Tråden om träning

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2014-04-29 19:57:18

Patrix skrev:Vill ju träna styrketräning idag men vaknade såklart med halsont som sitter i :evil: . Vågar man eller vad tror ni?


Halsont kan bero på en hel del... är det förkylning och feber, absolut inte.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav mango » 2014-04-29 22:32:26

Här kommer en fråga jag funderat på!

jag tränat hela livet! olika sporter gym osv osv
jag har ALDIRG, ALDIRG smink på gymmet och Ytters sällan utanför heller.

Men WHAT F....*! is up whit that!?! att ha smink på gymmet! eller över huvud taget på någon annan typ av sport aktivitet! jag fattar det inte!
OCh folk som bara sitter (både män och kvinnor) och pratar antingen i mobilen eller med andra.
va fasen!

Så här var det inte för 5 år sen, är det för att träning blev en innegrej och folk vill träffa folk på gymmet? det är inget dejt hak! på gymmet tränar men är min åsikt.

personligen tycker jag det är störigt att träning blivit en inne grej av olika anledningar men det är ju så klart bra för alla att träna mer.

Fråga två.
vad anser egentligen ni män när ni ser kvinnor med smink på gymmet?
eller ni kanske inte bryr er alls om de har smink eller ej.. några åsikter på detta?

vad jag förstått av en kvinna så var svaret att hon känner sig blek utan smink på gymmet som så många andra kvinnor gör utanför gymmet, tex (vad andra sagt) är att en del kvinnor inte ens går ut ur huset utan smink då de inte känner sig tillräckligt snygga eller för bleka osv.
MEn på gymmet eller under all sorts av träning så (tycker jag) att man inte skall bry sig om att ha smink och se gärna lite sliten ut!
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Tråden om träning

Inläggav JCSweden » 2014-05-01 9:10:43

mango skrev:Här kommer en fråga jag funderat på!

jag tränat hela livet! olika sporter gym osv osv
jag har ALDIRG, ALDIRG smink på gymmet och Ytters sällan utanför heller.

Men WHAT F....*! is up whit that!?! att ha smink på gymmet! eller över huvud taget på någon annan typ av sport aktivitet! jag fattar det inte!
OCh folk som bara sitter (både män och kvinnor) och pratar antingen i mobilen eller med andra.
va fasen!

Så här var det inte för 5 år sen, är det för att träning blev en innegrej och folk vill träffa folk på gymmet? det är inget dejt hak! på gymmet tränar men är min åsikt.

personligen tycker jag det är störigt att träning blivit en inne grej av olika anledningar men det är ju så klart bra för alla att träna mer.

Fråga två.
vad anser egentligen ni män när ni ser kvinnor med smink på gymmet?
eller ni kanske inte bryr er alls om de har smink eller ej.. några åsikter på detta?

vad jag förstått av en kvinna så var svaret att hon känner sig blek utan smink på gymmet som så många andra kvinnor gör utanför gymmet, tex (vad andra sagt) är att en del kvinnor inte ens går ut ur huset utan smink då de inte känner sig tillräckligt snygga eller för bleka osv.
MEn på gymmet eller under all sorts av träning så (tycker jag) att man inte skall bry sig om att ha smink och se gärna lite sliten ut!

Jag håller helt med dig i allt du säger. Visserligen gillar jag att ha snygga träningskläder på mig men smink är no no. Har i princip aldrig smink annars heller. Att känna sig blek utan smink tycker jag är en dålig ursäkt då man förhoppningsvis blir lite röd i ansiktet av ansträngning.

Träning har mer och mer blivit en social grej. Det kan kanske vara trevligt att träffa någon man känner men oftast vill jag inte det då det stör min träning.
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-01 12:25:14

mango skrev:Här kommer en fråga jag funderat på!

jag tränat hela livet! olika sporter gym osv osv
jag har ALDIRG, ALDIRG smink på gymmet och Ytters sällan utanför heller.

Men WHAT F....*! is up whit that!?!


Ja du. Det är en bra fråga - har du frågat de som gör så? Jag har. Fått som svar att de vill se fina ut när de tränar. Det tycker jag är underligt, med tanke på hur de flesta ser ut när de tränar... Be någon ta ett foto, redigera bort redskapet en använder... instalol.

