88 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
serpentin skrev:Måste vara en fantastisk upplevelse att höra våra samtal på håll..
Alien, vet du var Den förfärliga snömannen tog vägen? Ja, han gick just iväg på promenad tillsammans med Zombie, Mördarsnigel, evilmaster, Bjäbbmonstret och Bror duktig. *ridå*
Det är därför det är så kul med forumträffar! Det hela är ju på skoj, och det blir lite humoristiskt, som ett insiderskämt vi alla har gemensamt och som bara vi förstår. Det hjälper till att skapa en känsla av samhörighet, vilket man ju sällan annars känner i livet.
Och alla vet ju också att nicken bara är nick, så ingen torde väl ta illa upp för att man skämtsamt kallar varandra vid deras nick på träffar.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:55:21, redigerad totalt 1 gång.
På en så här stor träff är det knappast rimligt att hinna lära sig vad alla heter egentligen, så det är nog enklast att i första hand använda nicken.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:55:21, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:serpentin skrev:Heliora skrev:Jag förstår inte varför man skulle vilja veta folks riktiga namn, för mig räcker det om jag vet vilken forumit jag pratar med.
Jag vill gärna veta folks riktiga namn. Hellre bara riktiga förnamnet än nicket om man nu inte vill nämna båda i kombination.
Vad är det som du inte förstår med det? Kallar du människor du möter för olika nick?
Aldrig att jag skulle vilja bli tilltalad som "serpentin". Ska man gå där och ropa till exempel Alien, Zombie, evilmaster, MissNervvrak osv?. Då gör vi säkerligen ett vettigt intryck *ironi* Får väl vara glad då att inte sugrövmanövern ska med. (Inte för att jag inte vill träffa henne men just nicket kan ju låta aningen konstigt IRL.)
Nä där går gränsen för mig.
Om jag pratar med någon på träffen och jag bara får veta att han heter t ex Pelle, så skulle jag bli väldigt förvirrad eftersom jag inte har en aning om vem på forumet jag pratar med. Av den anledningen tycker jag det är viktigast att veta nicket på personen. Och jag har heller inget större intresse av att veta vad folk här har för riktiga namn. Jag känner ju personerna som deras nick.
Får jag veta vilket nick jag pratar med så är det ju lättare att konversera också, eftersom man redan har en kontakt så att säga. Man kan fortsätta diskussioner man haft med personen på forumet och man kan ha saker att anknyta till, saker som man vet att personen är intresserad av t ex. Utan att veta vilket nick personen har så blir det ju som att träffa vilt främmande människor.
Ofta brukar man väl inte tilltala personerna med nick/namn heller när man umgås, utan de gånger man använder det är ju främst när man pratar om någon. Och då är det ju också bäst att använda nick, för annars har ju folk ingen aning om vem man pratar om.
På de flesta forumträffar jag varit på har man nämnt personerna vid deras nick, även om man vet deras namn. För att man är så van vid nicket, och att det ju är under nicket som man känner personen. Ibland har man t.o.m tilltalat personen som nicket, och det blir ju lite humoristiskt på något vis. Lite på skoj, men som ju också ger en känsla av samhörighet. Forumkultur.
Ja, det är väl så jag känner också. Hellre veta bara nicket än bara riktiga förnamnet. Om folk berättar sitt förnamn så är det väl bra, men nicket är viktigast. Även för dem som jag träffat flera gånger och vet namnet på, så kommer nicket först i minnet.
Sen finns det ju deltagare som jag aldrig träffat och heller inte läst något av på forumet. De är ju anonyma för mig i vilket fall.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
serpentin skrev:Heliora skrev:Jag förstår inte varför man skulle vilja veta folks riktiga namn, för mig räcker det om jag vet vilken forumit jag pratar med.
Jag vill gärna veta folks riktiga namn. Hellre bara riktiga förnamnet än nicket om man nu inte vill nämna båda i kombination.
Vad är det som du inte förstår med det? Kallar du människor du möter för olika nick?
Aldrig att jag skulle vilja bli tilltalad som "serpentin". Ska man gå där och ropa till exempel Alien, Zombie, evilmaster, MissNervvrak osv?. Då gör vi säkerligen ett vettigt intryck *ironi* Får väl vara glad då att inte sugrövmanövern ska med. (Inte för att jag inte vill träffa henne men just nicket kan ju låta aningen konstigt IRL.)
Nä där går gränsen för mig.
Jag har absolut inget emot att bli kallad för evilmaster. Det är flera personer som kallar mig för detta ibland. Ett kort och enkelt "evil" funkar också bra. Dessutom så är mitt nickname inte så hemskt som det låter. Läser man det baklänges så blir det "retsam live".
Senast redigerad av evilmaster 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
- evilmaster
- Anslöt: 2009-06-03
Enkelt för alla med mig som kallas Pemer i de klart flesta sammanhang, det är bara om någon väldigt gärna vill försöka notera vad jag heter i förnamn också som det behöver bli extra information att processa.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Enkelt för alla med mig som kallas Pemer i de klart flesta sammanhang, det är bara om någon väldigt gärna vill försöka notera vad jag heter i förnamn också som det behöver bli extra information att processa.
