Träff i Borlänge (kupolen) 3 juli kl 15.00 (entré 3)!
82 inlägg
• Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Forumträff i Dalarna?
Buss till Falun via Borlänge kostar 67 kronor men då stannar bussen å andra sidan vid massor av hållplatser... är det förresten bestämt när på söndag träffen börjar? Och har Kopparhatten öppet då?
Ludvika resecentrum ->
Statoil Ludvika
Rönnvägen
Landforsen
Garvarns väg Landforsen
Håksberg
Källbotten vsk
Persbo skolan
Persbo
Persbo norra
Folkets Hus Gräsberg
Gräsberg vsk
Gräsberg norra
Nedre Malsjö
Övre Malsjö
Svarthyttekrysset
Grangärdevägen rv 50
Myggsjön
Trollebo (Borlänge)
Lerbäcken
Karlberg (Borlänge)
Bäckelund
Kupolen rv 50
Vasaparken
-> Borlänge resecentrum
-> Falu C (Östra Hamngatan)
Ludvika resecentrum ->
Statoil Ludvika
Rönnvägen
Landforsen
Garvarns väg Landforsen
Håksberg
Källbotten vsk
Persbo skolan
Persbo
Persbo norra
Folkets Hus Gräsberg
Gräsberg vsk
Gräsberg norra
Nedre Malsjö
Övre Malsjö
Svarthyttekrysset
Grangärdevägen rv 50
Myggsjön
Trollebo (Borlänge)
Lerbäcken
Karlberg (Borlänge)
Bäckelund
Kupolen rv 50
Vasaparken
-> Borlänge resecentrum
geocache skrev:Buss till Falun via Borlänge kostar 67 kronor men då stannar bussen å andra sidan vid massor av hållplatser... är det förresten bestämt när på söndag träffen börjar? Och har Kopparhatten öppet då?
Ludvika resecentrum ->
Statoil Ludvika
Rönnvägen
Landforsen
Garvarns väg Landforsen
Håksberg
Källbotten vsk
Persbo skolan
Persbo
Persbo norra
Folkets Hus Gräsberg
Gräsberg vsk
Gräsberg norra
Nedre Malsjö
Övre Malsjö
Svarthyttekrysset
Grangärdevägen rv 50
Myggsjön
Trollebo (Borlänge)
Lerbäcken
Karlberg (Borlänge)
Bäckelund
Kupolen rv 50
Vasaparken
-> Borlänge resecentrum
Ja?
Bussar BRUKAR stanna vid många hållplatser.
Man får vad man betalar för. Vill man ha privat skjuts utan ett enda stopp, ja, då får man åka taxi -men det kostar desto mer!
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:Ja?
Bussar BRUKAR stanna vid många hållplatser.
Man får vad man betalar för. Vill man ha privat skjuts utan ett enda stopp, ja, då får man åka taxi -men det kostar desto mer!
Ja förvisso är det så!
geocache skrev:Buss till Falun via Borlänge kostar 67 kronor men då stannar bussen å andra sidan vid massor av hållplatser... är det förresten bestämt när på söndag träffen börjar? Och har Kopparhatten öppet då?
http://www.kopparhatten.nu/vara-oppettider/
De har öppet 11-17 på helgdagar.
Dalarnas Museum ligger strax intill Kopparhatten. Skulle kunna vara intressant det oxå.
Re: Träff i Falun 3 juli
För mig gör det inget om någon spelar in och/eller fotograferar, bara jag slipper se bilderna på nätet utan att bli tillfrågad.
Hallå lasseivägen!
Har du möjligen plats över för två till i din bil, mot bidrag till bensin? Och när kan du vara i Ludvika i så fall? Om vi kan åka med dig till träffen så kan vi ju komma överens om någon plats där vi ses. Vi bor i norra delen av staden, relativt nära Faluvägen.
Har du möjligen plats över för två till i din bil, mot bidrag till bensin? Och när kan du vara i Ludvika i så fall? Om vi kan åka med dig till träffen så kan vi ju komma överens om någon plats där vi ses. Vi bor i norra delen av staden, relativt nära Faluvägen.
lasseivägen skrev:Kan eventuellt ta genvägen över Ludvika från Hedemora till Falun om jag har möjlighet att åka 3/7.
Hej!
Min bevakning av tråden hade försvunnit...
Något närmare om träffen? Var i Falun och vilken tid?...
Jag känner inte Falun, telefonkontakt med någon som gör det önskas...
Jag har varit i Falun förra helgen och snurrat i cirklar och åttor i minst två timmar innan jag hittade dit jag skulle...
Jag har varit i Falun förra helgen och snurrat i cirklar och åttor i minst två timmar innan jag hittade dit jag skulle...
Joakoni skrev:Hej!
Någon har nämnt kl.13 som förslag tidigare i tråden, men jag kan inte något bestämt... Men eftersom jag har folk boende hos mig, vet jag inte om jag kan komma ifrån till kl.13...
- Fighterbabe
Fighterbabe skrev:Joakoni skrev:Hej!