Ovan nämnda stör mig inte. Det som verkligen stör mig är parfymmarodörer. Män, eller ja, unga killar är värst. De vill dölja sin tobaksstank, så de sprejar en halv burk deospray (vars kvalité kan beskrivas med varthän de köpt deon: Lidl) innan de tränar... sen blandas billig deostank med tobaksstank... och hela gymmet osar som Thailändsk bordell under regnperioden.

mango skrev:Fråga två.
vad anser egentligen ni män när ni ser kvinnor med smink på gymmet?
eller ni kanske inte bryr er alls om de har smink eller ej.. några åsikter på detta?


Som sagt, tycker det är underligt. Bryr mig dock inte. Så länge folk är hövliga, respekterar gymmets regler och hjälper varandra så får folk klä sig och se ut hur de vill.

När jag är på gymmet, så har jag shorts (svarta) och en/ett funktionströja-/linné (eventuellt handskar och hörlurar). Bryr mig inte hur jag ser ut när en tränar (nåja). Det enda är nog att en lägger tröjan/linnet i shortsen när en gör vissa övningar, så att inte den överblivna huden efter viktnedgången sticker fram när tröjan/linnet fladdrar.

Sett folk träna i heltäckande kläder samt handskar på (hela handskar). Förstår inte vitsen, eftersom även om en kör lugnt, så måste en drypa av svett. Kanske det personen vill med - så visst, hens bizniz, inte min.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav malplacee » 2014-05-01 17:37:40

Hur träning och smink går ihop har jag också svårt att förstå. De gånger jag själv glömt bort att tvätta av sminket innan jag gått och tränat, har det varit nerkletat långt under ögonen efteråt, så det är inte precis något som fått mig att "känna mig fin", och jag har undrat över hur andra kan träna och svettas och det ändå sitter kvar. Vattenfast, har jag fått som svar.

Förstår ändå inte varför det är nödvändigt, såvida man inte står på scen och dansar, men visst, en del kan inte ens gå utanför dörren utan och då är det väl så. Var och en måste göra det de känner sig mest bekväma med. Personligen känner jag mig mer bekväm om jag får "göra mig fin" efter träningen istället för innan, på gymmet vill jag helst strunta i mitt utseende så mycket som möjligt. Det är faktiskt lite av poängen med att gå dit, att jag alltid känt att det är en frizon där jag kan strunta i det.

Samtidigt kan jag också känna igen mig i det här att det känns bra att ha nya, fräscha träningskläder, om man nu har det. Det viktigaste är att jag känner mig så bekväm som möjligt, och i nya träningskläder brukar jag vanligtvis känna mig bekväm (annars hade jag ju inte köpt dem).
malplacee
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2008-10-21

Tråden om träning

Inläggav JCSweden » 2014-05-01 20:17:19

Powerwalk idag på sammanlagt 1 timme (till Coop och tillbaka hem), känns gött :-)Happy
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2014-05-01 21:07:49

Jonas Colting, VM-medaljör i triathlon på debatt i kväll.

Han skriver på sin blogg:
...Jag trodde att ortorexi- och Fredagsmysdebatten hade ebbat ut. Jag hade inte för avsikt att skriva mer i ämnet. Men så ringde man ifrån SVT Debatt och ville ägna stora delar av kvällens program till ämnet, med mig som en av gästerna. So here we go...

http://coltingblogg.com/2014/05/01/infor-svt-debatt-ikvall/

-Ska man inte ta ortorexi på allvar?
Jo, psykisk sjukdom är alltid allvarligt och ska behandlas därefter. Men diagnosen är kanske överflödig då alla typiska ortorektiker uppvisar anorektiska drag. Ett självskadebeteende har inget med hälsa eller medvetet ätande att göra. Psykisk sjukdom kan manifesteras på många olika sätt men man blir inte psykiskt sjuk av att springa i skogen för mycket och man blir inte sjuk av att ha ätit för många avokado.
------------------------------------------------------------------------

En del av vad han säger är nog sant, men annat är kanske lite pretto, men han lever väl på hälso/tränings temat som en guru... :-)005
antonius
 
Inlägg: 22024
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-01 22:12:00

antonius skrev:Jonas Colting, VM-medaljör i triathlon på debatt i kväll.

