Tråden där vi ger varandra konstruktiv kritik

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Tråden där vi ger varandra konstruktiv kritik

Inläggav tveskägg » 2009-10-25 0:39:16

De senaste tiden har det varit en del ungkarlar som undrat varför de ständigt misslyckas med kjoltygen. Jag är inte intresserad av något fruntimmer, men det kunde ändå vara intressant med konstruktiv kritik gällande ens sociala, kommunikationsmässiga, etc förmåga.

Visserligen är detta bara ett nätforum, men en hel del egenskaper torde ändå skina igenom även om man aldrig träffats IRL. Och förhoppningsvis kan anonymiteten på nätet göra att man vågar säga det där som alla tänker om en person men ingen vill säga.

Jag hoppas att det går att ha en sån här tråd utan att den urartar till personangrepp och moderatorerna måste ta bort den.
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 22:21:54, redigerad totalt 1 gång.
tveskägg

Anslöt: 2009-08-21

Inläggav weasley » 2009-10-25 0:46:04

Hur hade du tänkt dej upplägget? Att man ställer en fråga som andra sedan får citera och svara på?

Borde inte den här tråden ligga i en annan avdelning?

Och ett förslag till dej som TS är att bannlysa frågor om relationer/partnerskap/etc. Det finns redan sådana trådar lite överallt.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:21:54, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav tveskägg » 2009-10-25 1:04:31

Ja, jag håller med om att frågor av typen "varför får jag aldrig en tjej?" inte skall vara med i den här tråden. Fast mer av anledningen att en såpass ospecifik fråga lätt blir bekräftelsetiggeri som dränker seriösa postares frågor, än att det finns andra trådar med liknande ämne.
weasley skrev:Att man ställer en fråga som andra sedan får citera och svara på?

Ja, varför inte?

Att jag la tråden i den här avdelningen var för att hur man framstår på nätet på ett sätt handlar om hur man fungerar i vardagen. Tex om någon framstår som avstängd och känslokall här så gör den nog det IRL också.
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
tveskägg

Anslöt: 2009-08-21

Inläggav sommar » 2009-10-25 9:48:21

Tveskägg skrev: Att jag la tråden i den här avdelningen var för att hur man framstår på nätet på ett sätt handlar om hur man fungerar i vardagen. Tex om någon framstår som avstängd och känslokall här så gör den nog det IRL också.

sommar skrev: Jag tror att en del personer ä likadan på nötet och Irl men inte alla men inte alltid. Ofta är det nog så att vissa egenskaper hos en person går igenom fram både på nätet och Irl. men i det stora hela skiljde det sig nog åt av olika anledningar. Jag gör det i alla fall.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Anslöt: 2008-01-09

Re: Tråden där vi ger varandra konstruktiv kritik

Inläggav Saga » 2009-10-31 0:03:35

tveskägg skrev:De senaste tiden har det varit en del ungkarlar som undrat varför de ständigt misslyckas med kjoltygen. Jag är inte intresserad av något fruntimmer, men det kunde ändå vara intressant med konstruktiv kritik gällande ens sociala, kommunikationsmässiga, etc förmåga.

Visserligen är detta bara ett nätforum, men en hel del egenskaper torde ändå skina igenom även om man aldrig träffats IRL. Och förhoppningsvis kan anonymiteten på nätet göra att man vågar säga det där som alla tänker om en person men ingen vill säga.

Bra initiativ. Hoppas att tråden kan funka på ett bra sätt, (och att folk vågar fråga..)

Har funderat på att det skulle vara intressant o bra med den här typen av kontinuerliga "fråge/rådtrådar" som inte är begränsade till en enskild person, utan är öppen för alla.

(Och gällande alla möjliga ämnen man kan tänkas vilja ha kunskap/råd i.)
Saga

Anslöt: 2009-06-18

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in