Jag har inga svårigheter alls med ditt förnamn
Men man kanske kan ha en skylt med nicket och med plats att skriva ditt sitt förnamn om man vill. Eller ingen skylt alls för den som inte vill.
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
Det kanske borde bli skyltfärg enligt hur mkt kroppskontakt man tål:
Rött: Håll er på avstånd, ingen kroppskontakt alls
Gult: Jag tar i hand, men inget mer
Grönt: Jag kramas
(I dess svininfluensatider passar väl rött bäst, dessutom borde handdesinfektion placeras ut på flera ställen.)
Fler skyltförslag:
- Jag luktar parfym
- Jag luktar rök
- Jag luktar både parfym och rök
- Jag har inte duschat idag
Etc. Då vet man vilka man ska undvika
Rött: Håll er på avstånd, ingen kroppskontakt alls
Gult: Jag tar i hand, men inget mer
Grönt: Jag kramas
(I dess svininfluensatider passar väl rött bäst, dessutom borde handdesinfektion placeras ut på flera ställen.)
Fler skyltförslag:
- Jag luktar parfym
- Jag luktar rök
- Jag luktar både parfym och rök
- Jag har inte duschat idag
Etc. Då vet man vilka man ska undvika
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker att duschen är överreklamerad (likaså desinfektion, flytande tvål och vatten och se till att tvätta händerna inklusive alla fingertoppar där det faktiskt slarvas mest samt torka efteråt så att det inte blir någon grogrund för bakterier).
Misstolka mig inte, det går alldeles utmärkt att tvätta kroppen på andra sätt än i duschen, vilket jag oftast gör eftersom duschen i detta hus är placerad INNANFÖR ett sovrum som man måste gå igenom... men ren håller jag mig ändå!
Själv har jag tvättat håret idag, jag tog det balsam som luktar minst (Eldorado, har nästan ingen lukt alls). Jag använder parfymfri deo och kommer förhoppningsvis inte orsaka några besvär hos någon.
Jag brukar inte några tobaksvaror (kanske har framgått av en annan tråd...)
Vi ses imorgon!
Misstolka mig inte, det går alldeles utmärkt att tvätta kroppen på andra sätt än i duschen, vilket jag oftast gör eftersom duschen i detta hus är placerad INNANFÖR ett sovrum som man måste gå igenom... men ren håller jag mig ändå!
Själv har jag tvättat håret idag, jag tog det balsam som luktar minst (Eldorado, har nästan ingen lukt alls). Jag använder parfymfri deo och kommer förhoppningsvis inte orsaka några besvär hos någon.
Jag brukar inte några tobaksvaror (kanske har framgått av en annan tråd...)
Vi ses imorgon!
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
Alien, bra förslag i o f s, men på aspieträffar brukar det annars funka utmärkt att bara vända på steken mot vad som förväntas i NT-världen. Träffar man andra med AS så utgår man från att det är "ingen kroppskontakt" som gäller, om de inte särskilt inbjuder till kramar eller handslag. Ett enkelt "hej" brukar räcka bra, och av den exta blyge krävs inte ens det.
Fast en del brukar glömma oss och sticka fram kardan av bara farten (kanske man har svårt att programmera om den robot som man haft sånt sjå att programmera till att hälsa på NT-vis). Men då är det förstås frivilligt om den andra vill ta den; vill man inte det så brukar ingen ta illa upp. Ofta bara skrattar alla inblandade åt hela charaden och gör det inte till någon allvarlig affär.
När jag är på mitt sociala humör så kan jag ibland översvämmas av värme för personer jag lärt känna gilla och vilja krama dem (om jag tror eller vet att de gärna kramas). Men tyvärr måste jag ofta avstå från eller strikt ransonera närkontakten p g a risken att bli sjuk av någons doft. (Har rätt dåligt luktsinne också och märker det ofta inte förrän det är för sent.) Det känns trist att behöva vara mer reserverad fysiskt än jag känner mig inuti men om jag skiter i att vara försiktig brukar jag få ångra det efteråt.
Fast en del brukar glömma oss och sticka fram kardan av bara farten (kanske man har svårt att programmera om den robot som man haft sånt sjå att programmera till att hälsa på NT-vis). Men då är det förstås frivilligt om den andra vill ta den; vill man inte det så brukar ingen ta illa upp. Ofta bara skrattar alla inblandade åt hela charaden och gör det inte till någon allvarlig affär.
När jag är på mitt sociala humör så kan jag ibland översvämmas av värme för personer jag lärt känna gilla och vilja krama dem (om jag tror eller vet att de gärna kramas). Men tyvärr måste jag ofta avstå från eller strikt ransonera närkontakten p g a risken att bli sjuk av någons doft. (Har rätt dåligt luktsinne också och märker det ofta inte förrän det är för sent.) Det känns trist att behöva vara mer reserverad fysiskt än jag känner mig inuti men om jag skiter i att vara försiktig brukar jag få ångra det efteråt.