Han skriver på sin blogg:
...Jag trodde att ortorexi- och Fredagsmysdebatten hade ebbat ut. Jag hade inte för avsikt att skriva mer i ämnet. Men så ringde man ifrån SVT Debatt och ville ägna stora delar av kvällens program till ämnet, med mig som en av gästerna. So here we go...

http://coltingblogg.com/2014/05/01/infor-svt-debatt-ikvall/

-Ska man inte ta ortorexi på allvar?
Jo, psykisk sjukdom är alltid allvarligt och ska behandlas därefter. Men diagnosen är kanske överflödig då alla typiska ortorektiker uppvisar anorektiska drag. Ett självskadebeteende har inget med hälsa eller medvetet ätande att göra. Psykisk sjukdom kan manifesteras på många olika sätt men man blir inte psykiskt sjuk av att springa i skogen för mycket och man blir inte sjuk av att ha ätit för många avokado.
------------------------------------------------------------------------

En del av vad han säger är nog sant, men annat är kanske lite pretto, men han lever väl på hälso/tränings temat som en guru... :-)005


Jag brukar inte hålla med Colting, här är ett undantag. Ortorexi brukar nyttjas som slagträ mot veganism likväl - speciellt mot veganatleter som tränar på högre amatörnivå eller elit. Det finns inget sakligt stöd för att diagnosen kan bedömas sann - precis som Colting hävdar, snarare ett huxflux-paraply benämning för tvångsbeteenden och anorektiska drag.

Det går inte in hos vanligt folk (inklusive akademiskt utbildade sådana som arbetar inom vård och hälsa) att det är inte farligt att träna mer än 3 ggr veckan och äta mycket grönt.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav JCSweden » 2014-05-02 21:03:01

Har köpt nya träningsskor idag så äntligen är jag redo att börja gymma igen. Ska börja på fredag efter jobbet.
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Tråden om träning

Inläggav earlydayminer » 2014-05-02 21:14:53

kvicksilver skrev:Du är musiker va? Det är rätt intressant, känns som en klassisk höger/vänster-hjärnhalvetänk. Jag är lite för rigid och vill ha det väldigt strikt och planerat. Det jag gillar mest med styrketräning (och även löpträning, för den delen) är ett alla resultat är mätbara, det är väldigt metodiska procedurer i övningarna, och i mitt fall, strikta träningsprogram med väldigt bestämda regler för teknik, ökningar och övningsordningar.

Just det metodiska och disciplinen är nog det som hjälpt mig mest av allt i mitt studerande. När jag går till gymmet vet jag precis vilka övningar jag ska göra, vikt och frekvens. Sammma nu för tiden när jag går till skolans bibliotek, med variabler utbytta förstås. Och mina resultat även där har blivit betydligt bättre under den senaste svängen.

Jag försöker ha kortsiktiga delmål att leva efter, förutom de långsiktiga och vagare (bodybuilderdrömmarna, 1RM på höga vikter). Dels för den specifika dagen (de som är 2,5 kg högre än vad jag klarade senast) men även snäppet högre, oftast jämna tal. Mitt mål just nu är att klara bänkpress 60 kg 5x5. Knäböj 90 kg 5x5, Marklyft 100x5. Dessa siffror skulle vara nära det teoretiska 1RM för "Novice" enligt Strength Standards, vilket är mitt mål med det program jag kör nu.


Ja, jag är musiker.

Med mer flexibilitet öppnar jag upp för att jag kanske inte riktigt orkar/kan med en viss övning. Trivs inte med förändringar särskilt mycket, så därför har jag en ganska flexibel träningsrutin som drivs att kraft och ork. Vila är så viktigt att det är okej att vila lite extra ibland.

Jag är väldigt metodisk i mina övningar, men jag brukar även lagra ihop massa övningar för att få mycket core och även få ihop helkroppsövningar. Som squats till ryck eller stöt till militärpress = core de luxe.

Jag har också kortsiktiga delmål, men även ett riktigt slutgiltigt mål rent utseendemässigt. Kardiovaskulärt vill man så klart alltid förbättra, men det är viktigt med muskelbalans med. Symmetri och styrkemässigt.

Tycker du 5x5-rutinen är bra då?

kvicksilver skrev:Efter närmare läsning har jag insett att jag har med stor sannolikhet greppat fel. Det har inte gjort så mycket tidigare, men när jag nu har lyft över min egen kroppsvikt så märker jag hur mycket det faktiskt betyder. På måndag står skivstångsrodd på schemat som sista övning, så tills dess får jag lära mig ett fint grepp för det.


Det betyder jättemycket. Man kan skada ganska mycket om inte allt görs på det sättet som kroppen är byggd. Många skadar hamstrings, axlar och nedre rygg = katastrof. Gäller att ha stark core!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Tråden om träning

Inläggav kvicksilver » 2014-05-03 6:47:27

Trivs rätt bra med 5x5, även om det är betyngande just nu - särskilt att göra knäböjen. Gjorde fyra sets på 90 kg, började må dåligt, vilade 5 minuter, lyckades göra ett till.