Någon har nämnt kl.13 som förslag tidigare i tråden, men jag kan inte något bestämt... Men eftersom jag har folk boende hos mig, vet jag inte om jag kan komma ifrån till kl.13...
Ok, Kopparhatten alltså?...
Joakoni skrev:Fighterbabe skrev:Joakoni skrev:Hej!
Ok, Kopparhatten alltså?...
Jag tror det. För mig hade det ju iofs varit enklare och ses i Borlänge, för här hittar jag. Jag undrar om det är NÅN som har tänkt komma på träffen som faktiskt kommer från Falun själv? Eller varför ha träffen där??
Är vi inte allför många skulle vi t.o.m. kunna fika i min trädgård...
- Fighterbabe
Det var Glimma som tyckte att Falun var en bra plats, men såvitt jag förstått det hela så kunde hon inte komma den 3:e ändå, så då tycker jag nästan att det verkar finnas en majoritet för att ha träffen i Borlänge istället. Kupolen är lätt att hitta till, så det skulle kunna vara ett alternativ. Hemma hos FB skulle kunna funka oxå om folk kan ta sig dit, men då behövs någon plats man kan träffas + folk som kan skjutsa om det är långt.
Vet inte om Geocache och Lilla Gumman kan ta sig till Borlänge eller inte. Ett annat alternativ är isf Ludvika.
Vet inte om Geocache och Lilla Gumman kan ta sig till Borlänge eller inte. Ett annat alternativ är isf Ludvika.
rdos skrev:Det var Glimma som tyckte att Falun var en bra plats, men såvitt jag förstått det hela så kunde hon inte komma den 3:e ändå, så då tycker jag nästan att det verkar finnas en majoritet för att ha träffen i Borlänge istället. Kupolen är lätt att hitta till, så det skulle kunna vara ett alternativ. Hemma hos FB skulle kunna funka oxå om folk kan ta sig dit, men då behövs någon plats man kan träffas + folk som kan skjutsa om det är långt.
Sant, kupolen hittar de flesta till, eller så kan varenda kotte av lokalbefolkningen lotsa en dit om man frågar... Det finns ju flera bra caféer där, men frågan är om något av dem ger nån möjlighet att sitta ute (om det är fint väder). Enda med uteservering där är nog McDonald's Men double taste shake är ju inte helt fel om vädret tillåter!
- Fighterbabe
rdos skrev:Det var Glimma som tyckte att Falun var en bra plats, men såvitt jag förstått det hela så kunde hon inte komma den 3:e ändå, så då tycker jag nästan att det verkar finnas en majoritet för att ha träffen i Borlänge istället. Kupolen är lätt att hitta till, så det skulle kunna vara ett alternativ. Hemma hos FB skulle kunna funka oxå om folk kan ta sig dit, men då behövs någon plats man kan träffas + folk som kan skjutsa om det är långt.
Borlänge ok, det är bara lite längre för mig än Falun, men Ludvika blir tyvärr för långt...
Joakoni skrev:Borlänge ok, det är bara lite längre för mig än Falun, men Ludvika blir tyvärr för långt...
OK, då tycker jag att vi bestämmer Borlänge, Kupolen då. Frågan är bara om Geocache och Lilla Gumman kan ta sig till Borlänge? I nödfall så skulle jag kunna hämta dem i Ludvika. Vi kan tyvärr inte plocka upp dem på vägen trots att vi åker igenom Ludvika (finns inte plats i bilen för två till).
Kan vi då säga Borlänge Kupolen kl. 13.00 ?... T.ex.?...
He, he! Då blir det fel trådtitel i alla fall...
Joakoni skrev:Kan vi då säga Borlänge Kupolen kl. 13.00 ?... T.ex.?...
Få se imorgon. Beror lite på hur långt vi kommer imorgon om vi hinner till Borlänge till kl 13.
rdos skrev:Joakoni skrev:Kan vi då säga Borlänge Kupolen kl. 13.00 ?... T.ex.?...
Få se imorgon. Beror lite på hur långt vi kommer imorgon om vi hinner till Borlänge till kl 13.
För mig får det gärna vara senare. Mycket gärna...
Kring kl 15 verkar bättre. Vi tänkte åka ifrån Mariestad, och det är en bit att åka. Vill inte gärna gå upp vid 6-tiden.
rdos skrev:Kring kl 15 verkar bättre. Vi tänkte åka ifrån Mariestad, och det är en bit att åka. Vill inte gärna gå upp vid 6-tiden.
15-tiden passar mig bra också. Oddsen ökar för att mina gäster har åkt hem då...
- Fighterbabe
Fighterbabe skrev:rdos skrev:Kring kl 15 verkar bättre. Vi tänkte åka ifrån Mariestad, och det är en bit att åka. Vill inte gärna gå upp vid 6-tiden.
15-tiden passar mig bra också. Oddsen ökar för att mina gäster har åkt hem då...
Ja, tack!
Konkret Förslag:
Söndag 3e juli
Kl.15.
Vid kupolen i Borlänge
Samling utanför Entré 3.
Någon däremot??
Söndag 3e juli
Kl.15.
Vid kupolen i Borlänge
Samling utanför Entré 3.