det något intresse? Sista chansen annars lägger jag ner förslaget. Innan har det funnits intresse men nu då? :roll: Isåf. får man göra sig hörd. :wink:

Lördag 7/11? Fika på stan? Pub? Äta ute? Malmö? Lund? Lämplig tid?

Endast rdos, tvilling99 och jag (sommar) är intresserade hittills. Ks. beroende på aktivitet och typ av ställe.

Markstern och serpentin visade väl oxå visst intresse? Det är bara att ta fram ett förslag till mötesplats och en tid, t.ex. kl 14.

Jag har inte läst här på ett tag. Träffar är kul om jag har pengar just då och om det är ok att ta med ett tvåårigt barn eftersom jag inte har någon barnvakt.

Du är oxå välkommen på julfesten som FA har,den är barn och familjevänlig och så får din dotter träffa jultomten.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:53:55, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Inläggav serpentin » 2009-11-12 14:52:09

tvilling99 skrev:
serpentin skrev:Jag har inte läst här på ett tag. Träffar är kul om jag har pengar just då och om det är ok att ta med ett tvåårigt barn eftersom jag inte har någon barnvakt.

Du är oxå välkommen på julfesten som FA har,den är barn och familjevänlig och så får din dotter träffa jultomten.

Det låter intressant. Men jag har inte betalat någon medlemsavgift för 2009.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:53:55, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-12

Inläggav rdos » 2009-11-12 18:54:57

serpentin skrev:Det låter intressant. Men jag har inte betalat någon medlemsavgift för 2009.

Jag tror inte man behöver vara medlem (om det inte ändrats). Vilken datum var det tvilling99?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:53:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Återgå till Träffar

Logga in