Bänkpress 55 kg: första setet lyckades, två andra...gick till fail. Gick hem sen, var bara less på allt. Tror det är sömnbrist och innestående ilska över andra saker.

Två dars vila nu, sen blir det att köra igen med pass B.

Jag är väldigt missnöjd: men samtidigt klarade jag 90 kgx5x5, vilket innebär ett teoretiskt 1RM på 100 kg. Känns som att jag har en del att ge där med.

Fick för övrigt ett meddelande med frågor om kost och träning: jag vill säga på en gång att jag inte utger mig för att vara expert, jag är en glad nybörjare och det är nog bättre att ställa en fråga i öppet forum eller på någon expert i området. Generellt talat då.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Tråden om träning

Inläggav Bror Duktig » 2014-05-03 8:28:22

antonius skrev:Jonas Colting, VM-medaljör i triathlon på debatt i kväll.

Han skriver på sin blogg:
...Jag trodde att ortorexi- och Fredagsmysdebatten hade ebbat ut. Jag hade inte för avsikt att skriva mer i ämnet. Men så ringde man ifrån SVT Debatt och ville ägna stora delar av kvällens program till ämnet, med mig som en av gästerna. So here we go...

http://coltingblogg.com/2014/05/01/infor-svt-debatt-ikvall/

-Ska man inte ta ortorexi på allvar?
Jo, psykisk sjukdom är alltid allvarligt och ska behandlas därefter. Men diagnosen är kanske överflödig då alla typiska ortorektiker uppvisar anorektiska drag. Ett självskadebeteende har inget med hälsa eller medvetet ätande att göra. Psykisk sjukdom kan manifesteras på många olika sätt men man blir inte psykiskt sjuk av att springa i skogen för mycket och man blir inte sjuk av att ha ätit för många avokado.
------------------------------------------------------------------------

En del av vad han säger är nog sant, men annat är kanske lite pretto, men han lever väl på hälso/tränings temat som en guru... :-)005

Colting sjönk i graderna efter sitt sätt att argumentera och tänka i detta.

INTE för att Sverige ska fredagsmysa och skräpäta mer, utan för den totala oförståelsen av att folk kan drivas av ångest för att träna. Han har gång på gång uttalat sig om att allt det som kallas ortorexi, antingen är sunt eller anorexi. Att han minsann också mår dåligt om han inte får träna och äta rätt, att han inte går på bjudningar om han behöver träna. Antingen har han en släng själv, eller så har han något NPF som gör att han inte alls kan sätta sig in i att andra inte är som han. Han fortsätter att prata bort varje försök av andra att förklara hur ångestdrivna en del är i sin träning. Hur de förlorar jobben och vännerna helt, för sin besatthet av träning. hur de tränar sönder kroppen. Eftersom det ingår en överdrift i hur man äter, så bollar han lätt bort det till anorexi, vilket det inte är, då fokus ligger på hälsosam mat, inte vikt. Grundstommen i anorexi är ju vikt och viktfobi, kcal. Inte att äta så hälsosamt att "för lite kcal" KAN komma som en deleffekt.

Tyckte han gjorde bort sig totalt.

Men kom ihåg att jag är INTE emot hans budskap om att vi inte behöver fredagsmysa mer precis. han har helt rätt i att vi behöver äta bättre och röra oss mer. Och det låg en del vettigt i "roligt att träna?? Det är inte roligt att träna, det är tillfredställande med resultatet" (citerat fritt ur minnet)

Det har jag märkt själv när jag trott att man ska hitta något kul: man upptäcker att det var inte kul. Nu är jag själv mer fokuserad på målen: kunna äta mer, vara rörligare och vigare, bli starkare och orka mer. Hoppas att man kan se bättre ut när man lägger till lite muskler. Enda gången min träning drar i sig, är när det är vackert väder när man ska gå. Eller att stretchingen vissa gånger känns bra, eller att det blir intressant att se om man kan göra fler armhävningar.

Maten däremot har jag numer så god att jag sällan saknar något. Bara när man är bortbjuden och folk skiter i en, och man sitter där och vet att "äter jag detta, så kommer ett IBS-anfall snart, plus blodsockerfall som gör mig liggande". Annars kan jag göra undantag faktiskt. Om det inte ger akuta problem, utan mer långsiktigt (då spelar det också mindre roll om man gör undantaget en gång i månaden liksom).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Tråden om träning

Inläggav mango » 2014-05-03 21:07:56

kvicksilver skrev:Trivs rätt bra med 5x5, även om det är betyngande just nu - särskilt att göra knäböjen. Gjorde fyra sets på 90 kg, började må dåligt, vilade 5 minuter, lyckades göra ett till.

Bänkpress 55 kg: första setet lyckades, två andra...gick till fail. Gick hem sen, var bara less på allt. Tror det är sömnbrist och innestående ilska över andra saker.

Två dars vila nu, sen blir det att köra igen med pass B.

Jag är väldigt missnöjd: men samtidigt klarade jag 90 kgx5x5, vilket innebär ett teoretiskt 1RM på 100 kg. Känns som att jag har en del att ge där med.

Fick för övrigt ett meddelande med frågor om kost och träning: jag vill säga på en gång att jag inte utger mig för att vara expert, jag är en glad nybörjare och det är nog bättre att ställa en fråga i öppet forum eller på någon expert i området. Generellt talat då.


OM det var mitt Pm så missuppfattade du mig helt :)
mango
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2014-04-24
Ort: stockholm

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-03 22:23:08

2 veckor kvar till Göteborgsvarvet. YAY.
Anmälde mig till ett terränglopp i grannbyn som hålls nästa helg - 5km i skogen. YAY.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Re: Tråden om träning

Inläggav Pieohpah » 2014-05-03 23:22:18

Igår simmade jag 2 km i 50 m bassäng. Första gången för mig med frisim utan paus. 44 min.
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-04 17:31:16

Joggade i skogen runt 05:30 imorse, 36 kilometer (5 varv runt ena slingan och drygt 1 varv runt den andra). Tog det lugnt, låg intensivt tempo (kunna prata obehindrat). Väl hemma såg jag att halva ansiktet var täckt av saltavlagringar - såg ut som en badat i salt - inte undra på att hundarna en mötte på spåret skulle upp och hälsa. Haha. :D
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav earlydayminer » 2014-05-04 17:34:17

kvicksilver skrev:Trivs rätt bra med 5x5, även om det är betyngande just nu - särskilt att göra knäböjen. Gjorde fyra sets på 90 kg, började må dåligt, vilade 5 minuter, lyckades göra ett till.

Bänkpress 55 kg: första setet lyckades, två andra...gick till fail. Gick hem sen, var bara less på allt. Tror det är sömnbrist och innestående ilska över andra saker.

Två dars vila nu, sen blir det att köra igen med pass B.

Jag är väldigt missnöjd: men samtidigt klarade jag 90 kgx5x5, vilket innebär ett teoretiskt 1RM på 100 kg. Känns som att jag har en del att ge där med.

Fick för övrigt ett meddelande med frågor om kost och träning: jag vill säga på en gång att jag inte utger mig för att vara expert, jag är en glad nybörjare och det är nog bättre att ställa en fråga i öppet forum eller på någon expert i området. Generellt talat då.


Det kan bli det ibland. Var själv ganska sänkt i början och tyckte det var jobbigt att behöva ändra livsstilen så mycket. Det blev väl känsligt på grund av att mina hormoner och signalsubstanser dansade vals som resultat. Kunde gråta ibland, vara arg ibland.

Fick verkligen trycka på för att orka. Det är riktigt hårt arbete att träna seriöst. Riktigt, riktigt hårt arbete. Det är många som inte riktigt begriper vad det är man gör med sig själv när man tränar seriöst. Har man aldrig tränat på riktigt och fått dras med alla tankar samt känslor som kommer upp så vet man inte hur det faktiskt kan vara.



"Never gonna stop til I get what I want.
Never gonna stop til I get what I need.
Falling down, knocked out, on my knees, a breakdown.
But I'm holding, holding on, holding on.

Pouring out my heart, digging out my soul.
As I'm holding on, holding on, holding on.
"
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Tråden om träning

Inläggav Kristofer » 2014-05-04 17:44:06

Dagens cykeltur, ensamcykling:

2:51:21 h:min:sec
97,7 km
Medelhastighet: 34,21 km/h
Max hastighet: 52,03 km/h
Medel kadens: 92 rpm

Har inte hunnit tanka över infon än så det blir ofullständigt.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Tråden om träning

Inläggav earlydayminer » 2014-05-05 17:49:53

HIIT styrketräning idag!

Varav typ 5 minuter gick åt att stå och titta i spegel och säga "This is your fucking work. This is what you've accomplished. Nobody can do this for you, nobody but yourself."

Hahaha! Var så pumpad av dopamin! :D

Man blir belönad genom att känna sig belönad. Twice the effect!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Tråden om träning

Inläggav Zirre » 2014-05-05 18:03:02

Gymmade idag :)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2014-05-05 19:44:19

Är förkyld så det blev bara lite tåhävningar och situps, *abstinens* :-)Crying
antonius
 
Inlägg: 22024
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav kvicksilver » 2014-05-06 4:58:27

Bra pass idag. Första gången jag kör på lunchtid på länge, dock har jag inga föreläsningar efteråt så det är ganska lugnt. (Går inte riktigt att köra 1 timme längre, blir snarare 1½).

Knäböj: 92,5 kg 5x5
Militärpress: 37,5 kg 5-5-3-5-3.
Marklyft: 100 kg 1x5

(+ några uppvärmningset för övningarna och löpband i början).

Revansch! Och tresiffrigt för första gången, alltid roligt. Kör nog 5x5 i 3-4 veckor till som det ser ut nu.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-06 11:36:28

Har tävling nu på Lördag. Anmälde mig i sista stund. 5km i lövskogsterräng (nåja, skogsvägar, stigar, upptrampade småspår). Ska bli kul! Dessvärre har en drabbats av pollenchock eller något. Inte haft pengar till nässpray, så näsan är ju tät. Meh.

Sist en var hos läkaren och fick nässpray (allergimed.) på recept, var en ändå tvungen betala det direkt (faktura gick ej). Någon med samma problem som fått allergimeds. via recept men ändå fått betala via faktura?
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav Tiblan » 2014-05-07 6:56:27

mango skrev:Här kommer en fråga jag funderat på!

jag tränat hela livet! olika sporter gym osv osv
jag har ALDIRG, ALDIRG smink på gymmet och Ytters sällan utanför heller.

Men WHAT F....*! is up whit that!?! att ha smink på gymmet! eller över huvud taget på någon annan typ av sport aktivitet! jag fattar det inte!
OCh folk som bara sitter (både män och kvinnor) och pratar antingen i mobilen eller med andra.
va fasen!

Så här var det inte för 5 år sen, är det för att träning blev en innegrej och folk vill träffa folk på gymmet? det är inget dejt hak! på gymmet tränar men är min åsikt.

personligen tycker jag det är störigt att träning blivit en inne grej av olika anledningar men det är ju så klart bra för alla att träna mer.

Fråga två.
vad anser egentligen ni män när ni ser kvinnor med smink på gymmet?
eller ni kanske inte bryr er alls om de har smink eller ej.. några åsikter på detta?

vad jag förstått av en kvinna så var svaret att hon känner sig blek utan smink på gymmet som så många andra kvinnor gör utanför gymmet, tex (vad andra sagt) är att en del kvinnor inte ens går ut ur huset utan smink då de inte känner sig tillräckligt snygga eller för bleka osv.
MEn på gymmet eller under all sorts av träning så (tycker jag) att man inte skall bry sig om att ha smink och se gärna lite sliten ut!


Skulle aldrig falla mig in att ha smink när jag tränar, inte ens mascara. Tränar gör man ju för att dra igång kroppen, att svettas mm. Varför täppa till porerna då. Svettas man så renar det ju har jag fått lära mig och man får fin hy. Tycker också det känns väldigt ofräscht när man torkar sig i ansiktet pga att man svettas, får smink på handduken och sedan använder samma handduk att torka av redskapen med.

Jag tycker också att det borde vara mobilförbud i träningslokaler. Jamen givetvis får du ta med den in då det är stöldbegärlig egendom meeeeeen stäng antingen av den helt eller stäng av ringsignalen så andra slipper bli störda. Du är dessutom värd en stund för dig själv när du inte kan bli nådd. Unna dig det.

Det retar mig när folk går för att träna och sedan bara sitter och snackar och blockerar redskap. Borde finnas någon typ av värd som kan gå runt och säga ifrån så redskapen blir lediga, man ska inte själv behöva fråga om någon är färdig eller liknande för att få tillgång till redskapet. Vill man vara social kan man väl vara det innan eller efter det man tränar.
Tiblan
 
Inlägg: 950
Anslöt: 2009-08-13

Återgå till Intressanta intressen



Logga in